اخبار داغ

نماینده شرق هرمزگان:

توجه به ظرفیت‌های شرق هرمزگان سبب بالندگی اقتصادی می‌شود

توجه به ظرفیت‌های شرق هرمزگان سبب بالندگی اقتصادی می‌شود
رییسی با بیان اینکه شهرستان های میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد دارای پتانسیل های ویژه ای هستند، عنوان کرد: توجه به ظرفیت های این شهرستان ها سبب بالندگی آن در عرصه اقتصاد می شود و بی توجهی و غفلت به آن باعث شده که علی رغم همه پتانسیل ها در بیکاری حایز رتبه در کشور باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حسین رییسی، نماینده مردم شرق هرمزگان در نشست کشاورزان مینابی با حضور دکتر عسکری رییس کمیسیون کشاورزی و آب در فرمانداری میناب ضمن گرامی داشت هفته بسیج اظهار کرد: پیروزی مقتدرانه تیم ملی فوتبال را در رقابت های جام جهانی تبریک عرض می کنم و امیدوارم موفقیت های ملت در عرصه های مختلف ادامه پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

توجه به ظرفیت های شهرستان های شرق هرمزگان سبب بالندگی اقتصادی می شود

, توجه به ظرفیت های شهرستان های شرق هرمزگان سبب بالندگی اقتصادی می شود, توجه به ظرفیت های شهرستان های شرق هرمزگان سبب بالندگی اقتصادی می شود,

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان های میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد دارای پتانسیل های ویژه ای هستند، عنوان کرد:  توجه به ظرفیت های این شهرستان ها سبب بالندگی آن در عرصه اقتصاد می شود و بی توجهی و غفلت به آن باعث شده که علی رغم همه پتانسیل ها در بیکاری حایز رتبه در کشور باشیم.

رییسی ادامه داد: ظرفیت های فراوانی در حوزه کشاورزی، معدن، ترانزیت و.‌‌.. در هرمزگان وجود دارد اما در فقر جایگاه دوم کشور را داریم.

,
,
,

وی با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی و میگو یکی از استعدادهای شرق هرمزگان است، تصریح کرد: از ۵۰ هکتار مطالعه صورت گرفته برای پرورش ماهی و میگو تنها ۲۲ هکتار مشکل آن حل شده و ۲۸ هکتار آن هنوز مشکلاتش برای استفاده مردم حل نشده است.

,

نماینده مردم  شرق هرمزگان در مجلس مطرح کرد: گروهی در گذشته از مرکز کشور و یا جاهای دیگر در مزارع میگو و ماهی سرمایه گذاری کرده اند؛ توقع مردم ساحل نشین هرمزگانی تسریع در مجوزها و....برای سرمایه گذاری در منطقه ای است که خودشان شرجی و گرمای آن را تحمل می کنند‌.

رییسی عنوان کرد: یکی از مشکلات مردم این منطقه به خصوص کرگان در خصوص سرمایه گزاری در بخش مزارع پرورش ماهی و میگو وجود تالاب در خط ساحلی که زمین هایی برای این موضوع بوده و خروجی آب های آن مشکلش حل نشده است و توقع داریم با تعاملی که سازمان محیط زیست و سازمان شیلات ایران وجود دارد این مشکل مرتفع شود.

وی گفت: تامین لارو میگو برای پرورش از دیگر مشکلاتی است که پرورش دهندگان برای تامین آن مشکل دارند و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود همچنین در تامین بچه ماهی برای پرورش ماهی در قفس پرورش دهندگان مشکل دارند مثلا قفس و تجهیزات وجود دارد اما وقتی بچه ماهی وجود نداشته باشد برای پرورش انگار کار بیهوده ای صورت گرفته است.

,
,
,
,
,

نسبت به تکلیف قانون برنامه ششم عقب ماندگی جدی داریم

نماینده شرق هرمزگان در مجلس تصریح کرد: نسبت به تکلیف قانون برنامه ششم عقب ماندگی جدی داریم در برداشت از ذخایر مشترک در عمق همان بلایی که همسایگان ما در برداشت نفت انجام می دهند در زمینه شیلات نیز صورت می گیرد و ما خودمان مانع ایجاد می کنیم حداقل در آبهای دور مجوزها را به صیادان بدهیم.

, نسبت به تکلیف قانون برنامه ششم عقب ماندگی جدی داریم, نسبت به تکلیف قانون برنامه ششم عقب ماندگی جدی داریم,
,
,

رییسی عنوان کرد: در یک مقطعی صید ترال در این منطقه رواج داشت که با کمک مسئولان آن بحران حل شد اما در حال حاضر همان صید ترال به شکل سنتی تر آن نزدیک به ساحل انجام می شود که انتظار می رود مراقبت های لازم صورت گیرد که این  روش ها به ذخایر ما ضربه می زنند نه صیادان.

,

وجود چهار هزار صیاد در شرق هرمزگان

وی با اشاره به حضور ۴ هزار صیاد در شرق هرمزگان گفت: برخی از مجوزها واقعا بسیار کم است مثلا ۲۰ مجوز در مقابل ۴ هزار صیاد که این ها فقط باعث ایجاد اختلاف بین صیادان می شود.

, وجود چهار هزار صیاد در شرق هرمزگان, وجود چهار هزار صیاد در شرق هرمزگان,
,
,

نماینده شرق هرمزگان در مجلس ادامه داد: برخی از صیادان منطقه جاسک مجوزهای آنان برای چابهار است و آنها پیگیر هستند که مجوزهای آنان برای منطقه خودشان باشد که با آنها موافقت نمی شود و برخی از صیادان معتقدند کسانی که آشنایی در این راه داشته اند کارشان انجام شده و مجوزشان تغییر کرده اما سایر افراد خیر؛ تعدادشان هم بسیار زیاد نیست.

رییسی ادامه داد: اگر قرار است ۲۰ مجوز به ما بدهید حداقل ضربدر ۱۰۰ کنید تا نیمی از صیادان مجوز داشته باشند زیرا همین بهره برداران بیشتر از ما و شما حواسشان به ذخایر آبی است.

وی بیان کرد: برای برق دار کردن مزارع پرورش میگو در سفر رییس جمهور ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده که تا الان تنها ۱۰ درصد آن تخصیص داده شده که ان شاالله تلاش شود این اعتبار تخصیص یاید.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ذخایر در مصوبات سفر رییس جمهور آمده که امیدواریم کمک شود تا اعتبار آن تخصیص داده شود تا خطوط اصلی کشیده شود تا عزیزان بتوانند مشکل برقشان را حل کنند.

رییسی افزود: در حوزه کشاورزی یکی از مشکلاتشان این است که خطوط شبکه برق نرفته است تا استفاده لازم داشته باشند.

وی گفت: تداخل مالکیت زمین ها از دیگر مشکلات مردم است؛ تا مردم در مسکن خودشان که تا بیش از دو نسل هم در آن زندگی کرده اند آرامش داشته باشند و رفع تداخل آن صورت گیرد.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس عنوان کرد: تعیین حق آبه از دریا برای ساحل نشینان است در تمامی دنیا از آن در صنعت های مختلف از جمله کشاورزی استفاده می شود ان شاالله برنامه هایی برای آن هم صورت گیرد.

رییسی ادامه داد: ما در شرق هرمزگان از لحاظ تاسیسات دریایی، موج شکن، راه رسیدن به دریا، بارانداز برای صیادان و....مشکلات جدی داریم تا سال گذشته ما یک وجب هم راه دسترسی به ساحل را نداشتیم و با این ساحل طولانی که در منطقه داریم به این فکر نبودند که صیدشان به ساحل را چگونه ییاورند.

وی افزود: بسیاری از موج شکن ها در شرق هرمزگان یا نیمه تمام است یا پر از رسوب شده که امکان استفاده از آن نیست و مطالعه اشتباهی برای آن صورت گرفته در جانمایی از آن‌ها.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس با تاکید بر اینکه در شهرستان میناب بندری مناسب وجود ندارد، مطرح کرد: در گرو نیز کمیسیون کشاورزی آمدند و جزو مصوبات آن احداث بندر در آن بود که هنوز این مصوبه پا در هوا است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه