اخبار داغ

ضرورت ساماندهی "بلوار انقلاب" یاسوج

ضرورت ساماندهی "بلوار انقلاب" یاسوج
توجه به سیمای شهری به خصوص در بلوارهای اصلی شهریاسوج یکی از مهمترین مطالباتی است که شهروندان توجه به آن را از سوی شهرداری لازم و ضرروی می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس یکی از موضوعات مهم در سیما و منظر شهری توجه به ایجاد فضای سبز، چمن کاری و کاشت گل و گیاه است تا در کنار توجه به سیمای ظاهری شهر بتوان از اثرات و فواید فضای سبز و کاربردهای آن بهره مند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
ایجاد فضای سبز همزمان با رشد و توسعه در زیرساخت شهرها باید مورد توجه قرار گیرد تا اثرات مختلفی همچون کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، مراقبت از شهر در خصوص ریزگردها و همچنین جذب آلاینده های ناشی از سوخت ناقص خودروها مورد توجه باشد.
,

از طرفی فضای سبز در پارک ها و مکان های پرگردشگر می تواند در دستور کار قرار گیرد تا سبب فراهم آوردن اوقاتی مفرح برای خانواده ها باشد.

,

در کنار مزیت های مختلف ایجاد فضالی سبز و چمن کاری در محیط شهرها توجه به نکاتی می تواند سبب صرفه جویی در هزینه ها و همچنین جلوگیری از دوباره کاری در هزینه ها شود.

,
در چمن کاری ها توجه به مسیر پیاده روی و همچنین در نظرگرفتن سکوهایی جهت نشستن خانواده ها خصوصا در بلوارهای و محله هایی که فاقد پارک محله ای هستند ضروری است، از طرفی آبیاری منظم و هرس چمن سبب ماندگاری چمن ها خواهد شد.
,

با تمام شرایط ذکرشده اما در برخی از نقاط شهر یاسوج در اثر کم توجهی ها و یا نبود برخی نظارت ها مسیر پیاده روی و سکو یا نیمکت جهت نشستن پیش بینی نشده است.

,
شهروندان ساکن انقلاب های یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ما به تخریب و فرسایش چمن کاری ها در بلوار اشاره داشته و اذعان کردند: شهرداری در چند سال گذشته با صرف زمان وهزینه بلوار انقلاب شهر یاسوج را چمن کاری کرد اما امروز و بعد از چند سال این چمن کاری در حال نابودی است.
,

این شهروندان با بیان اینکه در محل زندگی آنها پارک محله ای وجود ندارد و شهروندان ساکن در این مناطق در بلوارها اوقات خود را سپری می کنند، ادامه دادند: چمن بلوار میدان انقلاب در اثر نبود مسیر پیاده روی و همچنین نداشتن سکوی مناسب در حال تخریب است.

,

شهروندان ساکن در این نقطه از شهر یاسوج درادامه اذعان داشتند: شهرداری با چمن کاری از طریق صرف هزینه  و تلاش در جهت خدمت رسانی به شهروندان در این نقطه از شهر گام برداشته است اما عدم رعایت اصول مناسب در ساخت چمن و تخریب  آن سبب اتلاف هزینه ها و دوباره کاری می شود.

,

گفتنی است در نقاط مختلف شهر یاسوج توجه به فضای سبز و چمن کاری توسط شهرداری یاسوج در دستور کار قرار گرفته است اما در برخی نقاط  از جمله بلوار انقلاب به دلیل نداشتن مسیر مناسب پیاده روی و همچنین نبود سکو، چمن کاری ها دچار فرسایش و نابودی می شود که  شهرداری می بایست در ایجاد فضای سبز و چمن کاری های جدید  چنین مواردی را مورد نظر قرار دهد.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه