اخبار داغ

بررسی چالش‌های آموزش و پرورش پس از پایان آموزش مجازی؛

از کلاس‌های شلوغ تا به کارگیری نیروهای غیرمتخصص در مدارس سبزوار/ تصمیمات مقطعی کارساز نیست

از کلاس‌های شلوغ تا به کارگیری نیروهای غیرمتخصص در مدارس سبزوار/ تصمیمات مقطعی کارساز نیست
کمبود معلم و کلاس های شلوغ و پرتراکم یکی از چالش های پیش روی نظام آموزشی پس از پایان آموزش مجازی در دوران کرونا است که سبب شده تا مدیران این بخش راه حل های مقطعی را برای حل این موضوع در دستور کار قرار دهندکه می تواند آینده دانش آموزان را تحت تاثیر خود قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ تراکم کلاس‌ها و کمبود نیروی انسانی در دو سال گذشته به دلیل آموزش مجازی چندان به چشم نیامد، اما امسال با حضوری شدن آموزش در تمام مقاطع تحصیلی، مشکل کمبود معلم بیش از همیشه به چشم می‌آید و به‌رغم کتمان آموزش‌وپرورش، با شروع سال تحصیلی جدید و حضور دانش‌آموزان شاهد کلاس‌های شلوغ و پرتراکم خواهیم بود، راه‌حلی که با تکیه برآن، کمبود معلم  انکار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

پژوهشگران آموزش‌وپرورش و کارشناسانی که چالش‌های این حوزه را به‌دقت رصد و تحلیل می‌کنند، از کمبود شدید نیروی انسانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی پیش رو یاد می‌کنند و بر این باورند که چنانچه آموزش‌وپرورش، تحت جبر بحران کمبود نیرو، کم‌توان‌ترین و ارزان‌ترین افراد را برای شغل معلمی برگزیند، بازهم برخی کلاس‌های درس در مدارس دولتی بدون معلم خواهد بود.

,

 

,

, ,

مدیر آموزش و پرورش سبزوار: هیچ کمبود معلمی در مدارس سبزوار نداریم

, مدیر آموزش و پرورش سبزوار: هیچ کمبود معلمی در مدارس سبزوار نداریم,

سیدولی‌الله حسینی مدیر آموزش وپروش سبزوار در گفت و گو با صبح توس با بیان اینکه در حدود ۴۸۰ معلم برای تکمیل چارت تحصیلی کمبود وجود دارداظهار داشت: ۴۸۰ کلاس درس در این شهرستان با کمبود معلم مواجه است اما در فصل تابستان اقدامات لازم برای تامین معلم انجام شد.

,

وی در تشریح اقدامات برای تامین معلم در سال تحصیلی پیش رو افزود: با ساماندهی نیروهای ورودی‌ دانشگاه فرهنگیان، بهره‌گیری از استخدام‌های جدید ماده ۲۸، حق‌التدریس شاغلان و نقل و انتقال فرهنگیان   مشکل کمبود معلم در شهرستان سبزوار برطرف شده است.

,

مدیر آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه  سال تحصیلی جدید و فصل رویش جوانه های مهر  با شعار  "حرکت جهادی، تربیت تمام ساحتی و عدالت آموزشی" آغاز شده است تصریح کرد این شعار باید به صورت عینی دیده شود تا داش آموزان در تمام شئون زندگی تربیت شده و تنها به موضوع آموزش پرداخته نشود.

,

وی اظهار داشت: همزمان با فصل بارگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید با همکاری همه نهادهای اداری شهرستان تمامی امکانات لازم برای تعلیم و تربیت دانش آموزان شهرستان فراهم شده  تا خانواده ها با آرامش فرزندان خود با هدف تحصسل علم و دانش  را راهی مدرسه نمایند.

,

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیمودن مسیر دانایی و توانایی و پیمودن  مرزهای علم و دانش  آینده ای سرافزار برای کشور اسلامی به ارمغان می آوردند.

,

البته برخی از کارشناسان نیز بر این عقیده هستند که نباید این کمبود ها به صورت مقطعی و با به کار گیری نیروهای غیر متخصص به صورت مقطعی پر شود چرا که این راه‌حل جدید نیست و آموزش‌وپرورش در تمام سالیان گذشته هرجا عرصه را بر خود تنگ دیده، به سراغ آن رفته است و این امر می تواند ضرباتی به قشر آینده ساز کشور بزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه