اخبار داغ

چگونه کرمان می تواند به قله قطب انیمیشن ایران صعود کند؟

لزوم تغییر نگاه به هنر صنعت پویانمایی/ با کالای خارجی سرباز جبهه فرهنگی تربیت نمی شود

لزوم تغییر نگاه به هنر صنعت پویانمایی/ با کالای خارجی سرباز جبهه فرهنگی تربیت نمی شود
این روزها استان کرمان بر بام انیمیشن ایران قرار گرفته است و می تواند به عنوان قطب این عرصه در کشور قرار گیرد و این در صورتی محقق می شود که بنا به اظهار هنرمندان این عرصه، سیاست ها و رویکرد نسبت به این هنر صنعت خلاق تغییر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ این روزها واژه انیمیشن بسیار شنیده می شود، هنر و صنعت خلاقی که در کشورمان از ظرفیت عظیمی برخوردار است و بسیاری از جوانان در این عرصه گام برداشته اند و از این راه کسب درآمد می کنند. به دلیل فعالیت گسترده جوانان و انیماتورهای کرمانی در این عرصه به اذعان بسیاری از کارشناسان این عرصه، کرمان می تواند به قطب انیمیشن کشور تبدیل شود.

سید مصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه سابقه خوب تولید انیمیشن در کرمان موجب شده است که این استان از استان های خوب ایران در این عرصه باشد، گفت: کرمانی ها یکی از مجموعه هایی هستند که انیمیشن های با حجم بالا و کیفیت خوب تولید کرده اند که تولیدات این استان اثر گذار بوده است.

طراح، نویسنده و کارگردان انیمیشن با تأکید بر اینکه پتانسیل خوبی در حوزه انیمیشن در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: صنایع فرهنگی قابلیت توزیع جغرافیایی کاملی را دارند و این عرصه می تواند باعث ایجاد اشتغال، رشد و پیشرفت در زمینه های فرهنگی و اقتصادی شود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,

لزوم تغییر نگاه به صنعت هنر در عرصه انیمیشن

, لزوم تغییر نگاه به صنعت هنر در عرصه انیمیشن,

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در عرصه انیمیشن پیشرو است، بیان کرد: چنانچه کرمان این عرصه را توسعه دهد می تواند یکی از قطب های جدی تر انیمیشن در ایران باشد و همچنین می تواند به عنوان الگو و سرشاخه در این عرصه مطرح شود.

حسینی تصریح کرد: آنچه که ما در این زمینه باید مورد توجه قرار دهیم این است که نگاه ما به صنعت هنر و فرهنگ باید تغییر کند؛ چرا که هم اکنون نگاه حاشیه ای به آن می شود در حالی که این زمینه، بسیار جدی است و زمانی که نگاه و رویدکرد نسبت به صنعت هنر و فرهنگ تغییر کند، سیاست هایی به وجود می آید و منابعی برای رفع مشکلات تخصیص پیدا می کند.

محمد علی اسدی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به اینکه 15 سال است که در عرصه انیمیشن فعالیت می کنیم، اظهار کرد: در این مدت بارها درگیر این مهم بوده ایم که کالای فرهنگی را به خورد مردم می دهند و بنابراین به این عرصه باید نگاه ویژه داشته باشیم.
 

,
,
,
,
,
,

با کالای خارجی سرباز جبهه فرهنگی تربیت نمی شود

, با کالای خارجی سرباز جبهه فرهنگی تربیت نمی شود,
,

این انیمیشن کار کرمانی با بیان اینکه بارها خطاب به مسئولان این عرصه عنوان کرده ایم که باید در این زمینه بودجه تخصیص داده و کالای فرهنگی تولید شود، افزود: هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری خطر را احساس نکردند و ایشان بارها در این زمینه صحبت کرده اند.

اسدی خاطر نشان کرد: اگر آماری از تراکنش های مالی فیلیمو را در زمینه انیمیشن بررسی کنیم بیش از هزار میلیارد تومان در سال این سایت تراکنش مالی دارد که این صرفا مربوط به انیمیشن های خارجی است و با کالای خارجی سرباز جبهه فرهنگی تربیت نمی شود و این در حالی است که نیروها توانمند هستند و باید سازماندهی شوند تا بتوانند تولیدات ارائه دهند.

این انیمیشن کار کرمانی خاطر نشان کرد: امروز شرکت صبا برای مصرف داخلی به 500 ساعت انیمیشن نیاز دارد که از این تعداد 120 ساعت در کشور تولید می شود و 380 ساعت دیگر وارد می شود و به این مهم باید توجه داشت.
 

,
,
,
,
,
,

کرمان پیشتاز در حوزه انیمیشن

, کرمان پیشتاز در حوزه انیمیشن,


محمد حسین صادقی در گفتگو با خبرنگار ما؛ گفت: استان کرمان جزو پیشروترین استان های کشور در حوزه انیمیشن است و این مسئله باعث شده که استودیو های متعددی در استان داشته باشیم که در حوزه های گوناگون کارهای مختلف و خوبی را انجام می دهند و همچنین آثار خوبی در کرمان در بخش پروژه های سینمایی تولید می شود.  

تهیه کننده انیمیشن لوپتو ابراز کرد: هنر صنعت انیمیشن ترکیبی از هنر و فعالیت های تولیدی و صنعتی است و در استان کرمان به دلیل عدم وجود امکانات در حوزه انیمیشن دچار مشکلات عمده هستیم و زمانی که از صنعت حرف می زنیم، مجموعه فعالیت هایی است که می تواند ثروت آفرین باشد و در اقتصاد نقش خوبی را ایفا کند؛ بنابراین برای آنکه صنعت انیمیشن را تقویت کنیم، فاصله خیلی زیادی داریم و امیدواریم شاهد شکل گیری صنعت نوین انیمیشن در کرمان باشیم.

به گزارش راه آرمان؛ امیدواریم با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در استان کرمان، مسئولان امر در راستای این فعالیت عظیم فرهنگی و این هنر و صنعت خلاق اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه