اخبار داغ

دانا گزارش می‌ دهد؛

خواص لیمو شیرین برای سلامتی و بهبود بیماری ها/ چه افرادی نباید لیمو شیرین بخورند؟

خواص لیمو شیرین برای سلامتی و بهبود بیماری ها/ چه افرادی نباید لیمو شیرین بخورند؟
لیمو شیرین یکی از بهترین و مفید ترین میوه‌های پاییزی است که در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش اساسی دارد و برای ادامه‌ حیات ما بسیار مهم است.
[

به گزارش خبرنگار سلامت شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیمو شیرین میوه‌ای از خانواده مرکبات است که در فصول سرد سال به دلیل پیشگیری و درمان انواع مختلف سرماخوردگی‌ها خواهان بسیاری دارد و از منابع اصلی تامین ویتامین سی در بدن انسان محسوب می شود. این ویتامین در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش اساسی دارد و برای ادامه‌ حیات ما بسیار مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ارزش غذایی در هر 100 گرم
انرژی 180 کیلوژول (43 کیلو کالری)
کربوهیدرات 9.3 گرم
قندها 1.7 گرم
فیبر 0.5 گرم
چربی 0.3 گرم
پروتئین 0.7 گرم
ویتامین C 60%  معادل 50 میلی گرم
مواد معدنی
کلسیم 40 میلی گرم
آهن 0.7 میلی گرم
فسفر 30 میلی گرم
پتاسیم 490 میلی گرم
سایر مواد تشکیل دهنده
آب 88 گرم
, ارزش غذایی در هر 100 گرم انرژی 180 کیلوژول (43 کیلو کالری) کربوهیدرات 9.3 گرم قندها 1.7 گرم فیبر 0.5 گرم چربی 0.3 گرم پروتئین 0.7 گرم ویتامین C 60%  معادل 50 میلی گرم مواد معدنی کلسیم 40 میلی گرم آهن 0.7 میلی گرم فسفر 30 میلی گرم پتاسیم 490 میلی گرم سایر مواد تشکیل دهنده آب 88 گرم , ارزش غذایی در هر 100 گرم , ارزش غذایی در هر 100 گرم, ارزش غذایی در هر 100 گرم, انرژی 180 کیلوژول (43 کیلو کالری) , انرژی, 180 کیلوژول (43 کیلو کالری), کربوهیدرات 9.3 گرم , کربوهیدرات, 9.3 گرم, قندها 1.7 گرم , قندها, 1.7 گرم, فیبر 0.5 گرم , فیبر, 0.5 گرم, چربی 0.3 گرم , چربی, 0.3 گرم, پروتئین 0.7 گرم , پروتئین, 0.7 گرم, ویتامین C 60%  معادل 50 میلی گرم , ویتامین C, 60%  معادل 50 میلی گرم, مواد معدنی , مواد معدنی, مواد معدنی, کلسیم 40 میلی گرم , کلسیم, 40 میلی گرم, آهن 0.7 میلی گرم , آهن, 0.7 میلی گرم, فسفر 30 میلی گرم , فسفر, 30 میلی گرم, پتاسیم 490 میلی گرم , پتاسیم, 490 میلی گرم, سایر مواد تشکیل دهنده , سایر مواد تشکیل دهنده, سایر مواد تشکیل دهنده, آب 88 گرم , آب, 88 گرم,

, ,

خواص لیمو شیرین

,

خواص لیمو شیرین متنوع است. این میوه در درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا به میزان قابل توجهی موثر است. ترکیبات مفید زیادی در لیمو شیرین وجود دارد که مهم ترین آن ها ویتامین C و اسید سیتریک است. اما دیگر خاصیت لیمو شیرین؛ کالری بسیار پایینی که مصرف آن را برای همه ممکن می کند.

,

خواص لیمو شیرین در درمان سرما خوردگی و آنفلوآنزا

,

لیموشیرین متعلق به خانواده‌ی مرکبات است. ویتامین c بالای موجود در این میوه آن را تبدیل به میوه‌ای ایمنی بخش نسبت به ابتلاء به سرماخوردگی و زکام کرده است.

,

لیمو شیرین به دلیل اینکه مقدار زیادی آب درون خود دارد، ملین و ادرارآور است و به همین دلیل با دفع مواد زائد باعث کاهش تب در زمان ابتلا به این دو بیماری می شود. فواید لیمو شیرین؛ در سم زدایی نیز اثبات شده است و مصرف آن برای گلودرد بسیار مفید است.

,

خواص لیمو شیرین در بهبود ایمنی بدن

,

ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو‌‌های شیرین یا آب آن می‌تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند. از دوران قدیم، این میوه را راه حلی برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا‌ می‌دانستند. همچنین یکی از فواید لیمو شیرین، آن است که باعث تحریک گردش خون می‌شود و در نتیجه دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

,

خواص لیمو شیرین در زمینه بهبود کم خونی

,

بهبود کم خونی یکی دیگر از خاصیت های لیمو شیرین، برای سلامتی بیشتر بدن می باشد. اسید فولیک در افزایش تولید خون در بدن موثر است و از آنجایی که این ماده مفید در لیمو شیرین به وفور یافت می شود، می توان از آن برای درمان بیماری کم خونی و تولید خون بیشتر در بدن این بیماران، استفاده کرد.

,

خواص لیمو شیرین برای بهبود هضم غذا 

,

بسیاری از افراد از وجود مشکل در زمینه هضم غذا در دستگاه گوارش و نفخ معده رنج می برند که علت اصلی آن، ترشحات زیاد اسید معده است. مصرف لیمو شیرین در کاهش این مشکلات و بهبود عملکرد اسید معده، نقش مهمی ایفا می کند.

,

خاصیت لیمو شیرین در پیشگیری از بیماری های قلبی

,

بیماری های قلبی یک مسئله شایع در بین مردم در  تمام دنیا بوده که خواص لیمو شیرین روی آن تاثیر گذار می باشد. استفاده از لیمو شیرین به دلیل وجود پتاسیم زیاد در آن، از بروز این مشکل به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند.

,

این میوه همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان فراوان در خود، باعث ایجاد تعادل بین آب و الکترولیت های بدن و از بین رفتن رادیکال های آزاد که برای بدن مضر هستند، می شود.

,

خواص لیمو شیرین در حفظ سلامت استخوان

,

این میوه به دلیل وجود کلسیم زیاد در آن، در جلوگیری از پوکی استخوان موثر است و باعث استحکام استخوان ها نیز می شود.

,

خواص لیمو شیرین در کاهش وزن

,

لیموشیرین روی کاهش وزن اثرات مثبتی دارد. این ماده باعث کاهش اشتها در شما می شود و چربی های بدن را می سوزاند. لیموشیرین روی کاهش وزن اثرات مثبتی دارد. نوشیدن یک لیوان آب لیموشیرین مخلوط شده با آب ولرم و عسل به کم کردن وزن کمک می‌کند. آب لیموشیرین سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد و فشار خون را کنترل می‌کند.

,

خواص لیمو شیرین در درمان یبوست

,

لیمو شیرین محتوی فیبر بوده و اسید موجود در آن، سموم را از روده پاک می‌کند. درنتیجه لیمو شیرین به بدن کمک می‌کند تا به‌طور طبیعی مدفوع را دفع کند و مانع از بروز یبوست بشود.

,

خواص لیمو شیرین در کاهش استرس

,

لیمو شیرین به دلیل وجود مواد غنی، باعث کاهش اثرات منفی استرس و آلودگی هوا در بدن می شود. اگر روزهای سختی را پشت سر‌ می‌گذرانید و دچار استرس هستید، از پوست لیمو به دست خود بمالید و یا به عنوان خوشبوکننده از آن استفاده کنید. ماده بیوفلاونویید موجود در آن، با استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کند.

,

خواص لیمو شیرین در رفع بیماری رماتیسم

,

تحقیقات دانشمندان حاکی از این است که خاصیت لیمو شیرین، در درمان انواع رماتیسم به خصوص رماتیسم مفصلی تاثیر زیادی دارد و به دلیل وجود کلسیم فراوان، باعث جلوگیری از برگشت این بیماری می شود.

,

خواص لیمو شیرین در مبارزه و پیشگیری از سرطان

,

فلاونوئیدها و لیمونوئیدهای موجود در لیمو شیرین می‌توانند در مبارزه و پیشگیری از سرطان و نابودی انواع مختلف باکتری‌های مضر در بدن انسان مؤثر باشند.

,

خاصیت لیمو شیرین در رفع گرفتگی عضلات:
گرفتگی عضلات یک عارضه شایع در میان افراد به خصوص ورزشکاران است. استفاده از آب لیمو شیرین باعث می شود آب بدن به اندازه کافی تامین شود و این مسئله به رفع گرفتگی عضلات بدن منجر خواهد شد.

,
,

خواص لیمو شیرین در جلوگیری از بیماری های چشم

,

آنتی اکسیدان موجود در این میوه باعث از بین رفتن عفونت های چشمی می شود و در نتیجه از بروز بیماری هایی مانند آب مروارید جلوگیری می کند.

,

تاثیر خواص لیمو شیرین در افزایش انرژی بدن

,

اگر لیمو شیرین را به طور مرتب مصرف کنید، تاثیر آن را در افزایش انرژی بدن خود و کاهش خستگی به وضوح خواهید دید.

,

فواید لیمو شیرین در از بین بردن بوی بد بدن

,

تعریق زیاد و بوی بدن در فصول گرم سال باعث ناراحتی و بروز مشکل برای افراد به خصوص افراد شاغل می شود. استفاده از آب لیمو شیرین در زمان استحمام می تواند به کاهش این مشکل و جلوگیری از بروز آن، کمک زیادی بکند.

,

تاثیر لیمو شیرین بر جلوگیری از بیماری اسکوربوت

,

اسکوربوت از بیماری های شایع در میان افراد به ویژه کودکان است که عامل اصلی آن کمبود ویتامین سی است. لیمو شیرین سرشار از این ویتامین است و به همین دلیل موثر بودن آن در جلوگیری از این بیماری بر همگان اثبات شده است. علاوه بر این، خواص لیمو شیرین، می تواند در جلوگیری از التهاب، آکنه و بی حالی که از بیماری اسکوربوت ناشی می شود، تاثیرگذار باشد.

,

خواص لیمو شیرین در بهبود شرایط بارداری

,

زنان به ویژه زنان باردار می توانند با خیالی آسوده و بدون نگرانی، از فواید لیمو شیرین، برای بدن خود بهره گیرند. این میوه از کمبود کلسیم در بدن زنان باردار و جنین پیشگیری می کند و برای رشد مطلوب جنین نیز بسیار موثر است.

,

خواص لیمو شیرین در درمان اختلالات ادراری

,

آب لیمو شیرین سرشار از پتاسیم بوده و به درمان اختلالات ادراری مانند التهاب مثانه یا عفونت ادراری کمک می‌کند. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین آن را با آب بجوشانید و سپس بگذارید چند ساعت خنک بشود. سپس آن را میل کنید تا دردتان التیام پیدا بکند. پتاسیم می‌تواند فرایند سم‌زدایی از کلیه‌ها و مثانه را تسریع و از بروز انواع مختلف عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری بکند.

,

خواص لیمو شیرین در درمان زخم معده

,

فلاونوئیدهای مختلفی در لیمو شیرین وجود دارند که خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیک و ضدسرطانی داشته و به پاک‌سازی بدن از سموم کمک می‌کنند. لیمو شیرین به‌واسطه‌ی داشتن این ترکیبات به درمان زخم‌های دهان و زخم‌ معده کمک می‌کند.

,

خواص لیمو شیرین در تسکین التهاب لوزه 

,

تسکین التهاب لوزه یا تونسیلیت یکی دیگر از خواص لیموشیرین برای سلامتی بدن محسوب می‌شود. ویتامین ث موجود در لیموشیرین شدت سرماخوردگی و تب را کاهش می‌دهد. آب لیموشیرین را با یک قاشق غذاخوری عسل و آب گرم مخلوط کنید و بنوشید تا خشکی و خارش گلویتان برطرف شود. این نوشیدنی روی لوزه‌ی متورم شده اثرات تسکین‌دهنده دارد.

,

خواص لیمو شیرین برای پوست

,

از جمله خواص لیمو شیرین می‌توان به تأثیر در زیبایی پوست اشاره کرد. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در لیمو شیرین به طراوت و شادابی پوست کمک می‌کنند.

,

کاهش درد ناشی از گازگرفتن حشرات: لیمو شیرین می‌تواند درد ناشی از گازگرفتن حشرات را کاهش داده و موجب زیبایی رنگ پوست شود.

,

درمان جوش‌ها: لیمو شیرین می‌تواند به درمان و رهایی از انواع جوش های پوستی کمک بکند.

,

سم‌زدایی بدن: لیمو شیرین خون را تصفیه می‌کند و خطر بروز بیماری های پوستی را کاهش می‌دهد.

,

سفیدی و پاک‌کنندگی پوست: انواع جوش‌ها، لکه‌ها و آکنه به‌کمک لیمو شیرین از پوست پاک می‌شوند. درنتیجه لیمو شیرین به سفیدی و پاکی پوست هم کمک می‌کند.

,

ضدپیری پوست: لیمو شیرین باعث جلوگیری از پیری پوست شده و به استحکام و قدرت آن کمک می‌کند.

,

رنگ پوست زیبا: ترکیب‌ مقدار مناسبی از آرد نخود و آب لیمو شیرین می‌تواند به بازشدن منافذ پوست کمک کند و رنگ پوست فرد را بهبود دهد.

,

خواص لیمو شیرین برای تقویت مو

,

در بسیاری از محصولات مو از لیمو شیرین استفاده می‌شود. لیموشیرین به رشد مو و سلامت آن کمک می‌کند. در زیر، برخی خواص لیمو شیرین برای مو آمده است.

,

جلوگیری از موخوره (دوشاخه‌شدن انتهای مو): لیمو شیرین یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از بروز موخوره و ایجاد شوره‌ سر است.

,

تقویت مو:‌ ویتامین‌های موجود در لیمو شیرین جزء فعالی هستند که موجب تقویت مو می‌شوند.

,

ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری: روغن حاصل از لیمو شیرین به‌عنوان یک ماده‌ی ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری به سلامت مو کمک می‌کند.

,

رنگ موی بهتر: لیمو شیرین محتوی عنصر مس است. این عنصر به تشکیل رنگدانه‌ی ملانین کمک می‌کند. ملانین رنگدانه‌ی اصلی مو است.

,

خواص لیمو شیرین برای درمان زردی نوزاد

,

پزشکان بارها تأکید می‌کنند که استفاده از لیمو شیرین، داروهای گیاهی و حتی آب قند برای بهبود زردی مفید و مؤثر نیست و در روند درمان این بیماری اصلاً تأثیری ندارد. چه بسا امکان دارد با مصرف لیمو شیرین و آب قند زردی نوزاد تشدید شود، حتی امکان دارد مصرف لیمو شیرین برای درمان زردی نوزاد به اسهال و مشکلات جدی تر منجر شود.

,

البته متخصصان تغذیه بر این باورند که لیموشیرین برای نوزادان کمتر از یک سال مناسب نیست و مادران برای دادن این میوه و سایر مرکبات در غذای نوزاد، باید تا یک سال پس از تولد نوزاد صبر داشته باشند.

,

, ,

چه افرادی نباید لیمو شیرین بخورند؟

,

به افرادی که مبتلا به مشکلات مثانه یا کلیه هستند، توصیه می‌شود که از مصرف لیمو شیرین اجتناب کنند، زیرا مقدار اگزالات بسیاری دارد. مصرف زیاد لیمو شیرین در جذب کلسیم در بدن اختلال ایجاد می‌کند.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

خواص پرتغال و تاثیر آن بر سلامتی بدن/ از تقویت سیستم ایمنی بدن تا درمان سرطان

, خواص پرتغال و تاثیر آن بر سلامتی بدن/ از تقویت سیستم ایمنی بدن تا درمان سرطان,

خواص به برای سلامتی/ خوردن به بصورت خام مضر است

, خواص به برای سلامتی/ خوردن به بصورت خام مضر است,

خواص کامکوات و تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی سلامت بدن

, خواص کامکوات و تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی سلامت بدن,

خواص لبو در درمان بیماری ها و عملکرد استقامتی بدن

, خواص لبو در درمان بیماری ها و عملکرد استقامتی بدن,

ازگیل و خواص دارویی فوق العاده آن برای درمان بیماری ها

, ازگیل و خواص دارویی فوق العاده آن برای درمان بیماری ها,

دمنوش های مناسب فصل زمستان و جلوگیری از بیماری ها

, دمنوش های مناسب فصل زمستان و جلوگیری از بیماری ها]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه