اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان:

چهار اثر تاریخی فرهنگی سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی ثبت شد

چهار اثر تاریخی فرهنگی سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی ثبت شد
علیرضا جلالزایی گفت: بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، چهار اثر تاریخی فرهنگی متعلق به دوران اسلامی در سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جلالزایی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در راستای حمایت از میراث فرهنگی، مادی و معنوی سیستان و بلوچستان، آثار تاریخی منقول و غیر منقول، تاریخی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,  ,

وی افزود: این چهار آثار تاریخی استان پس از ۱۰ ماه بررسی از سمت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ و در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: شرایط اولیه ثبت در فهرست آثار ملی، احراز ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی اثر و سایر شرایط مقرر قانونی از نظر قدمت، محل وقوع و محل ساخت یا ایجاد اثر در سال گذشته انجام شده است.
 
وی گفت: آرامگاه «بابا حاجی دزکی» واقع در روستای زیارت بخش مرکزی شهرستان سراوان، «آرامگاه سید دخل بخاری (رکل شاه)» واقع در روستای چوکات بخش پلان شهرستان چابهار، «خانه حاج شیردل ملایی» واقع در روستای قائم آباد بخش صابری شهرستان نیمروز و «آرامگاه شیخ حسین» واقع در روستای سورکمب بخش مرکزی شهرستان کنارک از جمله آثار در فهرست ملی ایران است.
 
جلالزایی خاطرنشان کرد: این آثار تحت حفاظت و نظارت میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب و تصرف این آثار تاریخی شود جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه