اخبار داغ

با من از ایران بگو؛

دورخیز یوزهای پارسی برای شکار یانکی‌های آمریکایی/ تا پای جان، برای تیم ملی ایران!

دورخیز یوزهای پارسی برای شکار یانکی‌های آمریکایی/ تا پای جان، برای تیم ملی ایران!
تیم ملی فوتبال کشورمان امشب به مصاف تیم ملی فوتبال ایالات متحدۀ آمریکا خواهد رفت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۲:۳۰ امشب (سه‌شنبه - ۸ آذر) و در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه طی سومین و آخرین دیدار از گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ - قطر و در جدالی به شدت بااهمیت به مصاف تیم ملی فوتبال ایالات متحدۀ آمریکا خواهد رفت.

,

سوایِ از حساسیت‌های سیاسی و روابط بین این ۲ کشور، نحوه امتیازگیری یوزهای پارسی و یانکی‌ها در ۲ بازی اخیر به گونه‌ای بوده که امشب هم ایران و هم آمریکا از شانس صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی برخوردار هستند. تیم ملی ایران تاکنون یک شکست، یک پیروزی و ۳ امتیاز کسب کرده و آمریکایی‌ها هم با ثبت ۲ تساوی، ۲ امتیاز دارند.

,

همه شانس صعود دارند؛ حتی ولز!

, همه شانس صعود دارند؛ حتی ولز!, همه شانس صعود دارند؛ حتی ولز!,

همین شیوه امتیازگیری از سوی ۲ رقیب امشب این شانس را به هر ۴ تیم گروه B داده تا از شانس صعود - اگر چه غیر یک‌سان - برخوردار باشند. ایران با ایستادن بر رده دوم گروه از بخت بالاتری نسبت به تیم ملی آمریکا برای حضور در جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی برای نخستین بار برخوردار است اما این به معنای شانس کم آمریکا یا حتی ولزی‌ها هم نیست.

,

از آن جایی که به هفته سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی هم رسیده‌ایم، تمام بازی‌های هر گروه به شکل هم‌زمان برگزار می‌شوند و عملاً با این اتفاق، تکلیف تیم‌های صعودکننده از گروه B دقایقی پس از پایان جدال ایران - آمریکا و انگلیس - ولز مشخص خواهد شد.

,

, ,

حاشیه‌ها سوار بر متن

, حاشیه‌ها سوار بر متن, حاشیه‌ها سوار بر متن,

حساسیت‌های غیرمعمول مصاف تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا باعث شده تا حواشی زیادی هم گریبان این دیدار را بگیرد؛ از ماجرای غیرمنتظره تحریف پرچم کشورمان توسط تیم رسانه‌ای فدراسیون فوتبال ایالات متحده گرفته که واکنش فدراسیون ایران را به همراه داشت، تا ماجرای تمرین روز یک‌شنبه یانکی‌ها در قطر با رفتارهای غیرحرفه‌ای.

, واکنش فدراسیون ایران, تمرین روز یک‌شنبه,

فشارهای رسانه‌ای و پررنگ‌تر شدن حواشی نسبت به متن مسابقه علی‌رغم موضع‌گیری‌های منفی کارلوس کی‌روش و گرگ برهالتر نسبت به مسائل سیاسی، باعث آن شده که انتظار نبردی سخت، پرالتهاب، حساس و هیجان‌انگیز را در شب نه‌چندان گرم پایتخت زیبای قطر داشته باشیم.

,

به ترکیب برنده‌ات دست نزن!

, به ترکیب برنده‌ات دست نزن!, به ترکیب برنده‌ات دست نزن!,

هر ۲ تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا به نظر تغییر چندانی در ترکیب اصلی ۱۱ نفره خود نسبت به بازی قبلی در دستورکار نخواهند داشت. ایران پس از شکست سنگین و تحقیرکننده ۶ بر ۲ مقابل تیم ملی انگلیس با تحولی جدی در بازی با ولز ۳ امتیاز شیرینی را به دست آورد و یانکی‌ها هم با نمایشی درخشان از مدعی عنوان قهرمانی جام جهانی یک امتیاز به غنیمت گرفتند.

,

با توجه به شرایط حساس این بازی از نظر صعود و همین‌طور پایان آزمون و خطاهای سرمربی‌ها، احتمالاً تغییر خاصی در ترکیب و ساختار بازی ۲ تیم وجود نخواهد داشت و بعید نیست که ایران و آمریکا با همان ترکیب و سیستم بازی‌های قبل خود در آخرین جدال مرحله گروهی به مصاف یک‌دیگر بروند.

,

همان‌قدر که کارلوس کی‌‎روش به موقعیت‌شناسی‌های سردار آزمون و مهدی طارمی دل بسته و حرکات انفجاری علی قلی‌زاده و رامین رضائیان را دوست دارد، گرگ برهالتر هم امید بسیاری به درخشش فراتر از حد تصور کریستین پولیسیچ، تیموتی وه‌آ، وستون مک‌کنی و سرجینیو دِست خواهد داشت.

,

, ,

برای دومین پیروزی در سومین مصاف

, برای دومین پیروزی در سومین مصاف, برای دومین پیروزی در سومین مصاف,

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ایالات متحدۀ آمریکا تاکنون ۲ بار در برابر یک‌دیگر قرار گرفته‌اند؛ اولین بار در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که با برتری دراماتیک ۲ بر یک تیم ملی کشورمان در بازی قرن به پایان رسید و دومین بار هم در یک مصاف تدارکاتی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۳۷۷ که با نتیجه تساوی یک بر یک در ورزشگاه رزبول ایالت لس‌آنجلس خاتمه یافت.

,

جدال حیاتی امشب بی‌تردید از مبارزه نخست در جام جهانی فرانسه هم اهمیت و حساسیت بیش‌تری خواهد داشت. تیم ملی اکنون در شرایط بی‌نظیری برای صعود قرار گرفته که حتی با یک تساوی هم شانس بالایی برای تاریخ‌سازی دارد. ستاره‌های خط حمله، بدون شک از اصلی‌ترین ارکان یک پیروزی دراماتیک دیگر و یک حماسه ۸ آذر دیگر این بار در قطر خواهند بود.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, , کی‌روش: برای بازنده‌ها هیچ‌چیزی در کار نیست/ این بار می‌خواهیم به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم, کی‌روش: برای بازنده‌ها هیچ‌چیزی در کار نیست/ این بار می‌خواهیم به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم,
 
, , انصاری‌فرد: مطمئناً مقابل آمریکا یک روز تاریخی دیگر را رقم می‌زنیم/ نمی‌خواهیم به بازی مقابل انگلیس برگردیم, انصاری‌فرد: مطمئناً مقابل آمریکا یک روز تاریخی دیگر را رقم می‌زنیم/ نمی‌خواهیم به بازی مقابل انگلیس برگردیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه