اخبار داغ

رییس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح در رشت:

عده‌ای تنگ‌نظر مردم در خیابان را بی‌دین می‌پندارند/ نقش رسانه‌ها در ایجاد خطای محاسباتی و تغییر ادراکات مردم

عده‌ای تنگ‌نظر مردم در خیابان را بی‌دین می‌پندارند/ نقش رسانه‌ها در ایجاد خطای محاسباتی و تغییر ادراکات مردم
رییس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر ضرروت توجه به فضای گفتمانی برای شنیدن مطالبات مردم، گفت: رسانه های معاند با تغییر در محاسبات مردم و با تصویرسازی و ضریب دادن به اخبار و شایعات سعی می کنند ادراکات را تغییر دهند تا مردم را تحت تاثیر قرار دهند و از این جهت یک عملیات ادراکی رقم می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سردار حجت الله حیدری رییس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح در مسجد امام خامنه ای گلزار شهدای رشت با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج اظهار کرد: گرچه بسیج در سال ۵۸ بنا بر فرمان امام تاسیس شد اما تفکر و اندیشه آن به قبل از انقلاب باز می گردد و در مبارزات انقلاب اسلامی، گفتمان بسیج به عنوان یک نیروی مردمی غالب بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی به نقش تعیین کننده مردم در سیر انقلاب اشاره کرد و گفت: حرکت انقلاب از مردم شروع شد و نگاه امام، نگاه توده مردم بود و علت قوام انقلاب نیز همین مردم خواهند بود که برای تداوم و ادامه راه بدان نیازمندیم.
,
 
,
افتخار انقلاب در مردم سالاری دینی است
, افتخار انقلاب در مردم سالاری دینی است,
 
,
رییس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه افتخار انقلاب به مردم سالاری دینی آن است، تصریح کرد: بسیج نیز بر همین اساس شکل گرفت، نقش مهم بسیج پس از انقلاب در بحث های تجزیه طلبی و ترور و در دوران دفاع مقدس قابل توجه است به عبارتی دیگر اگر بسیج نبود قطعا جنگ تحمیلی بیشتر از هشت سال طول می کشید و باید شکست را می پذیرفتیم که همه این موفقیت ها مرهون نگاه دور اندیش رهبر کبیر انقلاب در تشکیل بسیج بود.
,
 
,
بسیج در خط مقدم خدمت رسانی است و هیچ گاه در مقابل مردم نبوده
, بسیج در خط مقدم خدمت رسانی است و هیچ گاه در مقابل مردم نبوده,
 
,
حیدری با اشاره به حضور همه‌جانبه بسیج در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: در سیل، زلزله، کرونا و واکسیناسیون و در محرومیت‌زدایی، گروه‌های جهادی بسیج در خط مقدم بوده و هستند و هیچ‌گاه بسیج در مقابل مردم نبوده است.
,
 
,
وی بابیان اینکه جریانات اخیر ساخته دست دشمن است، گفت: دشمن به دنبال ایجاد بدبینی در بین مردم نسبت به بسیج است درحالی‌که در مسائل امنیتی و اغتشاشات اخیر، بسیجیان در اوج مظلومیت در کف خیابان‌ها به شهادت رسیدند.
,
 
,
رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح به شاخصه‌های بسیج تراز انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی، مردمی بودن بسیج است که فارغ از هر سلیقه و جناح خاص متعلق به این مردم است و شامل تمام گروه‌های سنی می‌شود و فرا قومیتی است و همه ادیان را شامل می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به “ولایت مداری” به‌عنوان شاخصه مهم بسیج ادامه داد: بسیجی، سرباز ولایت است و در عین تابعیت محض از ولی، این مسیر را آگاهانه انتخاب می‌کند این در حالی است که اگر فهم و درک لازم نباشد از ولی‌فقیه خود، عقب یا جلو خواهد افتاد.
,
 
,
حیدری به ویژگی “خدامحوری و دین‌محوری” در میان بسیجیان اشاره کرد و گفت: بسیجی امروز باید رفتارش را با دین و امامان معصوم(ع) تطبیق دهد که در صورت ایجاد فاصله باید جبران شود چون دین بدون شناخت، انسان را به بیراهه می‌کشاند.
,
 
,
وی بابیان اینکه “ایثارگری” از ویژگی‌های دیگر یک بسیجی تراز انقلاب است تصریح کرد: ایثار یکی از جلوه‌هایی است که بسیج آن را در همه عرصه‌ها به نمایش گذاشت.
,
 
,
رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: اخلاق‌مداری یکی دیگر از ویژگی‌های بارز بسیجیان است که باید در جامعه نیز بر آن اهتمام شود این در حالی است که یکی از ابعاد سواد رسانه، فرهنگ است و ما حق نداریم هر خبری را در فضای مجازی انتشار دهیم.
,
 
,
حیدری با اشاره به مسئله “تمدن سازی” در جامعه اسلامی اظهار کرد: فرهنگ بسیج و فرهنگ دفاع مقدس در دولت اسلامی باید نهادینه شود این در حالی است که ما این فرهنگ را پیاده‌سازی نکردیم و تمدن سازی پنج مرحله دارد، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و درنهایت تمدن اسلامی.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه باوجود رشوه، پارتی‌بازی و فساد الگوسازی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: الحمدالله سیر حرکتی دولت سیزدهم در مسیر دولت اسلامی است، فرهنگ بسیج فراجناحی با سلایق مختلف و با ازخودگذشتگی به‌عنوان فرهنگ و تفکر باید در دولت‌ها نهادینه و اجرا شود، همان تفکری که ما را به قدرت بازدارندگی در حوزه نظامی رسانده است.
,
 
,
جنگ ترکیبی دشمن در حوزه سخت و نرم
, جنگ ترکیبی دشمن در حوزه سخت و نرم,
 
,
رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح به تشریح واقعیت‌های میدان اغتشاش با تأکید بر جنگ نرم پرداخت و گفت: ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم که این جنگ شاخصه‌هایی دارد و دشمن از تمام ظرفیت‌ها در حوزه سخت و نرم در قالب شبکه محور با استفاده خلاقانه از فضای رسانه بر علیه ما اقدام می‌کند، سرویس اطلاعاتی ۵۶ کشور نشستی بر علیه کشورمان ترتیب دادند که در طول این انقلاب بی‌سابقه بوده است.
,
 
,
از منظر آمریکا، مرکزیت اسلام در جمهوری اسلامی ایران است
, از منظر آمریکا، مرکزیت اسلام در جمهوری اسلامی ایران است,
 
,
حیدری بابیان اینکه از منظر آمریکا، مرکزیت اسلام در جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: ما با غرب در تضاد منافع هستیم و غرب همواره با ایرانیت علی‌الخصوص با اسلامیت در تقابل است.
,
 
,
وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی، منعطف است و اشتباهات خودش را می‌پذیرد و فرهنگ عذرخواهی باید در مسئولین ما نهادینه شود اما دشمن بداند که ایران، تجزیه‌پذیر نیست و از اصول و مبانی‌اش به‌راحتی عدول نخواهد کرد اما اصلاح‌پذیر است.
,
 
,
رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: اعتراض حق قانونی مردم است اما اغتشاش با اعتراض متفاوت است که در اغتشاشات اخیر با یک پورنو گرافی یا انقلاب جنسی روبه‌رو هستیم که سعی کردند با استفاده از جنگ ترکیبی با تأکید بر حوزه شناختی وارد عمل شود درحالی‌که نظام جمهوری اسلامی با عملیات روانی به سمت فروپاشی نخواهد رفت چون ریشه‌دار است و دشمن به این مسئله پی برده است.
,
 
,
نقش رسانه‌ها در ایجاد خطای محاسباتی و تغییر ادراکات مردم
, نقش رسانه‌ها در ایجاد خطای محاسباتی و تغییر ادراکات مردم,
 
,
وی تصریح کرد: رسانه‌های معاند با تغییر در محاسبات مردم و با تصویرسازی و ضریب دادن به اخبار و شایعات سعی می‌کنند ادراکات را تغییر دهند تا مردم را تحت تأثیر قرار دهند و از این جهت یک عملیات ادراکی رقم می‌خورد.
,
 
,
عده‌ای تنگ‌نظر مردم در خیابان را بی‌دین می‌پندارند/ برخی رفتارها هیجانی است
, عده‌ای تنگ‌نظر مردم در خیابان را بی‌دین می‌پندارند/ برخی رفتارها هیجانی است,
 
,
حیدری بر اینکه جامعه ما یک جامعه اعتقادی است و مردم ما همان مردم هستند تأکید کرد و گفت: متأسفانه عده‌ای تنگ‌نظر، مردم در خیابان را بی‌دین می‌پندارند درحالی‌که این‌طور نیست و برخی رفتارها بر اساس هیجان و واکنش به یک پدیده شکل می‌گیرد که هیجانی و زودگذر است.
,
 
,
, ,
 
,
وی به بررسی لایه شناختی اغتشاشات اخیر در کشور پرداخت و گفت: باورها و اعتقادات مردم هدف آماج دشمن قرار گرفت که بیش از یک دهه به زمینه‌سازی پرداخت و الان به دنبال پیاده‌سازی آن است به عبارتی دشمن به دنبال هویت زدایی از ایرانیت و اسلامیت و ایجاد خلأ هویتی به‌خصوص در بین جوانان است که در این راستا حفظ و تقویت باورها باید انجام بگیرد تا جوان دچار خلأ هویتی نشود.
,
 
,
رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با استناد به فرمایش رهبری بابیان اینکه دشمن مانند مگسی است که بر زخم‌ها می‌نشیند، بیان کرد: هم‌زمان بااراده برچیدن این بساط باید آسیب‌ها و ضعف‌ها را بپذیریم.
,
 
,
ضرورت توجه به فضای گفتمانی برای شنیدن مطالبات مردم
, ضرورت توجه به فضای گفتمانی برای شنیدن مطالبات مردم,
 
,
حیدری بابیان اینکه چشم‌انداز خوب و عملکرد یکپارچه نظام، دشمن را دچار نگرانی کرده است اظهار کرد: باید در کنار مردم باشیم و ارکان نظام به‌طور هم‌زمان به حل مشکلات مردم بپردازد و فضای گفتمان و شنیدن حرف‌های مردم باید ایجاد شود و مسئولین باید مشکلات مردم را درک کنند.
,
 
,
بسیجی‌ها تعیین‌کننده و جهت دهنده میدان رسانه و فضای مجازی باشند
, بسیجی‌ها تعیین‌کننده و جهت دهنده میدان رسانه و فضای مجازی باشند,
 
,
وی خطاب به بسیجی‌ها تصریح کرد: شما باید تعیین‌کننده و جهت دهنده میدان رسانه و فضای مجازی باشید چون ذهن و ادراکات مردم به این سمت است.
,
 
,
رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: جهاد تبیین در حوزه عینی و مجازی باید توأمان باشد ما نیازی به لشکر سازی در خیابان نداریم ولی نیاز به لشکر سازی در فضای مجازی و تولید پیام و شناخت مهارت‌های عملیاتی دشمن و مقابله جدی با آن و کارهای ایجابی در همراه سازی مردم‌ داریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه