اخبار داغ

دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی:

میرزا شخصیت ملی و جهانی است و نباید در اقلیم گیلان محدود شود/برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره میرزا در رشت

میرزا شخصیت ملی و جهانی است و نباید در اقلیم گیلان محدود شود/برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره میرزا در رشت
“رضا ثقتی” دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی با اشاره به برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا در رشت، گفت: باور ما بر این است که میرزا یک شخصیت ملی و جهانی است، وقتی ۱۰۰ سال پیش از این با گسترش آوازه میرزا در جهان، آزادی خواهان از ۱۲ کشور، خودشان را به میرزا می رسانند، نباید این شخصیت در اطلس و اقلیم گیلان محدود شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، “رضا ثقتی” مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی در نشست خبری آیین پاسداشت یکصد و یکمین سالگرد میرزا کوچک خان جنگلی با اشاره به “بازشناسی شخصیت های تاثیرگذار” به عنوان یکی از رویکرد های وزارت فرهنگ اظهار کرد: یکی از این شخصیت ها میرزا است که در این راستا کمیته های یازده گانه بر اساس نیاز و راهبرد ها، تشکیل و کارهای اجرایی صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی به تشریح کمیته های یازده گانه پرداخت و گفت: این کمیته ها شامل، تدارکات و پشتیبانی، کمیته نمایشگاهی، طلاب و روحانیون، تشکل های مردمی، تولیدات فضای مجازی، تولیدات هنری، فضاسازی و ساخت تندیس، تبلیغات و رسانه و علمی است.
,
 
,
دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی با اشاره به رویکرد برنامه های کنگره، تصریح کرد: تمرکز بر شخصیت میرزا محور اصلی برنامه های امسال است که تمام فعالیت ها بر همین اساس شکل گرفته است.
,
 
,
میرزا شخصیت ملی و جهانی است و نباید در اقلیم گیلان محدود شود
, میرزا شخصیت ملی و جهانی است و نباید در اقلیم گیلان محدود شود,
 
,
ثقتی با بیان اینکه باور ما بر این است که میرزا یک شخصیت ملی و جهانی است، گفت: وقتی ۱۰۰ سال پیش از این با گسترش آوازه میرزا در جهان، آزادی خواهان از ۱۲کشور، خودشان را به میرزا می رسانند، نباید این شخصیت در اطلس و اقلیم گیلان محدود شود.
,
 
,
وی به برنامه های ملی و بین المللی در این راستا اشاره کرد و گفت: اجلاسیه میرزا در تهران به عنوان پایتخت سیاسی کشور و اجلاسیه عراق در راستای معرفی میرزا به عنوان محور مقاومت با حضور شخصیت های سیاسی برگزار شد و اجلاسیه قم در هفته گذشته نیز در خصوص بازسازی جنبه اجتهاد میرزا که پشت چهره مبارزاتی پنهان شده با حضور عده ای از اندیشمندان حوزه برگزار شد.
,
 
,
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رویکرد فرهنگی و هنری برنامه های کنگره، اظهار کرد: هنر و رسانه در معرفی چهره میرزا یکی از مانا ترین و نافذترین ابزارها است که در کمیته هنری حدود ۳۰ عنوان اثر و در بخش فضای مجازی حدود ۱۲ اثر در قالب های مختلف تولید شده است، همچنین تاکنون حدود ۷ فیلم کوتاه در بخش تولید فیلم و حدود ۳۰۰ نشان واره و ۳ انیمیشن فاخر به دبیرخانه ارسال شد.
,
 
,
مثنوی ۵۰۰ بیتی در وصف میرزا از آثار ارسالی به کنگره شعر
, مثنوی ۵۰۰ بیتی در وصف میرزا از آثار ارسالی به کنگره شعر,
 
,
ثقتی با اشاره به بخش بی نظیر کنگره شعر با ارسال ۷۰۰ عنوان اثر، بیان کرد: یکی از این آثار یک مثنوی ۵۰۰ بیتی در وصف میرزاست.
,
 
,
تشکیل شورای سیاست گذاری متشکل از میرزاشناسان گیلان
, تشکیل شورای سیاست گذاری متشکل از میرزاشناسان گیلان,
 
,
وی به چالش های موجود در برگزاری کنگره اشاره کرد و گفت: تمام این مراسمات ممکن است زودگذر باشد و از یادها فراموش شود لذا باید به دنبال اتفاقاتی باشیم که ماندگاری آن بیشتر باشد که یک شورای سیاست گذاری اعم از میرزاشناسان در استان تشکیل شد مبنی بر اینکه بر تالیفات علمی اهتمام بیشتری شود چون ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.
,
 
,
دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی ادامه داد: بالغ بر ۷۰ عنوان مقاله از در کشورهای خارجی و از آسیای میانه به دست ما رسیده که قرار بر چاپ این آثار است و حدود ۴۰ عنوان تالیفات وجود دارد که در فصل نامه فرهنگ و هنر گیلان که یکی از معتبرترین فصل نامه ها است در بخش ویژه نامه میرزا به چاپ می رسد.
,
 
,
وی با بیان اینکه برای ۱۷ شهرستان برگزاری برنامه پاسداشت برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: این برنامه ها با حضور مردم علی الخصوص دانش آموزان در راستای معرفی قهرمان های ملی به نسل جدید برگزار می شود.
,
 
,
برگزاری تئاتر خیابانی میرزا از ۹ تا ۱۱ آذر
, برگزاری تئاتر خیابانی میرزا از ۹ تا ۱۱ آذر,
 
,
ثقتی با اشاره به برگزاری تئاتر خیابانی مرتبط با میرزا، گفت: تئاتر خیابانی هنری است که بیشترین مواجهه و نزدیکی را با مردم دارد که در این راستا حدود ۱۰ استان شرکت کرده اند و از ۹ تا ۱۱ آذر در رشت برگزار خواهد شد.
,
 
,
حضور ۱۰۰ گروه در جشنواره سرود آوای جنگل
, حضور ۱۰۰ گروه در جشنواره سرود آوای جنگل,
 
,
وی به برگزاری جشنواره سرود آوای جنگل اشاره کرد و گفت: با توجه به بازخورد خوب این جشنواره در سال های اخیر در فراخوان امسال حدود ۱۰۰ گروه سرود شرکت کردند.
,
 
,
برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا در رشت
, برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا در رشت,
 
,
دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی از رونمایی تندیس و تمبر میرزا در روز پنجشنبه در اجلاسیه پایانی خبر داد و گفت: روز چهارشنبه ساعت ۶ بعد از ظهر در تالار مرکزی رشت از تمام این آثار رونمایی خواهد شد.
,
 
,
تاسیس بنیاد میرزا کوچک خان در حوزه پاسداشت نهضت جنگل
, تاسیس بنیاد میرزا کوچک خان در حوزه پاسداشت نهضت جنگل,
 
,
ثقتی به تاسیس بنیاد میرزا کوچک خان به عنوان یک نهاد دائمی تاکید کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما، تاسیس یک نهاد متمرکز در این حوزه با توجه به پراکندگی نهادها و معطوف بودن این فعالیت ها به سالگرد میرزا است تا از این پس یک نهاد دائمی در طول سال در حوزه پاسداشت نهضت جنگل فعالیت داشته باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه