اخبار داغ

ماجرای کشمکشِ شورا و هیئت تطبیق/ چه کسی از قانون عدول کرده است؟!

ماجرای کشمکشِ شورا و هیئت تطبیق/ چه کسی از قانون عدول کرده است؟!
اساسنامه شرکت ورزشی شهرداری موضوعی شد تا روز گذشته رئیس شورا، هیئت تطبیق مصوبات را تهدید به شکایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از آناج، کشمکش میان شورای شهر تبریز و هیئت تطبیق فرمانداری بر سر مصوبات موضوع جدیدی نیست و حتی در شورای پنجم هم گاهی انتقاداتی از سوی شورانشینان به فرمانداری و هیئت تطبیق مطرح می‌شد اما در دور جدیدِ شورا این تنش‌ها افزایش یافته و در یک سال گذشته حداقل چندین بار هیئت رئیسه شورا واکنش تندی به تصمیمات هیئت تطبیق نشان داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اما وظیفه هیئت تطبیق چیست؟

, اما وظیفه هیئت تطبیق چیست؟,

به زبان ساده هیئت تطبیق مصوبات که با حضور فرماندار یا نماینده وی، یک قاضی معرفی شده از سوی قوه قضائیه و یک عضو شورا برگزار می‌شود وظیفه دارد تا مصوبات شورا را با قانون کشور انطباق دهند. طبق قانون مصوبات طی ده روز توسط هیئت تطبیق باید بررسی شوند و اگر ایرادی به آن وارد باشد برای اصلاح به شورای شهر فرستاده می‌شود.

,

در این زمان دو حالت وجود دارد: یا مصوبه توسط شورا اصلاح می‌شود و یا شورا به این مصوبه اصرار می‌کنند که در این صورت هیئت تطبیق مجددا ۲۰ روز زمان دارد تا آن را بررسی کنند. عملا هیئت تطبیق وظیفه بررسی مصوبات و تطبیق آن با قانون را دارد و نمی‌تواند به جز قانون راه دیگری را طی کند.

,

دعوا بر سر چیست؟

, دعوا بر سر چیست؟,

اساسنامه شرکت ورزشی شهرداری تبریز مساله‌ای است که روز گذشته باعث شد تا رئیس شورای شهر تبریز، هیئت تطبیق مصوبات را به شکایت تهدید کند! حجت الاسلام برگی معتقد است که رد این مصوبه نظر شخصی بوده و مطابقتی با قانون ندارد.

,

وی با اشاره به رد اساسنامه شرکت ورزشی شهرداری تبریز گفت: هیئت تطبیق بر اساس سلایق شخصی این مصوبه را رد کرده و اگر این بار هم بدون اعلام قانونی مصوبه‌ای رد شود، از هیئت تطبیق شکایت خواهم کرد.

,

از سوی دیگر اما فرماندار تبریز که رئیس هیئت تطبیق مصوبات است، عنوان کرده که تصمیمات این هیئت بر اساس قانون و تطبیق با قوانین کشوری است.

,

علی جعفری آذر، فرماندار تبریز در واکنش به سخنان رئیس شورا که عنوان کرده که تنها شهری که در آن هیئت تطبیق با سلایق شخصی و بدون تطبیق جلو می‌رود، گفت: طبق قانون مرجع اعتراض به تصمیمات هیئت تطبیق شهرستان، هیئت استانی است و هیچ بن بستی در این خصوص وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: مستند تصمیم هیئت تطبیق ماده ۵۵ قانون شهرداری است و در تمامی موضوعات، استنادات قانونی در مکاتبات هیات دقیق و کامل نوشته و ارسال شده است. عزیزان شورا، یک نمونه مطابق خواسته خود را در کشور ارائه کنند.

,

چه کسی از قانون عدول کرده است؟

, چه کسی از قانون عدول کرده است؟,

در حالیکه رئیس شورا مدعی است که تصمیمات هیئت تطبیق غیرقانونی و شخصی است، فرماندار تبریز عنوان می‌کند که تمام مستندات قانونی رد مصوبات به شورا ارسال شده است. در این میان چه کسی از قانون عدول کرده است؟ آیا اصلا عدول از قانونی وجود دارد یا اینکه اصرار بر تشکیل شرکت ورزشی شهرداری تبریز دلایل دیگری دارد؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه