اخبار داغ

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۵۰ هزار لرستانی مبتلا به دیابت هستند

۵۰ هزار لرستانی مبتلا به دیابت هستند
دارایی گفت: ۵۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در لرستان شناسایی شده که این بیماران تحت پوشش خدمات قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: دیابت یک بیماری خاموش است که بیشتر بیماران مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاعی ندارند و گاهی علامتی هم علامتی مشاهده نمی کنند ولی لازم است افرادی که سابقه دیابت در خانواده دارند حتما بررسی نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در استان لرستان تاکنون ۵۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت شناسایی شده که این بیماران تحت پوشش خدمات قرار دارند و تست قند خون، چوبی و ویزیت به صورت رایگان انجام می شود ولی قطعا آمار مبتلایان دیابت بیش از این رقم است.

,

رئیس گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: کنترل تغذیه و تحرک لازم می تواند در پیشگیری از این بیماری نقش مهمی داشته باشد و اگر در خانواده ای سابقه بیماری دیابت وجود دارد لازم است که مابقی افراد در معرض خطر حتما استفاده از برنج، ماکارونی و کربوهیداتها را به اندازه مصرف کنند.

,

دارایی گفت: اضافه وزن زمینه ساز بیماری دیابت بوده پس لازم است افراد حتما وزن خود را چک کنند تا از بروز چاقی پیشگیری نمایند البته در بین بیماران دیابتی، آمار بانوان بیشتر از آقایان است.

,

وی بیان کرد: بیماری دیابت دو نوع است که نوع یک آن بیشتر در کودکان و افراد کمتر از ۳۰ سال سن مشاهده می شود و نوع دوم این بیماری در افراد بزرگسال مشاهده می شود که برای این بیماران غربالگری نیز انجام می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه