اخبار داغ

حاصل سفر وزیر به یزد از آن که شد؛

مصائب فعالان گردشگری یزد در حاشیه ماند/ دستاوردهای گشت و گذار ضرغامی در یزد چه بود؟

مصائب فعالان گردشگری یزد در حاشیه ماند/ دستاوردهای گشت و گذار ضرغامی در یزد چه بود؟
دستاوردها و نتایج سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد سئوالی است که افکار عمومی انتظار پاسخگویی مسئولان در این زمینه را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی روز شنبه، پنجم آذر سفری یک روزه به شهر جهانی یزد داشت، استانی که نقطه به نقطه آن مملو از میراث کهن است و هزاران فعال گردشگری، صنایع دستی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نکته جالب توجه اینکه آقای وزیر در این سفر که برای فعالان گردشگری فرصتی مغتنم است، با هیچیک از فعالان گردشگری استان نشستی برگزار نکرد و این سفر تنها به کوچه گردی در کوچه باغ های شهر تفت و بازدید از چند کارگاه زیلوبافی و بازدید از چند قلعه و افتتاح یک باغ و... گذشت.

,

در این سفر یک روزه اکثر مدیران ارشد استان و حتی برخی از نمایندگان از همان فرودگاه تا پاسی از شب به همراه وزیر بودند و وی را در این سفر همراهی کردند اما اینکه مشکلات گردشگری استان و صحبت های فعالان گردشگری استان در کجای این سفر یا بهتر بگوئیم گشت و گذار وزیر قرار داشت سئوالی است که افکار عمومی انتظار پاسخگویی از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان یزد را دارند.

,

 

,

خبرنگار یزدرسا تلاش کرد با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان یزد تماس برقرار کرده و نقطه نظرات آنها را در مورد دستاوردهای سفر ضرغامی به یزد جویا شود اما تماس‌های چندباره خبرنگار یزدرسا بی پاسخ ماند به همین دلیل در این گزارش تنها به انتشار چند سئوال و ابهام از سفر آقای ضرغامی بسنده کرده و امیدواریم مسئولان ارشد استان در جهت روشن شدن اذهان عمومی به این سئوالات پاسخ دهند؟

,

, ,

چرا از فرصت حضور ضرغامی در استان یزد برای برگزاری نشست شورای توسعه گردشگری استان استفاده نشد تا بتوان در قالب این نشست برخی از مصوبات و بودجه های مد نظر استان را تصویب کرد؟

,

آیا امکان برگزاری نشستی با فعالان گردشگری و صنایع دستی استان وجود نداشت تا درد و دل های آنها شنیده شود؟

,

دستاورد سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در زمینه برطرف شدن مشکلات فراوان زیرساختی گردشگری استان که از عدم وجود هتل های مناسب، تاخیر در پرواز هواپیماها، عدم وجود سیستم حمل و نقل مناسب و.... شروع و تا مسائل خرد و کلان دیگری کشیده می شود چه بوده است؟

,

برای خطراتی که بافت تاریخی شهر یزد و همچین برخی از آثار باستانی یزد تهدید می کند چه برنامه ریزی شد؟ 

,

برای جبران خسارت های فراوانی که هتل داران و فعالان گردشگری استان در زمان شیوع بیماری کرونا متحمل شدند چه تدبیری اندیشیده شد؟

,

در راستای حل مشکل بیکاری بسیاری از فعالان گردشگری و صنایع دستی استان (به جز 150 زیلوباف میبد که آن تنها به وعده اکتفا شد) چه چاره ای اندیشیده شد؟

,

باید به مدیرات میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان یادآور شد که فرصت حضور وزیر مربوطه در استان یزد بسیار مغتنم‌تر از فرصت های حضور در پاریس و کوچه گردی های این شهر بود که شاید به راحتی از دست رفت.

,

با توجه به جایگاه استان یزد در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی و تاکید مسئولان ارشد استان یزد مبنی بر اینکه گردشگری در فصل جدید توسعه ای استان نقش ویژه ای دارد یزدرسا به عنوان یک رسانه وظیفه خود میداند دستاوردها و موضوعات گردشگری را با اولویت پیگیری کند و در همین زمینه آماده انتشار سخنان و پاسخ های مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد است.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه