اخبار داغ

خطیب جمعه همدان:

از منظر قانونی همه مردم در همه عناوین، در برابر قانون باید یک‌جور محاکمه شوند/ همه باید نسبت به ادعای خود در برابر قانون پاسخگو باشند

از منظر قانونی همه مردم در همه عناوین، در برابر قانون باید یک‌جور محاکمه شوند/ همه باید نسبت به ادعای خود در برابر قانون پاسخگو باشند
خطیب نماز جمعه همدان گفت: به قول امیرالمؤمنین علی علیه السلام یکی از نشانه های انسان های باشخصیت پشیمانی از بدی های گذشته و دیگری وطن دوستی است که نشانه باشخصیتی و هویت انسان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان؛ آیت الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در همدان گفت: تعهد و وفای به عهد یکی از موضوعات اساسی و مهم است که خداوند بزرگ در قرآن بارها به آن اشاره کرده است، این آیه صریح قرآن کریم است که می‌فرماید به عهد و پیمان خود نسبت به پروردگار عالم وفادار باشید، روشن است کسی که در برابر امر و نهی خداوند مقاومت و تعدی می کند در منظر قرآن کریم پیمان شکنی است پیمان شکنی که در همه آیات و روایات ما مذمت می شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این خطیب جمعه ادمه داد: در رأس همه پیمان ها  و عهد ها ، تعهد به خداوند متعال است و نماز در راس همه تعهدات است، در آیه ۳۸ سوره بقره، قرآن کریم سخن از میثاق و تعهداتی که بنی اسرائیل نسبت به خداوند داشته را بیان می‌کند که هشت تا از تعهدات را    که توسط حضرت موسی مطرح شده وبنی اسرائیل پیمان بستند با خدا که وفادار به این باشند، یکی از این تعهدات نماز است.

, .,

وی ادامه داد: در زیارت نامه های حضرات معصومین یکی از نکاتی که ما شهادت می‌دهیم نسبت به اهل بیت، مسئله وفای به عهد این بزرگواران است، چقدر مسئله وفای به عهد در روایات ائمه معصومین مهم است که حضرت سجاد علیه السلام  میفرماید آنقدر وفای به عهد و امانت داری در اسلام مهم است که اگر با آن شمشیری که پدرم را به شهادت رساندند به من امانت دهند من آن را مجددا سالم بخودشان بر می گردانم.

, . ,

آیت الله شعبانی افزود: آنقدر وفای به عهد در قران کریم مهم است که در مذمت میثاق شکنی و پیمان شکنی بسیار گفته شده و فرموده است پیمان شکنی معصیت های کبیره است و در رأس همه این ها عمل تعهداتی است که ما به خدا داریم و یکی از این تعهدات  و توصیه های انبیا مسئله نماز است.

, .,

وی اذان داشت: نماز عبودیت در راه خداست مطیع محض پروردگار عالم  بودن است، حرکت بدنبال انبیای الهی است، عمل به آموزه های الهی است که توسط انبیای الهی مطرح شده می‌تواند در کنترل انسان موثر است.

, .,

این خطیب جمعه اضافه کرد: در سوره معارج قرآن کریم به برخی از ویژگی های نماز اشاره می کند، نماز می‌تواند در کنترل انسان موثر باشد و صرفا یک مسئله عبادی محض نیست و فراتر از این است و کنترل کننده است و کسی که اهل نماز است میتواند وجود خود را کنترل کند، میتوان هواهای نفسانی خود را بدرستی مدیریت کند.

, .,

وی افزود: تعبیر خداوند  در مورد انسان چقدر زیباست میفرماید"إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾

,

به راستى که انسان سخت آزمند [و بى‏ تاب] خلق شده است (۱۹)

,

إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾

,

چون صدمه‏ اى به او رسد عجز و لابه کند (۲۰)

,

اول درباره  ساختار  انسان می‌گوید انسان ذاتا موجود عجول است و وقتی مشکلی برایش پیش می آید شروع به جزع و فزع می‌کند و این نکته، نکته ای است که شیطان می‌تواند از این طریق وارد شده و او را در مقابل خداوند قرار دهد.

, .,

آیت الله شعبانی ادامه داد: طبیعت انسان عجول است و هم اهل جزع و فزع است هم بخیل است اگر ثروتی دارد و آبروی دارد و می‌توان کار دیگران را درست کند اما انجام نمی دهد مگر کسانی که اهل نماز است،  نماز راهکار کنترل این رذائل است و انسان را در مسیر فطرت انسان قرار می‌دهد،  نماز واقعی فطرت انسان را زنده می کند و قدرت مدیریت وجود خود را زنده می‌کند،  انسانی  که اهل نماز نیست مثل مملکتی است که صاحب ندارد مملکت بی صاحب همیشه مورد هجمه دشمنان قرار میگیرد، و وجود انسان هم اگر صاحب نداشته باشد مورد هجمه هواهای نفسانی  و شیطان قرار میگیرد، اما نماز باعث می‌شود انسان خودش را با برنامه های الهی مدیریت کند و خداوند انسانی که گرفتار چال دنیاست و گرفتار هواهای نفسانی است را به شدت مذمت میکند و راه نجات بشر را در نماز میداند

,

آیت‌الله شعبانی با بیان این نکته که گاهی از اوقات جهل از داشته هایمان ما را به بیراهه می‌کشد تأکید کرد: امیرالمؤمنین علی علیه السلام در یکی از خطبه ها به دوتا نکته بسیار اساسی که مردم آن زمان به آن توجه نداشتند اشاره می‌کند و آن دو نکته بسیار مهم وحیاتی اول عدم شناخت از وطن و میهن و دومین نکته عدم شناخت رهبر است، رهبری مثل امیرالمؤمنین علی  علیه السلام، او که نماد عدالت محض است و عماره ها و یاسر ها را پروراند، لذا مسئله میهن دوستی و  وطنی دوستی است که باعث آبادانی می‌شود، یک چیزی که نخبه را در کشور نگه می‌دارد مسئله وطن دوستی و عرق به میهن است و بقول امیرالمؤمنین علی علیه السلام  یکی از نشانه های انسان های باشخصیت پشیمانی از بدی های گذشته و دیگری وطن دوستی است که نشانه باشخصیت و  هویت انسان است، اما کسی که وطن خود را تضعیف می کند کسی،است که دچار تزلزل شخصیت هستند و در جامعه ما، رهبری که  شخصیت معنوی او سردار سلیمانی ها را پرورش داد رهبری که تصمیماتش بر اساس عقلانیت است و زندگی او از سطح زندگ مردم عادی هم ساده تر است.

, .,

وی افزود: اینها که اغتشاش کردند و رهبری را زیر سؤال  می‌برند درکی از این شخصیت معنوی  و بزرگ ندارند، مگر رهبر انقلاب و رهبر خودمان را می شود با پهلوی ها مقایسه کرد، این کشور بزرگ اسلامی با همه هجمه ها حرکت کرد و در این مدت اغتشاشات هم دستاوردهای زیادی چون ماهواره بر قائم را داشتیم.

, .,

آیت الله شعبانی در پایان به ناعدالتی ها در زمینه برخورد با لیدرهای اصلی اغتشاشات افزود: از منظر قانونی همه مردم در همه عناوین، باید در برابر قانون باید یک‌جور محاکمه شوند،اگر یک هنرمند و ورزشکار یا عمامه به سر یا مردم عادی یک مسئله ای را عنوان می‌کنند باید نسبت به ادعای خود در برابر قانون پاسخگو باشند و اینگونه نباشد که

,

با تمسک بر آزادی بیان تهمت بزنند و در جامعه کاری بکنند باعث تشویش اذهان مردم شوند و محاکه نشوند، همه مردم از سطح رهبر  و تا پائین ترین سطح جامعه در برابر کارها و گفته های خود، مسئول هستند و همه ما در برابر موضع‌گیری  های خودمان باید پاسخگو  باشیم.

, .,

وی با اشاره به ادعای بی پایه و اساس غربی ها به مسئله حقوق بشر هم عنوان کرد: در واقع اینهایی که حرف از حقوق بشر را می گویند نمونه بارز طنز هستند چرا که آنها فهمی از این مسئله ندارند.

,

 شهرستان بهار

,

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده: کسانیکه در مقابل انقلاب ایستادند همان کسانی هستند در ظاهر ادعای مسلمانی میکنند اما در باطن کینه جاهلیت نسبت به حق و رسول گرامی اسلام و اهل بیت علیه السلام دارند دقیقا مانند کسانی هستند که بویی از انسانیت نبردند وسنخیتی با دین، اسلام ندارند و هرگز طرفدار حق نبودند و قرآن را آتش زدند و زنده زنده نیروهای امنیتی و بسیجیان را آتش زدند و به صورت فجیع به شهادت رساندند.

, .,

خطیب جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به فرازی از نامه ۱۵نهج البلاغه گفت: امیرالمونین(ع) به این نکته توجه داشته که جنگ و رو در رویی با دشمن برای پیروزی ظاهری و بدست آوردن غنایم نیست بلکه جهادی است که از مهمترین وظایف یک مومن و مسلمان است، جهادی که بالاترین ارزش ها را در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی دارد و رزمندگان اسلام جهادگران در اوج اخلاص، بندگی و عشق به خدا در راه مبارزه با دشمن قدم بردارند و بدنبال رضایت خداوند تبارک و تعالی باشند، وقتی رزمندگان خدا فقط برای رضای خدا به جنگ میروند امیدشان از همه چیز جز خدا قطع میشود، در بهترین شرایط مقاومت میکنند و می ایستند و کسانیکه در مقابل انقلاب ایستادند همان کسانی هستند در ظاهر ادعای مسلمانی میکنند اما در باطن کینه جاهلیت نسبت به حق و رسول گرامی اسلام و اهل بیت علیه السلام دارند دقیقا مانند کسانی هستند که بویی از انسانیت نبردند وسنخیتی با دین، اسلام ندارند و هرگز طرفدار حق نبودند و قرآن را آتش زدند و زنده زنده نیروهای امنیتی و بسیجیان را آتش زدند و به صورت فجیع به شهادت رساندند.

, .,

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در ادامه خطبه های عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: امروز قدرت غرب از ایران قوی هراس دارد، یکی از تسهیلات ما میترسد و یکی به تسهیلات ما نیاز دارد.

, .,

حجت الاسلام ارزنده با تبریک هفته بسیج اذعان کرد: بسیج در یک صنف و گروه نمی گنجد امروز ایران اسلامی به برکت نیروهای انقلابی، تبدیل به مقاوم ترین کشور شده و بسیجیان همیشه در صحنه، نیروهای مقتدر و با صلابت ما در سختی ها از مال و آرامش خود میگذرند، دست از انقلاب و حق برنمیدارند و تا پای جان پای آرمان های انقلاب  می ایستند و در مقابل آنان انسان های از خود فروخته و سلیبریتی های خائن، دست به دشمن داده اند و به کمک شبکه های خارجی و فضای مجازی صدا بلند میکنند، اما ملت ایران در هر لباس و جنسیتی بسیجی به معنای واقعی هستند و شهیدان کسانی هستند که باید گفت شهادت گوارای وجودتان باد و به آنان میبالیم.

,

اسداباد

,

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه چهارم آذرماه بااشاره به اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: هر وقت صدای جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای بر هم زدن این امنیت و سرنگونی این نظام بیشتر بوده است. وی با بیان اینکه دشمنان ما، آمریکا و استکبار جهانی نمی خواهد ما پیشرفت کنیم، چرا؟، گفت: پیشرفت ایران ، شکست منطق دموکراسی غرب را همراه دارد، خود آمریکایی گفتند که مشکل امریکا با ایران مسئله هسته ای و دستیابی به سلاح اتمی نیست، بلکه مسئله این است که جمهوری اسلامی ایران  در درگیری با آمریکا توانسته است، به عنوان بزرگترین قدرت نظامی تبدیل شود.

,

امام جمعه اسدآباد تصریح کرد: آمریکا سلطه گر است، میگوید من آقا و قوی باشم، شمانوکر باشید، ایران هم نوکری نمی کند و مقابل انان می ایستد. زیر بار ذلت نمی رویم.

,

وی ادامه داد: امریکا تمام تلاشش را کرده است که ما زیر بار ارابه سلطه له کند، البته نه تنها ما له نشدیم بلکه ابرقدرت منطقه هستیم. حجت‌الاسلام موحدی گفت: اگر میربینید امروز امریکا این استکبار پلید کوچه و خیابان های مارا به اغتشاش کشیده ، بخاطر بزدلی شان است، جرات تعرض به ایران را ندارد. چون می داند با خاک یکسان می شود.

,

وی ادامه داد: امروز جنگ رسانه های معاند و ضدانقلاب و درپغ پرداز ما با رسانه های مقاومت و انقلابی است.  تلاش کردند که تمام مردم را با فریب به عرصه و صحنه بیاورند، یک عده اوباش که مواد صنعتی مصرف کرده و شراب خورده بودند، به خیابان امدند، خباثت به خرج داده و خیانت کردند، به جان و مال و ناموس مردم حافظان امنیت تعرض می کنند. اما مردم با نیامدن به خیابان پاسخ انان را داده اند.

,

وی با اشاره به هفته بسیج و برکات این نهاد مقدس، گفت: وظیفه همه ما این است که روشنگری کنیم، درست است مشکلاتی داریم اما در نقاطی که دشمن خیانت و خباثت را کم نگذاشته، در همین ایام پیشرفتهای ایران را در حوزه های مختلف ببینید.

,

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب، گفت: در همین ایام یکی از بزرگترین تلسکوپهای جهان در ایران، موشکهای مختلف ساخته شده است. و این ها معجزه است. این بسیج لشکر مخلص خدا پایان یافتنی نیست و نمی ایستد.

,

امام جمعه اسدآباد با تاکید بر برخورد قاطع با اغتشاشگران و بدون مماشات، گفت: کسی که جان و مال مردم برایش مهم نیست و به اتش میکشد زا باید گردن زد. اینها به کم قانع نیستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه