اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی:

خراسان جنوبی میزبان هنرمندان کشور می‌شود/ برپایی پنجمین نمایشگاه سراسری «صنایع دستی» در ۲۰۸ غرفه

خراسان جنوبی میزبان هنرمندان کشور می‌شود/ برپایی پنجمین نمایشگاه سراسری «صنایع دستی» در ۲۰۸ غرفه
شاهوردی از برگزاری پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان جنوبی از هفتم تا یازدهم آذرماه جاری با حضور ۲۶ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هادی شاهوردی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی هفتم تا یازدهم آذرماه امسال با حضور ۲۶ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند برپا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی گفت: در این نمایشگاه ۲۰۸ غرفه دایر می‌شود که ۱۵۴غرفه مربوط به فروش و عرضه صنایع دستی، ۳۴ غرفه مربوط به دستگاه های اجرایی، ۹ غرفه برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی سطح کشور و ۱۱ غرفه در حوزه گردشگری است.

,

شاهوردی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه صنایع دستی از جمله کمیته امداد، دانشگاه بیرجند، حوزه علمیه، شهرداری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بسیج سازندگی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

,

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ دایر خواهد بود، ادامه داد: برای همه شهرستان های خراسان جنوبی متناسب با درخواست آنان غرفه هایی پیش بینی شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: ۶ سیاه چادرعشایری با مشارکت استان های گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال بختیاری و شهرهای سرایان، بشرویه و سربیشه در این نمایشگاه برپا خواهد شد.

,

شاهوردی از اجرای همه روزه موسیقی آیینی و سنتی و ورزش زورخانه ای با هدف افزایش روحیه نشاط و شادابی در محل نمایشگاه صنایع دستی خبرداد و گفت: همچنین برنامه های جانبی شامل تور بیرجند گردی و کارگاه های آموزشی تخصصی صنایع دستی و حضور شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ آنلاین کشوری پیش بینی شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات قرض الحسنه خرید صنایع دستی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با همکاری صندوق کارآفرینی امید در محل نمایشگاه پرداخت می شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی با اشاره به استقبال گستره مردم استان از نمایشگاه های صنایع دستی افزود: سال ۹۸ بیش از ۲ میلیارد تومان فروش در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان داشته ایم.

,

شاهوردی با اشاره به فعال بودن ۱۲۰ رشته صنایع دستی کد دار در خراسان جنوبی، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر صنعتگر در استان فعال هستند که سه هزار و ۷۰۰ نفر از آنان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

,

وی در پایان با بیان اینکه ۳۲ اثر صنایع‌ دستی خراسان جنوبی نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند، گفت: هم اکنون ۱۰ بازارچه صنایع دستی در سطح استان در حال احداث است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه