اخبار داغ

فعال کتابخوانی:

ایران زیر خط فقر سرعت مطالعه قرار دارد

ایران زیر خط فقر سرعت مطالعه قرار دارد
فعال کتابخوانی گفت:: سرانه مطالعه کتاب پایین است و بهانه آنها کمبود وقت است اما در روش های مدرن می توان وقت را غنی سازی کرد تا به میانگین جهانی برسیم میانگین جهانی مطالعه چهارصد کلمه در یک دقیقه اما در ایران ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه است در این زمینه کشور ما  وزیر خط فقر سرعت مطالعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منیره ایمانی مدیر موسسه کار آفرینی مدرن  کتابدانه در قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: هدف کتابدانه این است که شیوه تند خوانی و تقویت حافظه را در خواندن کتاب توسعه دهه تکنیک های مختلف از کشورهای پیشرفته گرفته و بومی سازی شده است و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ۱۳ سال یک تیم تحقیقات زیر نظر استاد شاه بابایی این نوآوری ها را در حوزه کتاب و کتابخوانی تجزیه و تحلیل کردند، این روش ها بسیاری از معضلات حوزه کتاب و کتابخوانی را حل می کند با ورود به حوزه آموزش و پرورش پازل کتاب و کتابخوانی را تکمیل می کنیم.

ایمانی افزود: مسیر تند خوانی را انتخات کردیم و  سرعت، دقت و تقویت حافظه مدنظر نظر است مغز دقیق و سریع می تواند یک زندگی بهتر را رقم بزند مردم کمبود وقت را عامل عدم مطالعه می دانند هر کس بتواند چند دقیقه کتاب را دقیق و سریع بخواند می تواند ادعا کند که به آن عمل کند.

مدیر موسسه کار آفرینی کتابدانه قم گفت: سرانه مطالعه کتاب پایین است و بهانه آنها کمبود وقت است اما در روش های مدرن می توان وقت را غنی سازی کرد تا به میانگین جهانی برسیم میانگین جهانی مطالعه چهارصد کلمه در یک دقیقه اما در ایران ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه است در این زمینه کشور ما  وزیر خط فقر سرعت مطالعه است.

ایمانی تصریح کرد: در روش های مدرن سرعت ورودی اطلاعات به مغز بالا می رود، ما تنها پیشرفت صنعتی کشورهای پیشرفته نگاه می کنیم و به ریشه آن نگاه نمی کنیم یکی از اهداف ما بررسی ریشه ای این پیشرفت ها است، سرعت ورودی اطلاعات کشورهای مختلف به قدری است که اگر شخصی در کشف و اختراع شکست بخورد می تواند مجددا به آزمون دست بزند اما در ایران به علت کند بودن ورود اطلاعات اگر در پروژه ای شکست بخوریم اجرای مجددا آن بسیار زمان بر است در مدارس یادگیری یادگیری را یاد نمی دهند.


وی خاطر نشان کرد: در روش های کتابدانه مطالعه  سریعتر، دقیقتر  و در نهایت حافظه قویتر می شود ،تمام تکنیک ها را به کار بردیم، ۲۰ تکنیک در ۷۲ آیتم برای شخص فراگیر در نظر گرفته می شود عادت کند خوانی در ۱۰ جلسه تبدیل به عادت تند خوانی می شود.


ایمانی تصریح کرد: در کشور کتابخوان هایی  داریم که به آن عمل نمی کنند هدف ما در کتابدانه این است کتاب های خوانده شده طبقه بندی شود و به آن عمل شود.

ایمانی گفت: در قم ۶۸۰ مربی و ۱۰۰۰ فراگیر عضو کتابدانه هستند البته در سراسر کشور  ۸ هزار فراگیر و ۳ هزار مربی وجود دارد که به صورت مستمر در حال فعالیت هستند و آموزش ها در ۱۰ جلسه آموزش حضوری و آنلاین  انجام می شود.

مدیر موسسه کتابدانه در قم عنوان داشت: علاقمندان برای شرکت در دوره های کتابدانه در قم می توانند با شماره تماس 09929930994حاصل نمایند یا در سایت Ketabdane.com ثبت نام نمایند.

ایمانی اضافه افزود: آماده کردن ذهن یکی از روش های کتابدانه است تا فرد برای آموزش های تخصصی و عمومی آماده شود از جمله کند گویی و یا لکنت زبان نیز حل می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه