اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه استان کرمان مطرح شد؛

بسیج تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ حجاب، آرامش روانی جامعه را در پی دارد

بسیج تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ حجاب، آرامش روانی جامعه را در پی دارد
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان گفت: بسیج تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و یکی از ویژگی‌های بسیج مکتب محوری است که دین را خوب می شناسد و دیانت را خوب می فهمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

امام جمعه کرمان: بسیج تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است

, امام جمعه کرمان: بسیج تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است,
,

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان در جمع نمازگزاران گفت:امیدورام تقوای الهی در تمام زوایای زندگی انسان ها وجود داشته باشد.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم اگر فردی می‌خواهد موفق شود و مسیر رضایت حق را طی کند باید توجه کند در ۳میدان مراقبت جدی داشته باشد.

امام جمعه کرمان اولین میدان را ایمان دانست و گفت: اخلاق میدان دوم است اخلاق مبتنی بر دین و آیات و روایات است و میدان سوم که خروجی دومیدان اول است عمل است که باید متناسب با اخلاق و رفتار باشد.

 وی بیان کرد: جامعه ایمانی باید افراد در آن مراقب یکدیگر باشند و باید توصیه به صبر به مقاومت در مصیبت ها، مشکلات، گناهان، گرفتاری‌ها باشد و فقط توصیه به صبر فردی نیست و این صبر در جامعه دینی باید تبدیل به یک جریان عمومی شود.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت:هرکس بر مبنای نیت خود حرکت می‌کند و معصومین فرمودند نیت از عمل بالاتر است، چون شاکله آدم را درخود قرار می‌دهد و نیت خوب رفتار و عمل خوب به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های خود باتبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز نیروی دریایی ارتش و روز مجلس و سالروز شهادت مدرس افزود: مناسبی که در آن قرار داریم سالروز تشکیل بسیج مستضعفان است که هدف و نحوه شکل گیری آن مشخص است و ریشه در صدر اسلام دارد و در حکومت پیامبر ص) و حضرت علی و امام حسین (ع) است.

وی افزود: بسیج تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و افتخار کشور مااست یکی از ویژگی‌های بسیج  مکتب محوری است که دین را خوب می شناسد و دیانت را خوب میفهمد و تفکر بسیجی تفکر درخدمت دیانت است و قلبش در خدمت دین می‌تپد و در این مسیر دچار خطا نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بابیان اینکه بسیج مطیع رهبری است گفت: بسیج طالب اجرایی شدن احکام اسلامی درهمه رده ها است و خودش در خط مقدم احکام نورانی اسلام را پیاده می‌کند.

وی تصریح کرد: بسیج مردم محور است و از توده‌های مردم شکل گرفته است و تشکیل بسیج یعنی تشکیل قدرت مردم است و حلقه وصل مردم و نیرو‌های مسلح است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی درادامه افزود: عمل، نسخه واقعی بسیج است و اگر حرف از مردم می‌زند فدایی مردم است و درحوادث اخیر دیدیم بسیج جان خود را فدای مردم کرد و بصیرت عمیق دارد و جریان شناس و دشمن شناس خوبی است.

وی گفت: بسیج فتنه شناس قوی است و فتنه‌های بعد از انقلاب را به خوبی شناسایی و آن‌ها را خنثی کرد و بسیج مراقب است که فتنه‌ای درکشور تبدیل به جریانی نشود و فتنه خاموش شود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: بسیج فتنه ستیز و فتنه شناس و فتنه خاموش کن است و جنس لشکر بسیج جنس لشکر عاشورا و بدر است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه راور: امروز شاه بیت سروده اسلام نظام جمهوری اسلامی است

, امام جمعه راور: امروز شاه بیت سروده اسلام نظام جمهوری اسلامی است ,
,

حجت الاسلام والمسلمین علی زمانی امام جمعه شهرستان راور گفت: مبدا سخنان خود را با بیان سخنان رهبر عزیزمان در راه امام زمان و اسلام که امروز برجسته ترین و شاه بیت سروده اسلام نظام جمهوری اسلامی است که تمام عالم را به تحیر وا داشته است. عرض می کنیم به رهبرمان ما تمام وجود میسراییم که آن قدر توان مندیم که در راه شما و در راه عزمتی که شما برای ما ترسیم کرده اید لبیک گو باشیم.

وی گفت: در مورد بسیج حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، بسیج لشکر مخلص خدا است، این جمله می‌تواند زیبا ترین و جامع ترین تالیف برای این شجره طیبه باشد.

زمانی ادامه داد: برای درک بهتر و عمیق تر امروز شعار بسیجی این هویت است که امام عزیزمان به ما هویت بخشید و برکت اسلام ای جوان با سلاح ایمان، اعتماد به نفس و فطرت و عقلانیت میتوانی صهیونیست را از پا در بیاوری.

وی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی لبیک به امام حسین است امروز شما شاهد هستید جنگ ترکیبی در همه ی جهان علیه ما راه انداخته اند، بعضی ها سوال می‌پرسند که این جنگ کی به پایان می‌رسد و یا سر انجام این جنگ چیست؟

امام جمعه شهرستان راور در ادامه گفت: من چند نکته را محضر شما عرض میکنم: آقا می‌فرمایند ما باید حرکتمان، حرکت ترکیبی باشد از همه جهت باید تلاش کنیم، البته باید دفاع کنیم ولی نباید در موضع دفاع بمانیم، دشمن تهاجم می‌کند ما هم باید در زمینه های مختلف رسانه ای، اقتصادی، امنیتی تهاجم داشته باشیم.

زمانی در پایان گفت: برای شکست تهاجم ترکیبی چند راهکار وجود دارد: ١_ همراه ساختن مردم با حاکمیت و جلب رضایت مردم ٢_ تقویت و اصل وحدت کلمه است ٣_ افزایش سواد رسانه ای ۴_ استغاثه و تضرع و توسل به درگاه ذات الهی است.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه کوهبنان: همدردی با بیمار و صبور بودن از ویژگی های پرستاران

, امام جمعه کوهبنان: همدردی با بیمار و صبور بودن از ویژگی های پرستاران,
,

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، مردم ولایت مدار و بسیجی و اعضای حلقه های طرح صالحین در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: رعایت تقوای الهی،  ولایت مداری، کمک مومنانه و جهاد در راه خدا  از موجبات عزت انسان هستند.

وی تاکید کرد: همگان باید جهاد تبیین را داشته باشند خدمات نظامی اسلامی را برای نسل جوان بازگو کنند تا مردم پیشرفت ها را بهتر لمس کنند.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: دومین سالگرد آیت الله سید یحیی جعفری از سلسله جلیل القدر سادات و از علمای بزرگ را داشتیم در حالی که این عالم ربانی عشق به انقلاب و عشق به امامین انقلاب داشت ، مردم دار بود و زندگی ساده ای داشت.

وی ابراز کرد: پنجم آذرماه سالروز تشکیل  بسیج به فرمان حضرت امام (ره) است بسیج در دوران اغتشاشات بیشترین شهید را تقدیم کرد که برخی از آنها مظلومانه به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: یاد خدا و توکل به خدا، صفا و خلوص، بصیرت، آگاهی، معرفت، نشاط، امیدواری، نظم و انضباط، وقت شناسی، دشمن سناسی از ویژگی های بسیجیان است اخلاص باعث ماندگاری و عزت سردار دلها شد.

وی یادآور شد: سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را در پیش داریم  این روز را به جامعه پرستاری که در دوران کرونا بصورت جهادی و شبانه روزی خدمت کردند تبریک‌ می گوییم جا دارد زنان در بحث حجاب و عفاف حضرت زینب را الگوی خویش قرار دهند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: مراقبت با دقت از بیماران، داشتن مهارت های ارتباطی با بیماران و ارتباط معنوی با خانواده بیماران، داشتن سرعت عمل ، همدردی با بیمار، صبور بودن از ویژگی های پرستاران است.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه زرند: در جنگ نرم، حلقه های صالحین سنگر هستند

, امام جمعه زرند: در جنگ نرم، حلقه های صالحین سنگر هستند,


حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند گفت:
شنبه ۵ اُم آذرماه مصادف است با اول جمادی الاول و روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان خمینی کبیر امام راحل "رحمت الله"؛ بسیج در سال ۱۳۵۸ هجری  شمسی تشکیل شد ودر سال ۱۳۵۹ پس از تصویب مجلس به صورت قانونی به رسمیت شناخته شد‌‌.

وی با تبریک روز بسیج ادامه داد: این روز را به همه بسیجیان و مردم ولایتمدار شهرستان زرند تبریک عرض کرده و از حضور بسیجیان خط مقدم و گروه سرود شهید سلیمانی روستای فتح آباد زرند تشکر می کنیم.

خطیب نماز جمعه زرند  با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: چنانچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: در جنگ نرم حلقه های صالحین یک سنگر هستند و ما باید از این سنگر استفاده کرده و نتیجه این حلقه های صالحین از زمان جبهه و جنگ تا به امروز اثرات شان را شاهد هستیم که نمونه آن حضور پر شور جوانان در نماز جمعه است. 

امام جمعه زرند با بیان اینکه گمان غلطی است که بسیج را حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی بدانیم گفت: تفکر اشتباهی است بسیج فهم درست اتحاد اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام ایجاد شد و در ملت های مسلمان رشد کرد و این هوشمندی امام راحل و عدالت خواهی میلیون ها انسان با ایمان بود که تبلور دوباره بسیج را در عصر حاضر ایجاد کرد. 

وی افزود: بسیج نه تنها در جنگ تحمیلی به وجود نیامده بلکه تبلور آن در آن زمان ایجاد شده است بسیج یک شجره طیبه متشکل از نیرو های با ایمان از مدح جامعه از خود جامعه برای تحقق ارزش های الهی تشکیل شد  چنانچه زیباترین و جامع ترین تعریف برای بیان شجره طیبه بسیج بیان امام راحل است که فرمود بسیج لشکر مخلص خداست که زیباترین تعبیر می‌توان برشمرد.

امام جمعه زرند با تبیین الگوی های بسیج ادامه داد:  پیشینه ایجاد بسیج  زمان صدر اسلام است شجره بسیج سه الگو از صدر اسلام دارد بسیجی و بسیجیان امروز نتیجه زحماتی هستند که این عزیزان در صدر اسلام کشیدند 

وی با اشاره به الگوی اول افزود: بدریون نخستین الگوها بودند نخستین جنگ که با فرماندهی پیامبر اسلام  که میان مشرکان قریش و مسلمانان این جنگ ایجاد شد در این جنگ بدریون اهل بدر ، یاران با وفای پیامبر با تعداد کمی که داشتند پیروز شدند مگر چه خصوصیاتی داشتند که الگو هستند تلاش و مبارزه در راه خدا خلوص پایدار و مستحکم رهبر زمان شان نهایت توانمندی در دفاع همه جانبه از راه پیامبر شما امروز ببینید اگر در تاریخ خواندید که انسان های مومن چه حماسه هایی آفریدند  امروز نیز می‌بینیم بسیجیان با دست خالی در مقابل آشوب گران ایستاده اند که به خاطر خلوص نیت و نهایت توانمندی در دفاع از ولی فقیه است.

خطیب نماز جمعه زرند با تبیین الگوی دوم بسیجیان صدر اسلام افزود: رزمندگان پیشگام ، گروهی از یاران امیر المؤمنین علی "علیه السلام" که همیشه مسلح بودند و همیشه آماده به رکاب و همراه آن حضرت بودند و علت نام گذاری آن گروه به این نام تنها نگذاشتن امام زمان شان و آماده و پیشتاز بودنشان در تحقق امری ولی فقیه شان بوده است.

وی با بیان اینکه اصحاب امام حسین "علیه السلام" که سومین الگوی بسیجیان هستند گفت: اصحاب امام حسین "علیه السلام" مثال نزدنی هستند قیام آنها و خلوصشان تا قیام و قیامت هرگز تکرار نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در تبیین حوادث اخیر کشور ادامه داد:  دشمنان اسلام همه امکانات شان و ظرفیت فضای مجازی خود را به میدان آورده اند جنگ ترکیبی جنگ هزار خنجر است. راه پیروزی این همراه سازی مردم با ولایت و ولی فقیه و اطاعت از فرمان ایشان در همه عرصه ها اعم از نظامی تسلیحاتی اقتصادی و ....است.

در آخر خطیب نماز جمعه زرند با اشاره به روز نیروی دریایی گفت: هفتم آذر ماه مصادف است با روز نیروی دریایی که برخود ملزم می‌دانیم این روز را خدمت این بزرگواران تبریک عرض کنیم،همچنین پنجشنبه مصادف است با میلاد عقیله بنی هاشم  حضرت زینب "س" و روز پرستار، که نیز این روز را خدمت همه پرستاران تبریک عرض کرده و از زحمات گرانقدرشان در دوران کرونا قدردانی می کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه فهرج: فتنه ۱۴۰۱، فتنه ارتجاع است

, امام جمعه فهرج: فتنه ۱۴۰۱، فتنه ارتجاع است,
,

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه امروز با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند.

وی افزود: امروز به برکت شجره طیبه بسیج جمهوری اسلامی ایران شکست ناپذیر است.

آقاملایی با اشاره به ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور در اقیانوس اطلس و دریای بالتیک، آماده سازی جهت سفر به جنوبگان، دریانوردی ۳۶۰ درجه کره زمین، عبور از کانال سوئز و ... بعنوان بخشی از خدمات نیروی دریایی ارتش نام برد و بیان کرد: امروز قوای مسلح ایران در اوج اقتدار و نیروی دریایی ارتش بر عرشه اقتدار است.

خطیب جمعه فهرج همچنین به حوادث اخیر کشور اشاره و اظهار کرد: نام فتنه ۱۴۰۱ و حوادث تلخ و ناگوار آن را از لحاظی میتوان فتنه ارتجاع نامید.

وی اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر ملت ایران از این به اصطلاح تهدید فرصت ساخت و حقیقت و جهت گیری خود را در راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان که با همه سال های قبل متفاوت بود با شعار علیه آمریکا نشان داد.

آقاملایی از امیدآفرینی بعنوان یکی از شاخص های ایران دوستی نام برد و تصریح کرد: کسانی که القای ناامیدی و بن بست می کنند ایران ستیز هستند و نمی توانند ادعای ایران دوستی داشته باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه کهنوج: هرجا کار با چاشنی روحیه بسیجی باشد اثرگذار است

, امام جمعه کهنوج: هرجا کار با چاشنی روحیه بسیجی باشد اثرگذار است,
,

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و تبریک هفته بسیج  گفت: هدف و راه بسیج از منظر امام خمینی(ره)  حول محور جمله بسیج لشکر مخلص خداست، بسیج را شجره طیبه است که  تولدی مبارک در نظام بدنبال داشت.


حجت الاسلام نجنو با استناد به بیانات امام خمینی(ره) بسیج را لشکر مخلص خدا دانست و بیان کرد: امام همان اول انقلاب آغاز بسیج و راه و مسیر بسیج را نشان داد، بسیج لشکر است یعنی دارای تشکیلات و از یک نظام کامل و آماده برای عملیات و فعالیت در تمامی عرصه ها است.

خطیب جمعه کهنوج با تشریح اینکه بسیج لشکری شامل همه آحاد و اقشار مردم است عنوان کرد: اخلاق مداری ناظر بر کیفیت بسیج است  هرجا کار با چاشنی روحیه بسیجی باشد اثرگذار است.

نجنو ضمن اشاره به اینکه کشورهای غربی  بدنبال ایجاد آشوب در ایران هستند تاکید کرد:  دشمن باید بداند این مردم پشت نظام و ولایتشان هستند و این شیطنتها راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه کهنوج بیان کرد: آمریکا تجربه شکست‌های پی در پی را از ملت ایران دارد و از این روند عصبانی است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه ریگان: فرزندان حاج قاسم در برابر دشمنان می ایستند

, امام جمعه ریگان: فرزندان حاج قاسم در برابر دشمنان می ایستند,
,

نمازجمعه این هفته ی شهرستان ریگان به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده برگزار شد.

حبیب رضازاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: هدف دشمن این است که ایران سوریه ی دوم بشود، البته شتر درخواب بیند پنبه دانه! 

امام جمعه ریگان افزود: داعشی ها بترسید فرزندان حاج قاسم می آیند، تکه تکه تان می‌کنند.

وی در ادامه گفت: این جان ما آماده فدا شدن برای  انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه شهرستان ریگان تصریح کرد: همه ی ما ایرانیان باید وحدت داشته باشیم و پشتیبان نیروهای مدافع امنیت، قوه قضائیه باشیم و مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: یل قوی یعنی ایران قوی در مقابل آمریکای رو به افول، یل واحد یعنی ایران و موشک های بالستیک نقطه زن سپاه اسلام ، یل واحده یعنی علم، فناوری، پیشرفت درهمه ی عرصه های دانشگاهی داریم.

رضازاده نشان کرد: این انقلاب و شهدا مال مردم است.

وی در خاتمه با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده به شهدای دانش آموز اخیر در حرم شاه چراغ اشاره کرد و افزود: پدر ومادر ها، معلمان و دلسوزان، مراقب فرزندان خود باشید.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه رفسنجان: منابع مس سرچشمه به بانک های استان بازگشت

, امام جمعه رفسنجان: منابع مس سرچشمه به بانک های استان بازگشت,
,

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در عظمت بسیج همین بس است که امام خمینی ره فرمودند افتخارم این است که خود بسیجی هستم و از خداوند می خواهم با بسیجیان مرا محشور کند.

وی افزود: در تفسیر این جمله از ایشان که "بسیج لشکر مخلص خداست" ، کیفیت، کمیت و هویت بسیج تعریف شده است، در کشوری که تفکر بسیجی جاری باشد، دست استکبار برای ابد از آن کشور قطع خواهد شد، مسئولان کشور باید در خدمت این قشر باشند و نگذارند در پیچ و خم مشکلات زندگی بمانند.

عسکری گفت: در آبرسانی، سیل و دیگر عرصه ها شاهد حضور بسیجیان بوده ایم، این مجموعه شبانه روز در کنار مردم و برای خدمت به آنان شکل گرفتند و سزاوار بهترین خدمات هستند.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: یقینا این لشکر مخلص خدا چشم فتنه را کور خواهد و با همیت بسیجیان و بیداری مردم و اتحاد نیروهای مسلح این فتنه ها قطع خواهد شد.

وی تصریح کرد: افرادی از ملت بریدند و به دشمنان مردم پناه بردند،  از سرمایه کشور ثروت انداختند و امروز به کشورشان پشت کردند، به فرمایش امام علی اینها اهل دنیا هستند، هرجا که ببینند منافعشان بیشتر است به آنجا می روند.

عسکری افزود: اینها به خاطر بی عدالتی فرار نکردند بلکه به خاطر پول است و دنبال رفاه و آسایش خود هستند و نگران اینها نباشیم.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به اتفاقات در مجموعه مس و انتصابات اخیر اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب دوبار دستور دادند که نمایندگان در عزل و نصب ها نکنند و ما نیز از دخالت در عزل و نصب ها منع شده ایم، اگر از ما نظر و مشورتی بخواهند ارائه می دهیم.

وی ادامه داد: در مجموعه مس نگرانی در مساله خروج پول مس از بانک های شهرستان و استان وجود داشت که امروز استاندار محترم تماس گرفتند و توضیح دادند.
وی بیان کرد: با تذکرات داده شده منابع مس اکثرا به بانک ها برگشته و جابجایی منابع هم به نفع مردم بوده است و از سپرده به حساب جاری منتقل شدند.

عسکری گفت: دو بانک باقی مانده است و قرار شد تا روز یکشنبه گزارش دقیقی به استاندار ارائه شود.

امام جمعه رفسنجان مدیریت کارآمد متخصص و متعهد، حفظ و افزایش تولید، توسعه در بهره برداری و ایجاد اشتغال بیشتر و امنیت و آرامش در مناطق کارگری و معادن را از دغدغه های خود و مردم از مجموعه مس عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات بهتر و بیشتر به کارکنان این صنعت سخت و افرادی که در حوزه بهره برداری قرار دارند مهم اس، این منابع متعلق به مردم است، هرچند از مالیات مس همه مردم کشور استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در عزل و نصب ها دخالت نمی کنیم اما اینها مطالبات ماست و انتظار توجه به آنان را داریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه نرماشیر: سیاست امروز دشمن اندلسی کردن ایران است

, امام جمعه نرماشیر: سیاست امروز دشمن اندلسی کردن ایران است,
,

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام منصفی امام جمعه نرماشیر اقامه شد.

حجت الاسلام علی اکبر منصفی امام جمعه نرماشیر در خطبه های خود بیان کرد: کسی که تقوا داشته باشد به آرامش می‌رسد؛ تمام برنامه های الهی حکمت دارد  مثلآ حکمت نبوت هدایت مردم و حکمت نماز  یاد خدا و دوری از گناهان است حکمت تحریم شراب و قمار پیشگیری از بروز کینه و دشمنی است.


وی افزود: از آیات مربوط به حجاب و عفاف استفاده می شود که اصل پوشش حجاب اسلامی و عفاف برای پیشگیری از بروز و ظهور ناهنجاری های اخلاقی در جامعه  است قرآن در سوره نور سه بار از آشکار کردن زینتها نهی می کند این نهی مکرر حاکی از شدت تاثیر جلوه نمایی و بی حجابی در بروز و ظهور ناهنجاری های جنسی است قرآن ضمن هشدار به اینکه منشأ بسیاری از مزاحمت ها نسبت به زنان نوع پوشش خود آنهاست اعلام می‌کند زنان علاوه بر اینکه منعی برای حضور در جامعه ندارند باید رعایت عفاف و حجاب را داشته باشند و بهانه به دست بیماردلان و برهم زنندگان عفت عمومی ندهند حکمت دیگر حجاب و پوشش شکل‌گیری فرهنگ عفت وحیا در جامعه است مردم ما بدانند پشت سر بدپوششی و بدحجابی توطئه و تلاش دشمن به خوبی دیده می شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند سیاست امروز دشمن سیاست اندلسی کردن ایران است امروز زن مسلمان می داند که خدا زن را والا آفریده است نه کالا حجاب همان وسیله ای است که نشان می دهد که زن والا آفریده شده است در وصیت نامه شهید نامجو می فرماید خواهرم حجابت را حفظ کن زیرا حفظ حجاب از خون هر شهیدی با ارزش تر است.

امام جمعه نرماشیر باتوجه  به روز پنجم آذر و روز بسیج اشاره کرد و گفت:این شجره طیبه پدیده منحصر به فرد است که ازتشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزشهای الهی در جامعه است.

وی ادامه داد: زیباترین و جامع ترین تعریف از این شجره طیبه راامام بزرگوار داشت که فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست و بسیج همیشه در مسیر ولایت فقیه و در جهت حمایت از محرومین نقش عمده‌ای دارد امروز دشمنان قسم خورده و منافقین از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج ضربه خوردند لذاقصد تخریب دارند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه جیرفت: مأموریت بسیج دفاع از ارزش‌ها و نظام مقدس اسلامی

, امام جمعه جیرفت: مأموریت بسیج دفاع از ارزش‌ها و نظام مقدس اسلامی,
,

حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: امام علی (ع) در حکمت ۳۵۱ نهج‌البلاغه ضمن اشاره به یکی از اصول زندگی بشریت، فرمودند: هنگامی که سختی‌ها به آخرین شدت برسند و حلقه‌ی گرفتاری تنگ شود، در آن هنگام نوبت آسایش است.

امام جمعه جیرفت افزود: این کلام امام علی (ع)، امیدی برای انسانهای گرفتار و دردمند است و انسان‌ها نباید در سختی‌ها، خودشان را ببازند و نباید به رفتارهای ناشایست دست بزنند.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: در تفسیر سوره انشراح آمده که پیامبر (ص) فرمودند: هرگاه سختی‌ها وارد لانه‌ای شوند، با رفع گرفتاری‌ها، آسایش وارد آن لانه می‌شود.

وی عنوان کرد: قرآن و روایات معصومین دستور داده‌اند که در گرفتاری‌ها و مشکلات، بایستی از سلاح دعا، صبر و استقامت استفاده کرد.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: در قرآن میخوانیم که آیا شما خیال می‌کنید که بدون سختی‌ها و آزمایش، به بهشت نائل می‌شوید.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: تقوای الهی با مراقبت و حسابرسی روزانه محقق می‌شود و همانگونه که تاجران نسبت به اموال و دارایی حسابرسی دارد، پس ما هم باید حسابرسی روزانه از اعمال و گفتار خودمان را انجام دهیم تا دچار شیطان نشویم.

وی تصریح کرد: میلاد خجسته حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک می‌گویم و همچنین روز پرستار را به همسران جانبازان که پرستار همسر جانبازشان هستند تبریک می‌گویم و حقیقت زن مسلمان ایرانی این است که حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار داده است.

حجت الاسلام میثم تارم گفت: زن مسلمان ایرانی نقش مادری، پرستاری، نقش آفرینی در صحنه های انقلاب اسلامی، مدیریت، تحصیلات عالی حوزه و دانشگاه را با حفظ حجاب و عفاف دارد و دشمن از حفظ حجاب و عفاف توسط زنان ایرانی ناراحت است

امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای سلامت و شهید مدرس، افزود: امام راحل (ره)، همواره مجلسیان را به شهید مدرس ارجاع می‌داند. 

خطیب نمازجمعه جیرفت با تبریک سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل (ره) بیان کرد: امام خمینی (ره) به بسیجی بودن افتخار می کردند و فرمودند که بسیج لشکر مخلص خداست.

وی درخصوص فرمایش «بسیج لشکر مخلص خداست» عنوان کرد: بسیج تشکیلات نظامی نیست و اگر لازم شود همچون ۸ سال دفاع مقدس، لباس رزم خواهد پوشید و مأموریت بسیج درواقع دفاع از ارزش‌ها و نظام مقدس اسلامی و دین خدا است.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: اخلاص بزرگترین سرمایه بسیج است و راهگشا بودن بسیج به دلیل اخلاص بسیج است زیرا به واسطه اخلاص، گره‌ها گشوده می‌شوند و تجربه‌ی موفق ریشه‌کنی فلج اطفال با حضور بسیج، محقق شد.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: باید فرهنگ بسیج را گسترش دهیم و مدیران برای بسیجیان ارزش و احترام قائل شوند و به آموزش و پرورش و دانشگاه توصیه می‌کنم که بر فعالیت بسیج در نهاد خودشان بیافزایند و از ظرفیت بسیجان بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیجیان یمن و حزب الله لبنان، خار چشمی برای اسرائیل و نوکرانش شده‌اند، تصریح کرد: یاد و نام شهدای بسیجی که در حوادث اخیر، جان دادند را گرامی می‌داریم و همگی مدیون بسیج هستیم و اگر بسیج در سوریه حضور نداشت، قطعاً وضعیت ما هم چیز دیگری بود.

حجت الاسلام میثم تارم گفت: رهبری در دیدار با مردم اصفهان، فرمودند: این اغتشاشات منشأ خارجی آمریکا، اسرائیل و غرب دارد و آنها علنا از حوادث اخیر حمایت می‌کنند و قطعنامه‌های آنها هم در راستای حمایت از فتنه‌گران است و باید به مردم ایران تبریک گفت چون راه‌شان را از اغتشاشگران جدا کردند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه اغتشاشات مانع اعتراض مردم است و اعتراض حق قانونی مردم بوده، افزود: اغتشاشگران اعتراضات مردمی را به آشوب و فتنه تبدیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: از بزرگان، ریش سفیدان و بسیجیان منطقه رمون که در نماز جمعه امروز حضور دارند تشکر می‌کنم و دولت موظف به حل مشکلات مردم این منطقه است و مردم رمون مشکل آب دارند و سپاه برای حل مشکلات مردم رمون ورود کند و جیرفت مهد تمدن است باید از این منطقه ادب، فرهنگ، همراهی با نظام و انقلاب، دانش و بصیرت به جهان مخابره بشود.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: شرکت گاز، گاز رسانی به مناطق مختلف شهری را با سرعت بیشتری انجام دهد و شهرداری، شورای اسلامی شهر و مسئولان نسبت به تأسیس جایگاه گاز سی ان جی اقدام کند تا بخش عمده‌ای از مشکلات مردم برطرف شود و شرکت نفت باید کار شایسته انجام دهد تا مشکل مردم در فصل سرما برطرف بشود و همچنین مشکلات جایگاه سی ان جی موجود که مراحل آخر راه‌اندازی را طی می‌کند برطرف شود تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه جیرفت درخصوص نمایشگاه نیمه‌کاره‌ی پاییزه اصناف گفت: درخواست متقاضی راه‌اندازی نمایشگاه در کمیته فرمانداری بررسی شده و پس از تایید، درخواست به اتاق اصناف می‌رود و درصورت تایید در کمیته تخصصی اصناف، نمایشگاه مجور راه‌اندازی می‌گیرد و زمین سال‌های قبل هم مشکلاتی داشت و زمین مصلی را برای راه‌اندازی نمایشگاه تقاضا کردند که موافقت شد و مصلی تا امروز یک ریال بابت زمین نمایشگاه دریافت نکرده و چک های آنها برایشان برگشت داده شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه فاریاب: تشخیص حق از باطل در فتنه، نیاز به بصیرت دارد

, امام جمعه فاریاب: تشخیص حق از باطل در فتنه، نیاز به بصیرت دارد,
,

خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

امام جمعه فاریاب ضمن عرض تبریک بمناسبت  ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار و بهورز بیان کرد: مقام معظم رهبری راجع به حضرت زینب (س)فرمودند،اینکه گفته می شود در حادثه کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد؛ عامل این پیروزی، حضرت زینب سلام الله علیها است،حضرت زینب کبری ، پیروزی ظاهری دشمن را به شکست تبدیل کرد ،او با جهاد بزرگش، کاری کرد که تا امروز افکار عمومی جهان، پیروز میدان را حسین علیه السلام می دانند،انقلاب اسلامی ایران، شعبه ای از انقلاب امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام گروهی هفته بسیج را تبریک گفت و اظهار کرد: تعریف بسیج و ویژیگی های بسیجی، از نظر مقام معظم رهبری بسیج، یعنی کسی که دارای ایمان محکم و قوی باشد،ایمان سبب سرافرازی بسیج شده است و دشمن از بسیجی مومن، وحشت دارد.

وی افزود :بسیجی کسی است که دارای بصیرت باشد یکی از جاهای مهم که باید بصیرت داشت، در فتنه ها است، چون در فتنه ها حق و باطل با هم آمیخته می شود و در نتیجه تشخیص حق از باطل، نیاز به بصیرت دارد.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد:پیروی از مکتب بزرگ عاشورا، یکی از ویژیگی های بسیجی است،یعنی بسیجی بر اساس تفکر حسین بن علی علیه السلام و حادثه کربلا، همه چیزش را در طبق اخلاص می گذارد و برای دین هزینه می کند،بسیجی، همه چیزش را فدای انقلاب، دین و رهبر می کند.

امام جمعه فاریاب ابراز کرد:حضور به موقع در میدان های مختلف، یکی دیگر از ویژیگی های بسیجی است،بسیجی هر وقت احساس کرد که به او نیاز است و احساس تکلیف کند، حضور پیدا می کند؛ یک وقت تکلیفش این است که در جنگ شرکت کند، شرکت می کند، یک وقت تکلیفش این است که در امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی ورود پیدا کند، ورود می کند.

وی در ادامه گفت:مسئولیت پذیری، یکی دیگر از ویژیگی های بسیجی است ،به عهده گرفتن کارهای بزرگ، از ویژیگی های بسیجیان است ،شهید مدرس، در زمان رضاشاه بر اساس همین تفکر بسیجی احساس تکلیف کرد و آمد نماینده مجلس شد، عَلَم اسلام را بلند کند و در همین راه جانش را فدا کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه انار: حجاب برای تعادل اجتماعی و آرامش روحی جامعه الزامی است

, امام جمعه انار: حجاب برای تعادل اجتماعی و آرامش روحی جامعه الزامی است,
,

حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر علیدادی سلیمانی امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نماز جمعه گفت:عفت هم برای زنان و هم برای مردان است وخداوند  در قرآن کریم به  آیات متعددی درباره حجاب اشاره کرده است.

وی در ادامه گفت: جهاد عفاف فرضیه اول برای بانوان مسلمان است لذا فرهنگ سازی عفاف و حجاب در حوزه های فردی و اجتماعی حتما باید توسط بانوان ما صورت بگیرد و مردان هم باید مراحل عفت ورزی را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مراتب وجوب حجاب این است که  تعادل اجتماعی و آرامش روحی مردم در جامعه حفظ شود.

گناه در جامعه مانند یک بیماری مسری است خطرناک است سرایت میکند و جامعه را نابود میکند لذا حجاب یک امر اجتماعی و رعایت آن یک حق اجتماعی است.

امام جمعه شهرستان انار با توجه به روز پنجم آذر ماه روز بسیج به ویژگی های بسیج اشاره کرد و گفت:یکی از ویژگی های بسیج اخلاص برای خداست و دومین و سومین ویژگی بسیج ولایت مداری و اطاعت پذیری از حق است ، نهراسیدن ،خستگی ناپذیر بودن و صبور بودن بسیج است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه عنبرآباد: بسیج تحقق مردم سالاری دینی است

, امام جمعه عنبرآباد: بسیج تحقق مردم سالاری دینی است,


حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی در ادامه مسائل آسیب شناسی تربیت دینی گفت: یکی از عوامل تاثیر گذار در آسیب رسانی به تربیت دینی، برداشت های نادرست و غیر منطقی از آموزه های دینی و انتقال آنها به نسل جوان یا بد معرفی کردن آموزه های دینی به نسل جوان است.

وی افزود: آسیب دیگر در مراحل  تربیت دینی سیاست‌زدگی در دینداری است و لازمه این امر آشنایی فرزندان به آموزه های سیاسی است چون دین معیارهای حق و باطل را معرفی کرده است و در تمام قرآن همه انسان ها را به تفکر و تعقل و تدبر دعوت کرده است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل گفت: ضمن تبریک این رویداد مهم و معنوی، مقام معظم رهبری فرمودند: بسیج تحقق مردم سالاری دینی است، اصلی ترین عنصر بسیج مردمی بودن آن است، بسیج یک نهاد مردمی و تشکیلات مردمی است.
 
وی با بیان‌اینکه امروز تنها راه حل  مشکلات با مدل بسیج محقق می‌شود افزود: تجربه نشان داده ما مشکلات منطقه را با مدل بسیج توانستیم حل کنیم، داعش با مدل بسیج نابود شد این قدرت مردم است در ساختار بسیج متجلی می شود. 

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به برگزاری جشنواره ملی کلوته در عنبرآباد خاطرنشان کرد: در راستای معرفی ظرفیت های بزرگ کشاورزی جنوب استان مانند خرما و ایجاد توسعه اقتصادی و بهره‌برداری از ظرفیت اقتصادی خرما این اقدام بسیار خوب و مهم بود، که در حاشیه این جشنواره سندی امضا شد مبنی بر ایجاد پایانه خرمای کلوته ایران در عنبرآباد که این اتفاق مبارکی بود جا دارد اینجا از همه عوامل و دست اندرکاران عزیز تشکر کنم.

وی با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر  افزود: امروز مهمترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است و امید دارند با فعالیت های مجازی با پول و مزدور پروری مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهند. 

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: امروز دشمن با روایت سازی های جعلی و دروغ خودش به دنبال واژگون نشان دادن حقیقت انقلاب است و تنها راهبرد این است که نگذاریم ضد انقلاب و دشمن از انقلاب ما هویت زدایی کنند. 

وی افزود: وظیفه همه ما این است که نگذاریم جنگ روانی دشمن در کشور تاثیر بگذارد، دشمن با ساده ترین روش در حال روایت سازی حداکثری است و ضعف بی سندی اطلاعات خودش را با تاکتیک غرق مصنوعی یعنی غرق کردن مخاطب در سیل اخبار جعلی جبران میکند.

خطیب جمعه عنبرآباد با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار گفت: یکی از مجموعه‌هایی که در خط مقدم تامین سلامت جامعه تلاش می کند جامعه پرستاری است.

وی افزود: پرستار در یک تلاش و چالش دائمی روحی و روانی قرار دارد، خستگی روحی مواجهه با بیمار دردمند و احساس وظیفه‌ای که باید علاوه بر علاج روحی و معنوی، علاج جسمانی را برای این دردمند و بیمار تامین کند.

امام جمعه بردسیر: امروز اولویت اول نمایندگان مجلس باید رفع دغدغه معیشت مردم باشد

حجت الاسلام کرمانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره امام راحل و شهدا گفت: بسیج یک پدیده منحصر به فرد از بطن جامعه برای احیاء و تحقق ارزش های اسلامی است. 

وی افزود: کامل ترین تعریف از بسیج جمله امام عزیز است که با سه قید لشکر، مخلص و خدا کمیت، کیفیت و مسیر حرکت بسیج را کامل و جامع بیان کرده است و حقیقتا بسیج لشکر مخلص خداست. 

امام جمعه بردسیر تصریح کرد: بسیج نه تنها در عرصه نظامی گری بلکه در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی خدمات قابل توجهی انجام داده است که تشکیل حلقات صالحین و توجه به بحث تعلیم و تربیت یکی از این خدمات است. 

وی همچنین در پیش بودن ولادت حضرت زینب س و روز پرستار را تبریک گفت افزود:  حضرت زینب اهل صبر و بصیرت بود و همین دلیل تحمل سختی‌ها و ماندگاری انقلاب کربلا است که باید مورد توجه و الگوی ما قرار بگیرد. 

وی به شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: شهید مدرس  یک روحانی به تمام معنا است که در  کسوت نماینده مجلس نقش خود را به خوبی ایفا کرد و امروز که قوای سه گانه ما انقلابی است انتظار مردم اینست که چیزی به نام فساد اقتصادی نداشته باشیم. 

خطیب جمعه بردسیر نسبت به حاشیه سازی در مجلس توسط بعضی از نمایندگان، انجام ریخت و پاش ها، اتلاف وقت مجلس با درگیری های سیاسی به جای رفع مشکلات مردم و عدم توجه به وضعیت معیشت مردم به نمایندگان مجلس تذکر داد و گفت: امروز اولویت اول نمایندگان مجلس باید رفع دغدغه معیشت مردم باشد. 

وی اظهار کرد: در جنگ ترکیبی امروز علاوه بر اقدامات امنیتی و قضایی نیاز به یک همدلی ترکیبی از هر قوم و مذهب است و همچنین جلب رضایت و اعتماد مردم با شفاف سازی و رفع مشکلات معیشتی مردم و همچنین با اطلاع رسانی صحیح که همان جهاد تبیین است.

حجت الاسلام کرمانی برخی گلایه های مردم از تیم ملی ایران را بیان کرد و افزود: تیم ملی ما تحت فشار زیادی است و این جام تبدیل به سیاسی ترین مسابقه ورزشی شده است ولی مردم باید حامی تیم ملی باشند و بدانند این تیم ملی ما و برای ایران است.
وی در پایان از حضور مردم و مسئولان به ویژه بسیجیان و اقشار مردم در قالب حلقات صالحین و همچنین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بردسیر قدردانی کرد و افزود: ما مدیون زحمات بی دریج همه نیروهای مسلح به ویژه نیروهای انتظامی هستیم که در کنار بسیج و ارتش به خصوص در این روزها تمام توان خود را برای حفظ امنیت مردم برعهده دارند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امام جمعه بردسیر: امروز اولویت اول نمایندگان مجلس باید رفع دغدغه معیشت مردم باشد, امام جمعه بردسیر: امروز اولویت اول نمایندگان مجلس باید رفع دغدغه معیشت مردم باشد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه بافت: دشمن به دنبال سوریه سازی ایران است

, امام جمعه بافت: دشمن به دنبال سوریه سازی ایران است,
,

حجت الاسلام محمدزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بافت گفت: دشمنان ما در راس همه آنها آمریکا برنامه ریزی کرده بودند که مردم را از اقشار مختلف به کف خیابان بیاورند اما کار آنها شکست خورد اما دست از توطئه بر نمی‌دارند  و می‌خواهند مردم را خسته کنند و جنگ خیابانی راه بیندازند و سوریه سازی را در ایران پیاده کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مشکل اصلی آمریکایی ها و اروپا یی ها که در صف اول مقابله با ما ایستاده اند پیشرفت های جمهوری اسلامی است.
امام جمعه بافت گفت :امروز جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان است که چندین کشور آن را پشتیبانی می کنند اما تا این لحظه دشمن شکست خورده و دلیل آن قدرت و قوت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان به آن علم دارد.

,
,
,
,

امام جمعه رودبارجنوب: تفکر بسیجی در تمامی عرصه ها گره گشاست

, امام جمعه رودبارجنوب: تفکر بسیجی در تمامی عرصه ها گره گشاست,
,

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن به پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و افزود: تشکیل بسیج از الطاف خداوند بود و بسیجی کسی است که برای ارزش های انقلاب اسلامی ایران ارزش قائل است.


وی ادامه داد: بسیجیان ولایت مدار و ولایت پذیر هستند و در میدان های خاص نظام حاضر است.


خطیب جمعه رودبارجنوب گفت: تفکر بسیجی گره گشایی مشکلات در عرصه های مختلف است و بسیجیان مقتضیات زمان را می شناسند،در واقع بسیجی سیاسی است ولی سیاست زده نیست.


وی تصریح کرد: بسیجی فقر زدایی می کند و خودش اهل دنیا پرستی نیست و بسیجی اهل بصیرت است.


حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش در ادامه به سخنان رهبر انقلاب در رابطه حوادث اخیر کشور اشاره کرد و افزود: دشمن با فشار روانی و آشوب می خواهد مردم را به ستوه آورد.


وی خاطر نشان کرد: در حوادث اخیر کشور اتاق جنگ رسانه ای دشمن در کنار دشمنی های نظامی،اقتصادی دشمنان فعال شده است.

امام جمعه رودبارجنوب با اشاره به اینکه در فتنه اخیر دشمن با تمام قوا به میدان آمد،گفت: حضور به موقع مردم در میدان نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد و باید از قدرت رسانه ای بهره بگیریم و با اتحاد دشمنان را از صحنه به در کنیم.


وی به سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: پرستاران فرشتگان سفید پوشی هستند که خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه می کنند.



امام جمعه رودبارجنوب به سالروز تشکیل مجلس اشاره کرد و افزود: سید حسن مدرس یک روحانی به تمام معنا است که در مجلس نقش خود را به خوبی ایفا کرد و نمایندگان باید قدر خود را بدانند و در مجلس از حقوق مستضعفان حمایت کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه رابر: چهره غرب در حمایت از شرارتها برای مردم ایران نمایان شد

, امام جمعه رابر: چهره غرب در حمایت از شرارتها برای مردم ایران نمایان شد,


حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها ،گفت: از نظر کارشناسان روانشناس اگر این سه ضلع مثلث؛ محیط ، وراثت و تربیت را در زندگی رعایت کنیم یک انسان کامل که زمینه کمال را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با پنج معصوم حضرت زینب سلام الله علیها تربیت و منش گفتاری سیره عملی و برخورد اجتماعی حضرت شکل می گیرد، وراثت و  محیط و  تربیت اتصال به وحی و عالم ملکوت دارد تسلیم و رضای خدا از ویژگی های شخصیتی حضرت زینب سلام الله علیها برشمرد.
 امام جمعه رابر با اشاره به خطبه ۱۷۳  نهج البلاغه گفت:  حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام  می فرماید: آنچه که زینب سلام الله علیها را به قله صبر رسانید قطعاً معرفت توحیدی  عقیله بنی هاشم سلام الله علیهاست.

وی ادامه داد: از جلوه های ظهور و بروز معرفت توحیدی درک حقیقت دنیا، نگاه ایمانی  و واقعیت هاست.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: نگاه ایمانی به مصائب دنیوی و رنج های دنیوی است حضرت زینب سلام الله علیها اسوه صبر است امیدوارم ما بتوانیم در ناملایمات ها و مشکلات زندگی اسوه خودمان را حضرت زینب سلام الله علیها قرار دهیم.

وی با گرامیداشت پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام رضوان الله تعالی علیه در سال ۵۸ ادامه داد: این بیان امام رضوان الله تعالی علیه فرمودند: بسیج، لشکر مخلص خداست میتوان زیبا ترین و جامعه ترین تعریف را برای این شجره طیبه  نامید.

خطیب جمعه رابر با تبریک روز بسیج بیان کرد: مبتنی بر این تعریف قید اول بسیج «لشکر»است.

وی افزود : لشکر یک یگان بسیار بزرگ از رزمندگان با تجهیزات و تسلیحات لازم برای اجرای عملیات هاست.

امام جمعه رابر گفت: قید دوم این تعربف امام رضوان الله تعالی علیه «مخلص»است عالی ترین قله ی فضائل انسانی «اخلاص» است.

وی گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند:  اخلاص اوج ایمان و خصلت والاترین انسان هاست،  در حقیقت قید اول  امام رضوان الله تعالی علیه ناظر بر کمیت و قید دوم ناظربه کیفیت است  کمیت و کیفیت بسیج مستضعفین و قید سوم تعریف خداست یعنی معنابخش و هویت ساز قید اول با شرف انتصاب به پروردگار عالم است به این بیان  بسیج لشکر مخلص خداست سو و جهت حرکت بسیج مستضعفان عینیت و اهداف بسیجیان، ارزش ها، آرمان ها و اراده الهی است یعنی  حرکت، نیت، عمل و حضور آنها وقتی ارزش پیدا میکند که  رضای الهی در آن دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به قطعنامه نمادین آژانس هسته ای شورای حکام آن هم آژانس بین المللی انرژی اتمی پنج شنبه ۲۶ آبان ماه در وین گفت: یک قطعنامه جدیدی در محکومیت عدم همکاری جمهوری اسلامی ایران با این نهاد  تثبیت کرد از ابتدای سال جاری این دومین قطعنامه ایست که  بر علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کردند.

وی ادامه داد: یک قطعنامه در خردادماه امسال بود  و دیگری هم در پایان آبان ماه امسال بود هر دو قطعنامه از دید آژانس یک دلیل محکومیت دارد آژانس، جمهوری اسلامی محکوم کرد به دلیل عدم پاسخ دهی معتبر  ایران به لحاظ فنی درباره آثار کنونی یافت شده در سه سایت اعلام نشده، این  تعبیر آژانس در هر  دو قطعنامه خرداد و ۲۶آبان سال جاری است.

 خطیب جمعه رابر گفت: قطعنامه شورای حکام در مرحله فعلی اهمیت نمادین دارد اما  ممکن است مقدمه ای  برای کشاندن اختلاف بین آژانس و جمهوری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد و احتمال اینکه تحریم های بیشتری بر  جمهوری اسلامی ایران  حاکم کنند.

وی گفت : دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند در این بیانیه  کاملا سیاسی و غیر فنی است  پاسخ متقابل هسته ای  این موضوع خواهد داد نمایش صدور چنین قطعنامه هایی تحریک مذاکرات خیالی پارلمان اروپایی، تحرکات دیگری برای غرب هیچ سود و منفعتی در پی نخواهد داشت.

خطیب جمعه رابر با اشاره به سه ادله در این زمینه گفت: چهره غرب در  پشتیبانی از شرارت های اغتشاش‌گران، پیش از گذشته برای مردم ما  آشکار خواهد شد.

خطیب جمعه رابر تأکید کرد: مردم ما چهره شرارت  را و کارگردان او را دانستند بانی هر اغتشاشی در ایران را مردم ما اولا تشخیص دادند به کارگردانی ابلیس و شیطان بزرگ آمریکا جنایت کار است ، ثانیا ایران انقلابی در جمع کردن بساط شرارت مصمم تر گردید است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه