اخبار داغ

ادامه حملات هوایی ترکیه به حسکه سوریه

ادامه حملات هوایی ترکیه به حسکه سوریه
خبرگزاری سانا اعلام کرد که ارتش ترکیه و گروه‌های وابسته به آن امروز حملات توپخانه‌ای را به چند روستا در حومه حسکه انجام دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری سانا اعلام کرد که ارتش ترکیه و گروه‌های وابسته به آن امروز حملات توپخانه‌ای را به چند روستا در حومه حسکه انجام دادند.

منابع مطلع در این باره گفتند که در این حمله دو روستای "تل اللبن" و "الکوزلیه" در منطقه "تل تمر" واقع در حومه شمالی حسکه هدف قرار گرفتند.

طبق این گزارش، این حملات ترکیه خساراتی را به برخی مواضع و زیرساخت‌های منطقه وارد کرده است.

در همین حال، منابع رسانه‌ای دیگر نیز اعلام کردند که ارتش ترکیه صبح امروز حملات جدیدی را به حومه "رقه" و "حلب" در شمال سوریه انجام داد.

این منابع اعلام کردند که ترکیه در این حمله مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را هدف قرار داده است.

همزمان با ادامه حملات هوایی آنکارا منابع مطلع در مناطق شمالی سوریه از تکمیل مقدمات آغاز عملیات زمینی ترکیه در این منطقه خبر داده‌اند.

منابع مطلع در این باره به العربی الجدید گفته‌اند: اکنون مقدمات آغاز عملیات زمینی کامل شده است و این احتمال وجود دارد که تل رفعت در حومه شمالی حلب و همچنین شهر "عین العرب" (کوبانی) در شرق فرات، هدف بعدی ترکیه باشد.

یک نظامی ارشد مخالف سوری نیز اعلام کرد که ارتش ترکیه تجهیزات جدیدی را از طریق گذرگاه "باب السلامه" وارد سوریه کرده است و این تجهیزات شامل تانک، تجهیزات توپخانه‌ای و لجستیکی است.

طبق گفته این منبع، ترکیه همچنین یک یگان نظامی را به طور کامل از ادلب به حومه غربی حلب منتقل کرده است.

ترکیه یکشنبه ۲۰ نوامبر، یک عملیات نظامی تحت عنوان "پنجه-شمشیر" را علیه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در مناطق شمالی عراق و سوریه آغاز کرد و به اجرای عملیات زمینی هم تهدید کرده است.

در همین راستا، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز و با گذشت یک هفته از آغاز حملات به سوریه و عراق در سخنانی بر تداوم عملیات‌های نظامی آنکارا در مناطق شمالی این دو کشور علیه گروه‌های کُرد مسلح مستقر در این مناطق تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه