اخبار داغ

پیش‌بینی فروش ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری «دنیای عجیب» دیزنی

پیش‌بینی فروش ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری «دنیای عجیب» دیزنی
«دنیای عجیب» دیزنی جدیدترین انیمیشن این کمپانی، در تعطیلات ۵ روزه عید شکرگزاری آمریکایی‌ها و با نمایش در ۴۱۷۴ سالن سینما تنها ۱۸.۶ میلیون دلار فروخت تا خیلی کمتر از پیش‌بینی فروش ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری ظاهر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ورایتی، «دنیای عجیب» دیزنی جدیدترین انیمیشن این کمپانی، در تعطیلات ۵ روزه عید شکرگزاری آمریکایی‌ها و با نمایش در ۴۱۷۴ سالن سینما تنها ۱۸.۶ میلیون دلار فروخت تا خیلی کمتر از پیش‌بینی فروش ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری ظاهر شود.

این فروش بدترین تجربه برای دیزنی در افتتاحیه یکی از فیلم‌هایش است. «داستان غرب» نیز فروش ۱۰.۵ میلیون دلاری را در افتتاحیه خود ثبت کرده بود، اما آن فیلم در دوران کرونا راهی سینماها شده بود. این در حالی است که «انکانتو» با فروش ۴۰ میلیون دلاری و «لایت‌یر» با فروش ۵۱ میلیون دلاری در تعطیلات شکرگزاری کار خود را شروع کرده بودند.

به گفته تحلیل‌گران این فیلم حداقل ضرری ۱۰۰ میلیون دلاری را تجربه خواهد کرد؛ مگر اینکه فروشش بالا برود که با توجه به نقدهای متوسط و استقبال کم تماشاگران امری بعید است. از آنجا که این فیلم با بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری تولید شده و ده‌ها میلیون دلار هم هزینه‌های بازاریابی و توزیع جهانی آن بوده باید حداقل ۳۶۰ میلیون دلار بفروشد تا ضرر نکند.

در حالی که «لایت یر» اکران سینمایی‌اش را با فروش ۲۲۶ میلیون دلاری در سراسر جهان به پایان برد و «انکانتو» هم در نهایت ۲۵۶ میلیون دلار فروخت، رسیدن به رقم ۳۶۰ میلیون دلاری برای انیمیشن جدید دیزنی دست‌نیافتنی خواهد بود.

در عین حال این فیلم نمی‌تواند به فروش خارجی هم خیلی امیدوار باشد زیرا تاکنون ۹.۲ میلیون دلار از اکران در ۴۳ بازار بین‌المللی به دست آورده است. مانند بیشتر فیلم‌های هالیوودی، تنش با چین و روسیه که ۲ بازار بزرگ بین‌المللی فیلم هستند، بر فروش خارجی آن اثر می‌گذارد و در عین حال از آنجا که فیلم دارای شخصیتی همجنس‌گراست و ارجاعاتی به این امر دارد، دیزنی تصمیم گرفته تا آن را در بازارهای خاورمیانه، اندونزی و مالزی نیز اکران نکند.

«دنیای عجیب» اکنون جدیدترین تجربه ناموفق دیزنی محسوب می‌شود که مدتی است روندی تیره و تار را طی می‌کند و مدت‌هاست استانداردهای طلایی‌اش موثر نمی‌افتد. این استودیو در دوران کرونا فیلم‌های انیمیشن «روح» و «لوکا» ساخته پیکسار را در سرویس آنلاین دیزنی پلاس قرار داد و برخی از تحلیل‌گران معتقدند با این کار سهواً برخی از تماشاگران خود را از سینما دور کرده است.

دان هال «دنیای عجیب» را کارگردانی کرد و فیلم با صداپیشگی جیک جیلنهال، دنیس کواید، جابوکی یانگ وایت و گابریل یونیون در قالب خانواده‌ای از کاشفان افسانه‌ای که می‌خواهند سرزمینی مرموز را که در حال از دست دادن منبع انرژی حیاتی خود است، نجات دهند ساخته شده است.

تماشاگران نسبت به این فیلم سخت‌گیرتر از منتقدان بودند و فیلم میانگین ۷۳ درصد را از منتقدان راتن تومیتوز کسب کرده و پیتر دبروژ منتقد ورایتی آن را فیلمی درجه ۲ از دیزنی خوانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه