اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

حقوق بشر ابزاری سیاسی برای فشار به ایران/ نظام سلطه از سازمان‌های بین‌المللی برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برد

حقوق بشر ابزاری سیاسی برای فشار به ایران/ نظام سلطه از سازمان‌های بین‌المللی برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برد
ابوالفضل صدقی گفت: امروزه حقوق بشر تبدیل ابزاری شده تا نظام سلطه بتواند از این طریق سایر کشورها را تحت فشار قرار داده و از این رهگذر عملکرد کشورها را با خواست خود هماهنگ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل صدقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با مرآت، اظهار داشت: پس از جنگ جهانی دوم نظام سلطه و سازمان های مختلف از جمله آژانس انرژی اتمی سازمان بین الملل و در ذیل آن شورای حقوق بشر را جهت حفظ و گسترش سلطه خود بر کشورهای مختلف دنیا تأسیس کرد تا از طریق این سازمان ها ایده و خواست مد نظر خود را تحت عنوان مصوبات بین المللی به اجرا درآورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 

,

, ,

این کارشناس سیاسی با اشاره به تعریف ناقص و پر از اشکال سازمان های حقوق بشری از حقوق بشر، عنوان کرد: شورای حقوق بشر سازمان بین الملل تعریفی از حقوق بشر ارائه می دهد که این تعاریف با مبانی ادیان آسمانی و دین که برنامه ای مدون برای زندگی انسان است، در مغایرت است.

,

وی افزود: لیبرالیسم با محور قرار دادن انسان در زندگی به جای خدا، سوء استفاده از واژه آزادی و مبنا قرار دادن آزادی در حال برنامه‌ریزی برای ابعاد مختلف زندگی انسان در جوامع مختلف جهان است.

,

صدقی با بیان این که مجامع بین‌المللی در زمینه حقوق بشر تصمیم ها و مصوبات سلیقه ای و ناعادلانه ای دارند، تصریح کرد: علیرغم سخنان فریبکارانه دنیای غرب در خصوص حقوق زنان، امروز حقوق بسیاری از زنان در کشورهایی مانند فرانسه زیر پا گذارده می‌ شود، به طور مثال پلیس فرانسه در کشور خود علناً اقدام به ضرب و شتم زنان می کند و یا در بسیاری از جوامع با نادیده گرفتن حقوق اصیل یک زن در زندگی مشترک و موظف دانستن زنان به درآمدزایی در خانواده، او را به بردگی می کشند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: امروز در بسیاری از کشورهای غربی، زن به یک بازیچه و ابزار تبدیل شده در حالی که در کشور و دین ما شأن و جایگاه زنان از منزلت خاص و بالایی برخوردار است و به خصوص پس از پیروزی انقلاب، شاهد حضور فعال اجتماعی بانوان و آمار بالای تحصیلات عالیه آن ها در جامعه بوده ایم.

,

وی افزود: امروزه حقوق بشر تبدیل ابزاری شده تا نظام سلطه بتواند از این طریق سایر کشورها را تحت فشار قرار داده و از این رهگذر عملکرد کشورها را با خواست خود هماهنگ کند.

,

صدقی با تأکید بر این که باید دوگانگی ها و تصمیم های سلیقه‌ای سازمان های بین الملل در خصوص حقوق بشر را برای جهانیان تبیین کرد، اذعان داشت: رسانه های ما وظیفه دارند این مسئله را برجسته کرده و به گوش همگان برسانند.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به لزوم پرداختن ایجابی به مباحث حقوق بشر و تبیین دیدگاه اسلام در این زمینه ابراز داشت: عملکرد جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر همواره به گونه ای بوده است که ما می توانیم در همه جای دنیا از عملکرد و قوانین کشورمان در حوزه حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان دفاع کنیم.

,

وی با بیان این که باید از تمامی فرصت ها جهت احقاق حقوق کشور در سازمان های بین المللی و شورای حقوق بشر استفاده کنیم، بیان کرد: علیرغم این که تمام جلسات شورای حقوق بشر و مصوبات آن علیه ایران جنبه سیاسی دارد اما بایستی با باز تعریف مسائلی چون حقوق بشر و زنان، با دفاعی قانونی و حقوقی، از عملکرد کشورمان در نا آرامی‌ها و اغتشاشات اخیر ایران دفاع کنیم.

,

صدقی در ادامه بیان کرد: با توجه به این که نهادهای بین‌المللی تاکنون  وقعی به دیپلماسی رسمی کشورمان در زمینه حقوق بشر ننهاده‌اند؛ بایستی علاوه بر دیپلماسی رسمی، از طریق دیپلماسی عمومی و ارتباط گیری با فعالان واقعی حقوق بشر و حقوق زنان در دنیا و راه اندازی NGO های تخصصی در این زمینه، گام مؤثری را در دفاع واقعی از حقوق بشر برداریم.

,

معصومه خداوردیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه