اخبار داغ

روزنامه‌های امروز در سرمقاله‌های خود چه نوشتند؟

روزنامه‌های امروز در سرمقاله‌های خود چه نوشتند؟
با مرور سرمقاله و یادداشت‌های روز روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور، مطالبی از جمله حرف مرد یک کلام نیست، تبریک به ایران؛ سلام به ایران قوی، ماهیت شناسی فتنه اخیر در کشور به چشم می‌خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با مرور سرمقاله و یادداشت‌های روز روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور، مطالبی از جمله حرف مرد یک کلام نیست، تبریک به ایران؛ سلام به ایران قوی، ماهیت شناسی فتنه اخیر در کشور به چشم می‌خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کیهان: در یادداشت روز خود با عنوان «حرف مرد یک کلام نیست!» نوشت: پیروزی بزرگ و افتخار آفرین تیم ملی کشورمان در بازی دیروز با توجه به حواشی داخلی و خارجی آن، فقط یک پیروزی بزرگ در عرصه ورزش نبود بلکه ملی پوشان فوتبال کشورمان در بازی دیروز خود، آرزوها و تحلیل های دشمنان ایران اسلامی را هم زیر گام های قدرتمند خود لگد مال کردند و نمادی از ایران سرافراز را به ملت هدیه دادند. همخوانی روح نواز و غیرتمندانه ســرود ملی، سجده شــکر بعد از پیروزی، برافراشتن پرچم افتخار آفرین جمهوری اسلامی ایران، اشک شوق تماشاچیان به هنگام پخش ســرود ملی و همخوانی مشترک بازیکنان و ایرانیان حاضر در اســتادیوم با آن و ... تصویر شوق انگیزی از بازی دیروز، نه فقط به ملت ایران بلکه به تمامی دوســتداران ایران اســلامی در سراسر جهان هدیه کرد. مردم در تهران و سایر شهرهای ایران با روشن کردن چراغ خودروها، برافراشتن پرچم ایران و پخش شیرینی، این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند و برای پیروزی های دیگر تیم ملی دست به دعا برداشتند. تیتــر اول کیهان روز سه شــنبه اول آذرماه جاری و جمله ای که به عنوان «روتیتر» آمده بود، واکنش های متفاوت و در مواردی متضاد را به دنبال داشــت. تیتر اصلی این بود »«ایــران 2 ـ انگلیس و اســرائیل و وطن فروشــان داخلی و خارجی6 » با این تیتر به تلاش فشــرده تیم ملی کشورمان اشاره کرده و تاکید داشتیم 2 گلی که به دروازه تیم انگلیس وارد کرده اند، ارزشی بسیار فراتر از 2 گل داشته است. با این توضیح که تیم ملی کشورمان فقط با تیم انگلیس رو به رو نبوده بلکه با دولت انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل سعود و وطن فروشان مزدوری که دولت های یاد شده از داخل و خارج کشور استخدام کرده و برای تضعیف روحیه بازیکنان تیم ملی کشورمان به کار گرفته بودند نیز رو به رو بوده است. از این روی 2 گل تیم ملی ایران در مقابل 6 گل تیم انگلیس اگر چه در محاسبات تعریف شده «باخت» تلقی می شود ولی این باخت با توجه به صحنه ای که به آن اشاره شد، باختی ناعادالنه در میدانی نابرابر بود.

, کیهان: , کیهان: , »,

وطن امروز: محمد رشوند در یادداشتی با عنوان «تیم ملت» چنین نوشت: بسان فنری که تا آخرین نقطه ممکن جمع شده بود و اگر همه جهان هم جمع می شدند، دیگر جایی برای فشار بیشتر وجود نداشت؛ این حکایت روحی - روانی ملی پوشان فوتبال ایران طی چند هفته اخیر بود؛ تا قبل از بازی با ولز. وقتی ما با ۶ گل مقابل انگلیس شکست خوردیم و سپس ژاپن و عربستان موفق به شکست آلمان و آرژانتین شدند، یک خودکم بینی عمومی سراغ همه ما آمد با تکرار دیوانه کننده این پرسش: پس چه بلایی بر سر بهترین تیم آسیا آمد؟ کارلوس کی روش، با تجربه بیش از ۴۰ سال مربیگری در بالاترین سطح ممکن، پس از شکست اول تنها یک کار را تکرار کرد؛ بازگرداندن روحیه به بازیکنانی که روحیه خود را از دست داده بودند. قصه پیروزی ما مقابل ولز دقیقا از همان لحظه ای شروع شد که داور در سوت پایان بازی ما با انگلیس دمید و کی روش همه بازیکنان را به کنار زمین فراخواند. حلقه اتحاد زدند و با صدای بلند برای آنها چنین نطق کرد: «نگاه همه ایران و جهان به شماست. من تک تک شما را می شناسم. من قابلیت های شما را دیده ام. این بازی را فراموش کنید، چرا که حریف ما برای فتح جام آمده و تازه ماموریت ما قرار است از بازی دوم برابر ولز شروع شود. ما می خواهیم صعود کنیم و با برد مقابل ولز و آمریکا، این امر شدنی است. کی روش صدایش را بالاتر برد و گفت: من شما را می شناسم و شما مرا. ما بازمی گردیم. هر کسی از حیث جسمی و حتی روحی به یک گوشه ای پرتاب شده بود و سرمربی به آنها گفت: ۴ روز فرصت دارید خودتان را جمع کنید.

, وطن امروز: , وطن امروز: ,

ایران: محمدمهدی اسماعیلی در یادداشتی با عنوان «تبریک به ایران؛ سلام به ایران قوی» نوشت: پیــروزی تیم ملی فوتبــال ایران برابر ولز بــار دیگر ثابت کرد هــر جا که اســتعداد و توانمنــدی کم نظیر فرزنــدان این آب و خــاک بــا امیــد و تلاشــی بی دریغ همــراه می شــود، تحقق حماسه ها و افتخارات بزرگ دور از انتظار نیست. این پیروزی بزرگ، تحقق باورهای ملتی بود که هیچ گاه در برابر شکست ســر خم نکــرده و از هر فرصتــی برای موفقیت و ســربلندی کشــور عزیزشــان بهره می برند. این پیروزی نه تنها می تواند ســرآغازی بــرای پیروزی هــای بزرگ تــر در عرصــه فوتبال و ورزش باشــد، بلکه سرآغازی اســت برای ایمان و باورمندی بیشــتر بــه توانمندی هــای فرزنــدان ایــن ســرزمین. همــان جوانانــی که تحقق ایران قوی در گرو باور و ایمان آنها به این آرمــان بزرگ و تلاش و همت بی دریغ آنها برای رســیدن به آن است.

, ایران: , ایران: ,

جام جم: در مطلبی با عنوان «ماهیت شناسی فتنه اخیر در کشور» چنین نوشت: سـردار سرتیپ مهدی سیاری، جانشین سازمان اطلاعات سپاه در همایش بصیرت افزایی کـه بـا حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در بنیاد، مدیران ستادی، کارکنان و بسیجیان بنیاد برگزار شـد، درخصوص ماهیت شناسی فتنه اخیر، گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کرده اند که تنها راه تغییر رژیم در ایران، نفوذ در داخل کشور و ارتباط با مردم است لذا راهبردی که آنها اتخاذ کردند، جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی با هدف بی ثبات سازی کشور بود. وی یکی از دلایل عصبانیت آمریکایی ها را پیشرفت نداشتن پروژه های شان در منطقه دانست و تأ کید کـرد: عصبانیت آمریکا از تأثیرگذاری راهبردی مدیریت رهبر معظم انقلاب در شکست برنامه های شان بـود، آنها سـال گذشته طوری برنامه ریزی کردند که تمام تمرکز روی تخریب رهبر معظم انقلاب باشد، لذا امروز هم شاهد هستید از شروع فتنه تمام شعارها علیه ایشان است. جانشین سازمان اطلاعات سپاه با بیان این که دومین دلیل عصبانیت شان همکاری های راهبردی ایران با روسیه و چین طی قـراردادهـای جدا گانه و همچنین رونـد تشکیل دولت عـراق بـود، افـزود: آمریکایی ها به شدت از تشکیل دولـت در عراق که این همه برای آن سرمایه گذاری کرده بودند، ناراحت شدند و در عین حال توفیقاتی که دولت ما در قضیه راهبردی داشت، مثل حذف ارز ترجیحی که جراحی بسیار بزرگی بود و همچنین تعاملات با منطقه، آنها را عصبانی کرد زیرا ترانزیت ما در این دوره از کل دو سال ۹۷ و ۹۸ بیشتر شد.

, جام جم: , جام جم: , . ,

جوان: محمدصادق فقفوری در یادداشتی با عنوان «همبستگی ایران را با شادی فوتبالی تحلیل کنید» این گونه نوشت: بیشتر از یک ماه است که در فضای مجازی و واقعی، همه دشمنان ایران و همه وطن فروشان، با همه قوا به میدان آمدند تا ملت ایران در جام 2022 روی خوشحالی نبیند. شادی رذیلانه آنها را می شد بعد از بازی با انگلیس دید، اما روز گذشته همچون کف روی آب، همه این هیاهوها خوابید و یک ملت خوشحال شد. این واقعیت جامعه ایرانی است. ایرانی از هر سلیقه و با هر گرایشی که باشد، به وقت حماسه ها، متحد و یک دل است، از اهتزاز پرچم ایران عمیقا خوشحال می شود و احساس غرور می کند. بعد از بازی روز گذشته تا ساعت ها خیابان های ایران غرق در شور و شادی بود. این خوشحالی ملی را می شد در دورافتاده ترین نقاط هم مشاهده کرد. حتی آنهایی هم که تا دیروز و در شبکه های مجازی شان بر کوس تفرقه افکنی زده و منتظر باخت دوم تیم ملی بودند، اگر خجالت نمی کشیدند، خوشحالی درونی شان را بروز می دادند. ولی آنها اسیر جو مسمومی شده بودند که خودشان برای خودشان ساخته بودند. بگذریم از انگشت شمارانی که در وطن فروشی تا آنجا پیش رفته بودند که دیروز غمگین بودند!

, جوان: , جوان: , 2022 , !,

جمهوری اسلامی: در مطلبی با عنوان «بزرگان نظام بخوانند» نوشت: ماجرای حجاب که با ابعاد گسترده ای در ناآرامی های دو ماه اخیر به عنوان یکی از مطالبات عده ای از معترضین به نقطه مورد نظر آنان رسیده، فقط بخش کوچکی از مطالبات ناراضیان بود. بخش اصلی و عمده مطالبات به سه موضوع مهم تر اقتصادی، مشارکت سیاسی و سیاست خارجی مربوط می شود که هنوز هیچ اثری از انعطاف مسئولین نظام در ببرابر آنها دیده نشده است.

, جمهوری اسلامی: , جمهوری اسلامی: ,

خراسان: کورش شجاعی در مطلبی با عنوان «بازهم جانم برای ایران» چنین نوشت: ای همه ایرانیان عزیز دلبسته غیرت و سربلندی ایـــران، حــلاوت ایـن پیروزی غرورآفرین گوارای وجودتان، حال خوب و شادی تان مستدام و گل خنده همیشه بر چهره هایتان شکوفا، ایام به کامتان و بساط و سفره بهروزی و شادکامی تان همیشه گسترده. ای شیرمردان عرصه ورزش ایران، دعای خیر و درود بـی پـایـان ملت همچنان و همیشه بدرقه راهتان. ای فرزندان ایران زمین و استوار گامان غیرتمند این سامان، هزاران هزار سلام و صلوات بر شما و اراده و عزم جزمتان در مسیر اثبات توان و غیرت ایرانی.

, خراسان:, خراسان:,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه