اخبار داغ

یادداشت؛

مستند "غیررسمی ۵" را از دست ندهید

مستند "غیررسمی ۵" را از دست ندهید
قبل از اینکه صدر تا ذیل این نظام را به چوب قضاوتی یک‌طرفه و ناآگاهانه بتارانیم، مستند "غیررسمی ۵" را ببینیم؛ این روایت، به یاد همه ما می‌آورد به جای قضاوت و گلایه، چقدر باید بدویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "در این مملکت چیزی درست نمی‌شود"، "همه دزد هستند و می خواهند از مردم بچاپند"، "هیچ کس در این سرزمین درست کار نمی کند"، "باید ژاپنی و چینی وارد کنیم تا کار یاد ایرانی ها بدهند"، "مسئولان جمهوری اسلامی تن‌‌پرورند و از درد مردم خبر ندارند".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
من درست مثل شما، میان این جملات زندگی کرده‌ام، من هم در بحث‌های سیاسی بی‌پایان مهمانی‌ها و در تاکسی، اتوبوس و مترو این جملات را شنیده‌ام.
,
 
,
در روان‌شناسی چند خطای شناختی داریم. خطای شناختی چیست؟ آن‌چه که باعث می‌شود کل نظام تحلیل و نتیجه‌گیری آدم، اشتباه باشد.
,
 
,
اولین خطای شناختی، یک سویه نگری یعنی تفکر همه یا هیچ و نگاه صفر و صدی است. دومین خطا، تعمیم بخشی است یعنی نگاه همه همین است.
,
 
,
تا حالا پنج قسمت از مستند "غیررسمی" منتشر شده است. در یکی، دانشمندان و محققان جوان ایرانی مقابل رهبر می‌نشینند و از تلاش‌های شبانه‌روزی‌شان برای رشد علم در ایران می‌گویند.
,
 
,
در دیگری، راویان جبهه می‌گویند، برای تداوم تفکر مقاومت در ایران و حفظ خاطرات زنان و مردان غیور ایرانی چه کرده‌اند.
,
 
,
در یکی، طنزپردازها از زحماتشان برای نشاندن لبخند روی دل آدم‌ها می‌گویند. این‌ها تنها پنج‌ تا از صدها دیدار پنج‌شنبه‌ای رهبر معظم انقلاب هستند؛ دیدارهایی که در آن‌ها، دقیق‌ترین و بی‌پرده‌ترین گزارش‌ها از وضعیت محورهای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور به رهبر ارائه شده است. نه فقط این، که آدم‌‌هایی از اقشار مختلف، درست کنار دست رهبر به انس، گعده، نقد و گله‌گذاری نشسته‌اند.
,
 
,
حکایت غیررسمی ۵ اما چیز دیگری‌ است. در این دیدار، آدم‌هایی هستند که سال‌ها برای انقلاب می‌دوند. یکی برای بچه های کار مدرسه زده، دیگری برای عشایر درمانگاه و جاده ساخته، یکی کارآفرینی کرده و دیگری مسجد، حسینیه و حوزه ساخته  است، بنابراین جهادی‌ها سالها ماراتن خدمت گذاشته‌اند.
,
 
,
نامردی و بی‌انصافی‌ست، جفاست که کفش‌های خاکی و لباس‌های گلی این آدم‌ها را هیچ انگاریم. ظلم است این همه خدمت و زحمت بی‌چشم داشت و بی‌جیره‌ و مواجب را زیر پای خطاهای شناختی‌مان له کنیم.
,
 
,
این قضاوت‌های اشتباه، دونده‌های خط مقدم ما را دلسرد می‌کند. آن‌وقت در همه قدم‌های نرفته‌شان شریک می‌شویم، در همه خرابه‌هایی که می‌شد، آباد شوند و نشدند، چون زخم زبان و یک‌سویه‌نگری ما رمقش را نگذاشت.
,
 
,
قبل از این‌که صدر تا ذیل این نظام را به چوب قضاوتی یک‌طرفه و ناآگاهانه بتارانیم، مستند غیررسمی ۵ را ببینیم؛ این روایت، به یاد همه ما می‌آورد به جای قضاوت و گلایه، چقدر باید بدویم.
,
 
,
پرستو علی عسگرنجاد _ فعال رسانه ای
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه