اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین الملل:

عضویت ایران در پیمان شانگهای، مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را تقویت می‌کند

عضویت ایران در پیمان شانگهای، مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را تقویت می‌کند
حمید رضا ترقی گفت: اتصال جمهوری اسلامی ایران به پیمان شانگهای می تواند ضریب امنیت ملی کشور را افزایش دهد و مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره موافقت‌ مجلس با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای، اظهار داشت: موافقت روز گذشته نمایندگان مجلس با عضویت ایران در پیمان شانگهای باب جدیدی در تعاملات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و فرهنگی میان ایران و اعضای پیمان شانگهای را فراهم می کند.

وی افزود: در این توافق ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران می تواند مبادلات اقتصادی و تجاری گسترده ای با کشورهای عضو پیمان شانگهای داشته باشد از حمایت این کشورها هم در مسائل منطقه ای و امنیت منطقه ای برخوردار است.

ترقی تصریح کرد: ایران با عضویت در پیمان شانگهای به طور طبیعی می تواند با تبادل کالا و تجارت و همچنین تبادل همکاری امنیتی در منطقه برای مبارزه با تروریست، افراط گرایی و نیز همکاری های اقتصادی و فنی با کشورهای عضو این پیمان گام های موثری بردارد.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: بازاری که در اختیار کشورهای عضو پیمان شانگهای قرار دارد بازاری بالغ بر سه میلیارد نفر جمعیت است که مصرف کنندگان بسیار گسترده ای برای کالاهای تولیدی و تجاری ایران محسوب می شوند بنابراین نقش مهمی در خنثی سازی تحریم های آمریکا علیه ایران دارد.

به گفته ترقی اتصال جمهوری اسلامی ایران به پیمان شانگهای می تواند ضریب امنیت ملی کشور را بالا ببرد و مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند و دراثر همکاری های خوب میان کشورهای همسایه و ایران بتوانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی فعلی در راستای افزایش ظرفیت‌های تولید در کشور را حل کنیم.

وی افزود: یقینا این مساله موجب می شود میزان سرمایه گذاری کشورهای عضو پیمان شانگهای در ایران هم افزایش یابد و با سرمایه گذاری کشورهای چین و روسیه قدم های بسیار خوبی در راستای کاهش نرخ بیکاری در کشور برداشته شود و به رونق و رشد اقتصادی مورد نظر در چشم انداز آینده برسیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه