اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

ریشه استکبار ستیزی میرزا در تعالیم اسلامی است/ ارسال بیش از ۷۰ عنوان مقاله به کنگره میرزا کوچک

ریشه استکبار ستیزی میرزا در تعالیم اسلامی است/ ارسال بیش از ۷۰ عنوان مقاله به کنگره میرزا کوچک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ریشه استکبار ستیزی میرزا در تعالیم اسلامی است گفت: اولین مدل بسیج مردمی توسط میرزا کوچک ارائه شده زیرا نیرو و قوا، رسانه و پشتوانه لجستیک میرزا مردم بودند و هدف این شهید نیز تنها اعتلای ملت ایران بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شامگاه یکشنبه در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به برگزاری صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در رشت گفت: مهمترین ویژگی کنگره امسال این است که بنا داریم نام میرزا تنها در گیلان محفوظ نباشد بلکه پژواک صدای میرزا کوچک‌ خان در سراسر ایران به صدا در آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه کار برای نهضت جنگل ظرفیت‌های زیادی دارد، افزود: در برنامه‌های امسال بنا بر این است که ابعاد مختلف مانند تبارشناسی و تاریخ شناسی نهضت جنگل بررسی شود.
,
 
,
دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی با اشاره به مهمترین برنامه‌های اجلاسیه رشت گفت: این اجلاسیه ۹ صبح دهم آذر در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود و سخنرانی مسئولان کشوری، ارائه سخنرانی‌های علمی، اهدای جایزه سال میرزا و رونمایی از تمبر وی و رونمایی از ۷۰ نوع تولیدات هنری کنگره میرزا از جمله برنامه‌های این روز است.
,
 
,
ثقتی افزود: مجتمع فرهنگی هنری سردار جنگل پس از یک دهه تعطیلی در این هفته افتتاح و به عنوان تئاتر شهر فعالیت خواهد کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه هیچ سازمان مشخصی متولی بازشناسی نهضت جنگل در کشور نیست، ادامه داد: هر سازمان و نهادی بر اساس رسالت خود کارهای مقطعی در این باره انجام داده اما به دنبال آن هستیم که پس از پایان کنگره، بنیاد دائمی میرزا کوچک تشکیل و به صورت مستقل در حوزه نهضت جنگل در طول سال فعالیت کند.
,
 
,
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ارسال بیش از ۷۰ عنوان مقاله علمی به کنگره میرزا کوچک بیان کرد: برخی از این مقالات از کشورهای خارجی هستند و در نهایت این آثار علمی در یک کتاب چاپ می‌شود.
,
 
,
ثقتی بیان کرد: ۴۰ عنوان کتاب در باره نهضت جنگل وجود دارد که بخشی از آن چاپ شده و بخشی از آن نیز در آینده چاپ می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ریشه استکبار ستیزی میرزا در تعالیم اسلامی است گفت: اولین مدل بسیج مردمی توسط میرزا کوچک ارائه شده زیرا نیرو و قوا، رسانه و پشتوانه لجستیک میرزا کوچک مردم بودند و هدف این شهید نیز تنها اعتلای ملت ایران بوده است.
,
 
,
ثقتی با بیان اینکه خیانت و نفوذ دشمنان دو عامل شکست نهضت جنگل است گفت: برخی از یاران به دلیل ترس و عافیت طلبی و برخی جاسوسان نیز در قالب شخصیت انقلابی به نهضت جنگل نفوذ کرده و آن را شکست دادند اما میرزا کوچک با شهادت خود نامش را در تاریخ ماندگار کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه