اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه استان در امور اقشار بسیج:

واکسیناسیون ۴۵۰هزار دام عشایری در مانه وسملقان انجام شد

واکسیناسیون ۴۵۰هزار دام عشایری در مانه وسملقان انجام شد
عین الله حاتمی گفت: امروز در یک حرکت بسیجی با همکاری بسیج عشایری، اداره کل امور عشایری، بسیج سازندگی و مجموعه جهادکشاورزی واکسیناسیون 450هزار راس دام عشایری انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از مانه و سملقان،عین اله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج  در رزمایش جهادی دام پزشکی در محله عشایری قنبری ها مانه و سملقان ضمن اشاره به حضور بسیجی ها در عرصه های مختلف از جمله سیل، زلزله، کرونا گفت: تفکر بسیجی حضور در صحنه و کمک به مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,  ,

وی تصریح کرد: خدمت به مردم بزرگترین مرگ بر آمریکایی است که در شرایط کنونی می توان سر داد. اگر تفکر بسیجی بر خدمتگزاران مردم در دستگاه های اجرایی و نهادها حاکم شود همه کارها به راحتی انجام می شود و وقتی مردم خدمت را ببینید پای کار همه چیز هستند.

,

حاتمی گفت: امروز در یک حرکت بسیجی وار با همکاری مجموعه بسیج عشایری، اداره کل امور عشایری، بسیج سازندگی و مجموعه جهادکشاورزی، واکسیناسیون 450 هزار راس دام عشایری انجام می شود.

,

وی افزود: به منظور پیگیری مسائل و دغدغه های عشایر استان، سال گذشته دوجلسه در استان گلستان و امسال هم یک جلسه برگزار شده که مصوبات خوبی  نیز به همراه داشت.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج  یکی از مشکلات اساسی عشایر استان را تقویم کوچ عشایر برشمرد که از گذشته تغییری نداشته و اکنون مشکل ساز شده که به همین منظور در جلسات برگزار شده مصوب شد در مرداد ماه هر سال یک جلسه تشکیل شود و بنابه شرایط آب وهوایی زمان کوچ آن سال تعیین شود.

,
,
,

وی همچین درباره آتش سوزی منازل و و ابنیه عشایر در مراوه تپه مصوب شد که فردی مخصوص رسیدگی به این مسایل تعیین شود.

,

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود درحوزه تامین نهاده های دامی گفت: مدیرکل جهاد کشاورزی این قول را داده اند که عشایر می توانند نهاده های دامی را تحویل بگیرید و چهارتا شش ماه بعد هزینه آن را پرداخت کنند.

,

محمد مهدی خورشیدوند، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این رزمایش گفت: بعد از دستور رییس جمهوردر خصوص توسعه جهاد؛ قرارگاه جهاد دامپزشکی شروع به کار کرد  ودر ۱۷استان رزمایش جهاد دامپزشکی برگزار شد و استان خراسان شمالی ۱۸مین استان است که این رزمایش برگزار می شود.

,

وی افزود: وظیفه ما این است که با توجه به تعییر اقلیم و کاهش آب، افزایش بهره وری دامی را داشته باشیم.

,

خورشیدوند تاکیدکرد: در این رزمایش 450 هزار راس دام را واکسینه خواهیم کرد و تمامی محل های نگهداری را سم پاشی خواهیم کرد و سعی داریم با پنج بیماری مبارزه کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: در طول هشت ماه از تاسیس قرارگاه جهاد دامپزشکی بیش از ۴میلیون خدمت را به جامعه عشایردر سراسر کشور انجام دادیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه