اخبار داغ

در صحن علنی شورای شهر یزد مطرح شد؛

توسعه محدوده شهر یزد بدون موافقت شورای شهر/ ضرورت احداث کنار گذر شمال شرقی شهر

توسعه محدوده شهر یزد بدون موافقت شورای شهر/ ضرورت احداث کنار گذر شمال شرقی شهر
تجملیان عضو شورای شهر یزد گفت: برخی از دستگاه‌های استانی بدون نظر شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد، درحال توسعه بی رویه شهر به آن سوی کمربندی و کنار گذر جنوب غربی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مجید تجملیان امروز در صحن علنی شورای شهر یزد گفت: برخی از دستگاه‌های استانی بدون نظر شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد، درحال توسعه بی رویه شهر به آن سوی کمربندی و کنار گذر جنوب غربی هستند. این در حالی است که مشاور اولین طرح جامع شهر یزد در چند دهه پیش با روشن‌بینی تأکید کرده است که کنارگذر شهر یزد برای جلوگیری از دست‌اندازی شهر به آبادی‌های جبهه جنوب و جنوب غربی و سوءاستفاده سوداگران، بایستی از مسیر شمال شرقی (پشت خلدبرین) اجرا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: متأسفانه طی چند دهه اخیر نه تنها به نظر مشاور مذکور توجهی نشد، بلکه طی دو مرحله شاهد توسعه افقی پهنه شهر به سمت جنوب غربی بودیم: ابتدا احداث کنارگذر اول (بلوار دانشجوی فعلی) در ابتدای دهه ۱۳۶۰ طی حدود ۶ سال؛ و سپس احداث کنارگذر دوم در دهه ۷۰ و ۸۰ طی حدود ۱۵ سال. طی سال‌های اخیر هم شاهد هستیم که با کمال تأسف عده‌ای که منافع عمومی شهر و شهروندان برایشان اهمیتی ندارد در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کرده‌اند و با لطایف‌الحیلی به دنبال الحاق زمین‌های آنسوی کنارگذر به محدوده شهر هستند.

تجملیان تصریح کرد: هشدار جدی می‌دهم اگر شورای اسلامی شهر یزد با قاطعیت از توسعه شهر به آنسوی کنار گذر فعلی، جلوگیری نکرده و این انحراف خطرناک ادامه پیدا کند، تبعات وحشتناکی در آینده ای نزدیک گریبان گیر شهر و شهروندان یزد خواهد شد.

عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: نه تنها در حال حاضر بودجه هنگفت لازم برای احداث کنارگذر شمال شرقی یزد در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد، بلکه با فرض وجود داشتن این بودجه هم زمان اجرای آن با توجه به تجربیات قبلی کمتر از بیست سال نخواهد بود، لذا برای جلوگیری از تبعات تلخ، بایستی مدیریت شهری یزد بر بستن جدی و قاطع محدوده شهر یزد متمرکز شود.

تجملیان در خصوص پاره‌ای از تبعات توسعه بی رویه افقی شهر به آنسوی کنارگذر جنوبی گفت: اگر با همین آهنگ فعلی شهر یزد به سمت جنوب غربی توسعه یابد، تبدیل شدن کنارگذر فعلی به کشتارگاه انسان‌ها، الحاق تدریجی روستای شحنه، شهرک طرح ملی مسکن، کاریزبوم، ... و سایر موارد مشابه به محدوده شهر یزد، عدم کشش بودجه شهرداری برای اداره شهری با این پهنه فراخ و افت خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان، حرکت تدریجی وضعیت شهر یزد به سمت یک شهر بی‌در و پیکر، زشت و فقیر و بروز مشکلات و بحران‌های جدی اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و آب از تبعات توسعه بی‌رویه شهر است.

وی تاکید کرد: طبق آمار آخرین سرشماری، شهر یزد پایین‌ترین چگالی جمعیت را در بین مراکز استان‌ها دارد، همچنین نسبت مردان به زنان در جمعیت یزد به طور غیرعادی بالاتر از متوسط کشور و نشانگر آنست که شهر یزد دارد به تدریج تبدیل به یک شهر کارگری می‌شود. واقعیتی که پدیدار شدن ناگهانی طرح توسعه روستای شحنه را قابل فهم می‌کند.

نیکونژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مورد گفت: موضع گیری شورای شهر توسعه درون شهری اعلام شد، اما برخی دستگاه ها بدون توجه به نظر شورا در حال توسعه شهر به سمت کنار گذر هستند.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کنار گذر شمال شرقی شهر یزد احداث شود. هرچند طرحی از اردکان تا پل الغدیر تهیه شده است و در برنامه وزارت راه و شهرسازی است اما باید جنبه اجرایی پیدا کند. وی از نایب‌رئیس شورا خواست که این موضوع مهم در دستور جلسه آتی شورای اسلامی شهر با استاندار محترم قرار گیرد.

انتهای پیام/

,

وی ادامه داد: متأسفانه طی چند دهه اخیر نه تنها به نظر مشاور مذکور توجهی نشد، بلکه طی دو مرحله شاهد توسعه افقی پهنه شهر به سمت جنوب غربی بودیم: ابتدا احداث کنارگذر اول (بلوار دانشجوی فعلی) در ابتدای دهه ۱۳۶۰ طی حدود ۶ سال؛ و سپس احداث کنارگذر دوم در دهه ۷۰ و ۸۰ طی حدود ۱۵ سال. طی سال‌های اخیر هم شاهد هستیم که با کمال تأسف عده‌ای که منافع عمومی شهر و شهروندان برایشان اهمیتی ندارد در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کرده‌اند و با لطایف‌الحیلی به دنبال الحاق زمین‌های آنسوی کنارگذر به محدوده شهر هستند.

تجملیان تصریح کرد: هشدار جدی می‌دهم اگر شورای اسلامی شهر یزد با قاطعیت از توسعه شهر به آنسوی کنار گذر فعلی، جلوگیری نکرده و این انحراف خطرناک ادامه پیدا کند، تبعات وحشتناکی در آینده ای نزدیک گریبان گیر شهر و شهروندان یزد خواهد شد.

عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: نه تنها در حال حاضر بودجه هنگفت لازم برای احداث کنارگذر شمال شرقی یزد در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد، بلکه با فرض وجود داشتن این بودجه هم زمان اجرای آن با توجه به تجربیات قبلی کمتر از بیست سال نخواهد بود، لذا برای جلوگیری از تبعات تلخ، بایستی مدیریت شهری یزد بر بستن جدی و قاطع محدوده شهر یزد متمرکز شود.

تجملیان در خصوص پاره‌ای از تبعات توسعه بی رویه افقی شهر به آنسوی کنارگذر جنوبی گفت: اگر با همین آهنگ فعلی شهر یزد به سمت جنوب غربی توسعه یابد، تبدیل شدن کنارگذر فعلی به کشتارگاه انسان‌ها، الحاق تدریجی روستای شحنه، شهرک طرح ملی مسکن، کاریزبوم، ... و سایر موارد مشابه به محدوده شهر یزد، عدم کشش بودجه شهرداری برای اداره شهری با این پهنه فراخ و افت خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان، حرکت تدریجی وضعیت شهر یزد به سمت یک شهر بی‌در و پیکر، زشت و فقیر و بروز مشکلات و بحران‌های جدی اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و آب از تبعات توسعه بی‌رویه شهر است.

وی تاکید کرد: طبق آمار آخرین سرشماری، شهر یزد پایین‌ترین چگالی جمعیت را در بین مراکز استان‌ها دارد، همچنین نسبت مردان به زنان در جمعیت یزد به طور غیرعادی بالاتر از متوسط کشور و نشانگر آنست که شهر یزد دارد به تدریج تبدیل به یک شهر کارگری می‌شود. واقعیتی که پدیدار شدن ناگهانی طرح توسعه روستای شحنه را قابل فهم می‌کند.

نیکونژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مورد گفت: موضع گیری شورای شهر توسعه درون شهری اعلام شد، اما برخی دستگاه ها بدون توجه به نظر شورا در حال توسعه شهر به سمت کنار گذر هستند.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کنار گذر شمال شرقی شهر یزد احداث شود. هرچند طرحی از اردکان تا پل الغدیر تهیه شده است و در برنامه وزارت راه و شهرسازی است اما باید جنبه اجرایی پیدا کند. وی از نایب‌رئیس شورا خواست که این موضوع مهم در دستور جلسه آتی شورای اسلامی شهر با استاندار محترم قرار گیرد.

انتهای پیام/

,

وی ادامه داد: متأسفانه طی چند دهه اخیر نه تنها به نظر مشاور مذکور توجهی نشد، بلکه طی دو مرحله شاهد توسعه افقی پهنه شهر به سمت جنوب غربی بودیم: ابتدا احداث کنارگذر اول (بلوار دانشجوی فعلی) در ابتدای دهه ۱۳۶۰ طی حدود ۶ سال؛ و سپس احداث کنارگذر دوم در دهه ۷۰ و ۸۰ طی حدود ۱۵ سال. طی سال‌های اخیر هم شاهد هستیم که با کمال تأسف عده‌ای که منافع عمومی شهر و شهروندان برایشان اهمیتی ندارد در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کرده‌اند و با لطایف‌الحیلی به دنبال الحاق زمین‌های آنسوی کنارگذر به محدوده شهر هستند.

تجملیان تصریح کرد: هشدار جدی می‌دهم اگر شورای اسلامی شهر یزد با قاطعیت از توسعه شهر به آنسوی کنار گذر فعلی، جلوگیری نکرده و این انحراف خطرناک ادامه پیدا کند، تبعات وحشتناکی در آینده ای نزدیک گریبان گیر شهر و شهروندان یزد خواهد شد.

عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: نه تنها در حال حاضر بودجه هنگفت لازم برای احداث کنارگذر شمال شرقی یزد در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد، بلکه با فرض وجود داشتن این بودجه هم زمان اجرای آن با توجه به تجربیات قبلی کمتر از بیست سال نخواهد بود، لذا برای جلوگیری از تبعات تلخ، بایستی مدیریت شهری یزد بر بستن جدی و قاطع محدوده شهر یزد متمرکز شود.

تجملیان در خصوص پاره‌ای از تبعات توسعه بی رویه افقی شهر به آنسوی کنارگذر جنوبی گفت: اگر با همین آهنگ فعلی شهر یزد به سمت جنوب غربی توسعه یابد، تبدیل شدن کنارگذر فعلی به کشتارگاه انسان‌ها، الحاق تدریجی روستای شحنه، شهرک طرح ملی مسکن، کاریزبوم، ... و سایر موارد مشابه به محدوده شهر یزد، عدم کشش بودجه شهرداری برای اداره شهری با این پهنه فراخ و افت خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان، حرکت تدریجی وضعیت شهر یزد به سمت یک شهر بی‌در و پیکر، زشت و فقیر و بروز مشکلات و بحران‌های جدی اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و آب از تبعات توسعه بی‌رویه شهر است.

وی تاکید کرد: طبق آمار آخرین سرشماری، شهر یزد پایین‌ترین چگالی جمعیت را در بین مراکز استان‌ها دارد، همچنین نسبت مردان به زنان در جمعیت یزد به طور غیرعادی بالاتر از متوسط کشور و نشانگر آنست که شهر یزد دارد به تدریج تبدیل به یک شهر کارگری می‌شود. واقعیتی که پدیدار شدن ناگهانی طرح توسعه روستای شحنه را قابل فهم می‌کند.

نیکونژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مورد گفت: موضع گیری شورای شهر توسعه درون شهری اعلام شد، اما برخی دستگاه ها بدون توجه به نظر شورا در حال توسعه شهر به سمت کنار گذر هستند.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کنار گذر شمال شرقی شهر یزد احداث شود. هرچند طرحی از اردکان تا پل الغدیر تهیه شده است و در برنامه وزارت راه و شهرسازی است اما باید جنبه اجرایی پیدا کند. وی از نایب‌رئیس شورا خواست که این موضوع مهم در دستور جلسه آتی شورای اسلامی شهر با استاندار محترم قرار گیرد.

انتهای پیام/

,

وی ادامه داد: متأسفانه طی چند دهه اخیر نه تنها به نظر مشاور مذکور توجهی نشد، بلکه طی دو مرحله شاهد توسعه افقی پهنه شهر به سمت جنوب غربی بودیم: ابتدا احداث کنارگذر اول (بلوار دانشجوی فعلی) در ابتدای دهه ۱۳۶۰ طی حدود ۶ سال؛ و سپس احداث کنارگذر دوم در دهه ۷۰ و ۸۰ طی حدود ۱۵ سال. طی سال‌های اخیر هم شاهد هستیم که با کمال تأسف عده‌ای که منافع عمومی شهر و شهروندان برایشان اهمیتی ندارد در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کرده‌اند و با لطایف‌الحیلی به دنبال الحاق زمین‌های آنسوی کنارگذر به محدوده شهر هستند.

,

تجملیان تصریح کرد: هشدار جدی می‌دهم اگر شورای اسلامی شهر یزد با قاطعیت از توسعه شهر به آنسوی کنار گذر فعلی، جلوگیری نکرده و این انحراف خطرناک ادامه پیدا کند، تبعات وحشتناکی در آینده ای نزدیک گریبان گیر شهر و شهروندان یزد خواهد شد.

,

عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: نه تنها در حال حاضر بودجه هنگفت لازم برای احداث کنارگذر شمال شرقی یزد در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد، بلکه با فرض وجود داشتن این بودجه هم زمان اجرای آن با توجه به تجربیات قبلی کمتر از بیست سال نخواهد بود، لذا برای جلوگیری از تبعات تلخ، بایستی مدیریت شهری یزد بر بستن جدی و قاطع محدوده شهر یزد متمرکز شود.

,

تجملیان در خصوص پاره‌ای از تبعات توسعه بی رویه افقی شهر به آنسوی کنارگذر جنوبی گفت: اگر با همین آهنگ فعلی شهر یزد به سمت جنوب غربی توسعه یابد، تبدیل شدن کنارگذر فعلی به کشتارگاه انسان‌ها، الحاق تدریجی روستای شحنه، شهرک طرح ملی مسکن، کاریزبوم، ... و سایر موارد مشابه به محدوده شهر یزد، عدم کشش بودجه شهرداری برای اداره شهری با این پهنه فراخ و افت خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان، حرکت تدریجی وضعیت شهر یزد به سمت یک شهر بی‌در و پیکر، زشت و فقیر و بروز مشکلات و بحران‌های جدی اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و آب از تبعات توسعه بی‌رویه شهر است.

,

وی تاکید کرد: طبق آمار آخرین سرشماری، شهر یزد پایین‌ترین چگالی جمعیت را در بین مراکز استان‌ها دارد، همچنین نسبت مردان به زنان در جمعیت یزد به طور غیرعادی بالاتر از متوسط کشور و نشانگر آنست که شهر یزد دارد به تدریج تبدیل به یک شهر کارگری می‌شود. واقعیتی که پدیدار شدن ناگهانی طرح توسعه روستای شحنه را قابل فهم می‌کند.

,

نیکونژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مورد گفت: موضع گیری شورای شهر توسعه درون شهری اعلام شد، اما برخی دستگاه ها بدون توجه به نظر شورا در حال توسعه شهر به سمت کنار گذر هستند.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کنار گذر شمال شرقی شهر یزد احداث شود. هرچند طرحی از اردکان تا پل الغدیر تهیه شده است و در برنامه وزارت راه و شهرسازی است اما باید جنبه اجرایی پیدا کند. وی از نایب‌رئیس شورا خواست که این موضوع مهم در دستور جلسه آتی شورای اسلامی شهر با استاندار محترم قرار گیرد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه