اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

پرونده سازی ناقضان حقوق بشر علیه ایران

پرونده سازی ناقضان حقوق بشر علیه ایران
آمریکا و کشورهای اروپایی با تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل به دنبال پرونده سازی در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اغتشاشات اخیر هستند، در حالی که ایران نه تنها حقوق بشر را نقض نکرده در برخورد با اغتشاشات مماشت کرده است.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آمریکا و کشورهای اروپایی در ادامه حمایت از اغتشاشات در ایران، یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب کردند و بر این اساس با تشکیل یک «هیأت حقیقت‌یاب» به دنبال پرونده سازی در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اغتشاشات اخیر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حقوق بشر سازمان ملل,
براین اساس کشورهای غربی حاضر از جمله آمریکا، سوئیس، فنلاند، اسلوونی، اتریش، استرالیا و رژیم صهیونیستی و ... با انتقاد از عملکرد حقوق بشری جمهوری اسلامی از اغتشاشات داخلی ایران حمایت کردند.
,
 
,
در این باره نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی مستقر در ژنو این قطعنامه را نامشروع خواند و تاکید کرد که چنین تصمیمی «صرفا در پس‌زمینه و با ذهنیتی سیاسی» اتخاذ شده و هدف آن مقصر جلوه دادن مقامات ایران است صرفا به این دلیل که غرب، آنها (مقامات ایران) را خوشایند نمی‌داند.
,
 
,
به باور وی، بانیان این پیشنهاد بهتر است روی مشکلات داخلی کشور خودشان تمرکز کنند زیرا در غیر این صورت، «تمام این اقدامات شبیه نمونه‌ای واضح از استاندارد دوگانه تجلی می‌کند.»
,
 
,
رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز درباره این قطعنامه ادعا کرد: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که توسط تعداد زیادی از کشور از سراسر جهان حمایت شد، برخلاف ادعای دولت ایران، اقدامی غربی نبود.» این قطعنامه به دور از ضد ایرانی بودن، بدنبال حمایت از مردم ایران است.
,
 
,
همچنین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملاً مردود دانست.
,
 
,
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این قطعنامه ضدایرانی اظهار داشت: رژیم برلین به عنوان تامین کننده اصلی سلاح شیمیایی صدام بر علیه مردم ایران و دیگر فرصت طلبان، سال‌هاست با تحریم‌های ناعادلانه و غیرانسانی خود، نقض گسترده حقوق بشر را انجام می‌دهد.
,
 
,
امیرعبداللهیان تصریح کرد: این کشورها باید بدانند ایران مقتدر، متعهد به حقوق بشر بوده اما اجازه دخالت هیچ کشوری در امور داخلی خود را نمی‌دهد.
,
 
,
این قطعنامه ضد ایرانی که با تحریک آمریکا و غرب به تصویب رسیده است . علیرغم اینکه آمریکایی‌ها خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان محسوب می‌شوند اما به دلیل اعمال نفوذ سیاسی، تاکنون در مجامع بین المللی محکوم نشده اند.
,
 
,
به گزارش دانا؛ این اتهامات در حالی مطرح می‌ شود که رژیم صهیونیستی خود به کودک‌کشی و ظلم علیه مردم مظلوم فلسطین در جهان شناخته می شود. از طرفی آمریکایی‌ها که خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان محسوب می‌شوند به دلیل اعمال نفوذ سیاسی، تاکنون در مجامع بین المللی محکوم نشده اند، همچنین کشورهای غربی نیز به دلیل راه انداختن جنگ‌های غیرقانونی در سایر کشورها، تحریم ملت‌ها با سوءاستفاده از سلطه خود بر نظام‌های مالی دنیا، جلوگیری از توزیع عادلانه ثروت، تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها، کودتا در سایر کشورها برای روی کار آوردن حاکمان مستبد و ... با انتقادهای جدی در زمینه حقوق بشر رو به رو هستند، بنابراین نباید حقوق بشر و شورای حقوق بشر تبدیل به وسیله دخالت در مورد داخلی کشورها شود.
,
 
,
گفتنی است؛ قطعنامه ضدایرانی با ۲۵ رأی موافق و ۲۱ رأی مخالف و ممتنع (۶ مخالف و ۱۵ ممتنع) به تصویب رسید.
,
کشورهای چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان به این قطعنامه ضدایرانی رأی منفی دادند و این اقدام شورای‌حقوق‌بشر سازمان ملل را «سیاسی‌کاری» اعلام کردند.
,
کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان هم به قطعنامه رأی ممتنع دادند.
,
آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین و آمریکا رأی مثبت دادند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه