دانا گزارش میدهد؛
توقیف ساعتی در انتظار رانندگان متخلف
براساس اعلام مسئولان راهنمایی و رانندگی پایتخت توقیف ساعتی خودروهای متخلف در محل تخلف بین ۲ تا ۳ ساعت و در برخی مواقع تا ۱۲ ساعت انجام میشود، حال باید دید این اقدام چقدر تاثیر گذار است.
[
به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اجرای طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در پایتخت در راستای برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی است و در همین راستا نیز برابر قوانین و مقررات با تخلفات مرتکب شده از سوی این افراد برخورد خواهد شد، در واقع در این طرح خوردوها به شکل ساعتی به مدت دو تا پنج ساعت در محل توقیف میشود.
,
شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
تخلفات راهنمایی و رانندگی,
.,
جالب است بدانید راننده خودروی متخلف در طول این مدت اجازه حرکت دادن خودرو را نداشته و بعد از زمان مشخص شده راننده میتواند خودروی خود را تحویل بگیرد. برخورد با تخلفات حادثهساز بیشتر در بزرگراهها صورت میگیرد و برخورد با این تخلفات با خودروهایی است که مرتکب تخلف سرعت و سبقت میشوند. بخش دیگری از برخورد با تخلفات خودرو، در محل هایی است که تردد خودرو در آن غیرمجاز است.
,
.,
در محل توقف خودروهای متخلف بنری روی این خودرو نصب میشود تا برای دیگر رانندگان نیز عبرت آموز باشد. همچنین برای جلوگیری از اخلال در ترافیک این خودروها در محل مناسب و حاشیه امن راه توقیف میشوند.
,
خودروهای متخلف,
. ,
توقیف ساعتی خودروهای متخلف در خیابان
,
توقیف ساعتی خودروهای متخلف در خیابان
,
سرهنگ حمید حمیدی سرکلانتر پلیس بزرگراههای پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این باره گفت: دوربینهایی وجود دارد که تخلفات عبور از خطوط اضطرار را در داخل تونلها و معابری مانند پل طبقاتی صدر کنترل میکنند، در واقع پلیس در ساعتهای اوج ترافیک، خلاء عدم وجود دوربینها را در جاهایی که فراوانی خطوط اضطرار هست، مانند تونل نیایش، با حضور تیمها و استقرار آنها در این معابر تأمین میکند.
به گفته سرکلانتر پلیس بزرگراههای پلیس راهور تهران بزرگ، خودروهایی که از خط اضطرار استفاده و تخلف دیگر آنان عبور از خط ممتد است که وارد خط اضطرار شدهاند و همین طور حرکت با سرعت غیر مجاز در این خطوط را علاوه بر اعمال قانون اقدام به توقیف ساعتی این خودروها در محل تخلف کرده است.
حمیدی با بیان اینکه این کار (توقیف ساعتی خودروهای متخلف) احترام متقابل پلیس به رانندگانی است که قانون را رعایت میکنند،گفت: برخی گمان میکنند که خطوط اضطرار محلی برای توقف است در حالی که در بزرگراهها در فواصل مختلف و به حد کافی، پهلوگاههای اضطراری برای اینکه اگر خودرویی در این مسیرها دچار نقص فنی و خرابی شد وجود دارد.
وی تصریح کرد: پلیس در هفت ماهه گذشته سال جاری، علاوه بر پهلوگاههایی که در سطح معابر بزرگراهی وجود دارد ۲۰ مورد پهلوگاه جدید اضافه کرده است و در حال بررسی است که اگر در جایی فضا اجازه دهد به این پهلوگاههای اضطراری اضافه کند.
۵۸ درصد از تصادفات فوتی در بزرگراهها
سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح دلایل اصلی تصادفات در بزرگراهها اشاره و اظهار داشت: بزرگراهها یکی از انواع معابر و راههای شریانی درجه یک محسوب میشود.
وی با بیان اینکه در شهر تهران حدود هزار کیلومتر بزرگراه داریم، تصریح کرد: در بحث ترافیک و در اوج آن و در نیمه دوم سال ۳۰۰ کیلومتر طول صف خودروها را در طول روز شاهد هستیم که یک سوم آن در طول روز مشمول ترافیک میشود.
سرهنگ رازقی گفت: متاسفانه ما بیشترین تصادفات را در بزرگراهها داریم که حدود ۵۸ درصد از تصادفات فوتی ما در بزرگراهها اتفاق می افتد؛ بنابراین ضروری است رانندگان و شهروندان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی رابیش از پیش رعایت کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به شکل های مختلف نسبت به ایمن سازی سطح معابر بزرگراهی اقدام کند.
اقدام پلیس راهور برای مقابله با سرعت و سبقت غیرمجاز رانندگان در محورهای بزرگراهی دست به توقیف ساعتی خودروها در همان محل توقف زده تا برای رانندگان متخلف و عجول جریمه و تنبیهی باشد. حال باید دید این اقدام چقدر تاثیر گذار بوده و آیا جلوی رانندگان متخلف گرفته میشود؟!
,
سرهنگ حمید حمیدی سرکلانتر پلیس بزرگراههای پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این باره گفت: دوربینهایی وجود دارد که تخلفات عبور از خطوط اضطرار را در داخل تونلها و معابری مانند پل طبقاتی صدر کنترل میکنند، در واقع پلیس در ساعتهای اوج ترافیک، خلاء عدم وجود دوربینها را در جاهایی که فراوانی خطوط اضطرار هست، مانند تونل نیایش، با حضور تیمها و استقرار آنها در این معابر تأمین میکند.
,
خلاء,
به گفته سرکلانتر پلیس بزرگراههای پلیس راهور تهران بزرگ، خودروهایی که از خط اضطرار استفاده و تخلف دیگر آنان عبور از خط ممتد است که وارد خط اضطرار شدهاند و همین طور حرکت با سرعت غیر مجاز در این خطوط را علاوه بر اعمال قانون اقدام به توقیف ساعتی این خودروها در محل تخلف کرده است.
,
پلیس راهور ,
اند,
حمیدی با بیان اینکه این کار (توقیف ساعتی خودروهای متخلف) احترام متقابل پلیس به رانندگانی است که قانون را رعایت میکنند،گفت: برخی گمان میکنند که خطوط اضطرار محلی برای توقف است در حالی که در بزرگراهها در فواصل مختلف و به حد کافی، پهلوگاههای اضطراری برای اینکه اگر خودرویی در این مسیرها دچار نقص فنی و خرابی شد وجود دارد.
,
وی تصریح کرد: پلیس در هفت ماهه گذشته سال جاری، علاوه بر پهلوگاههایی که در سطح معابر بزرگراهی وجود دارد ۲۰ مورد پهلوگاه جدید اضافه کرده است و در حال بررسی است که اگر در جایی فضا اجازه دهد به این پهلوگاههای اضطراری اضافه کند.
,
هایی,
۵۸ درصد از تصادفات فوتی در بزرگراهها
,
سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح دلایل اصلی تصادفات در بزرگراهها اشاره و اظهار داشت: بزرگراهها یکی از انواع معابر و راههای شریانی درجه یک محسوب میشود.
,
وی با بیان اینکه در شهر تهران حدود هزار کیلومتر بزرگراه داریم، تصریح کرد: در بحث ترافیک و در اوج آن و در نیمه دوم سال ۳۰۰ کیلومتر طول صف خودروها را در طول روز شاهد هستیم که یک سوم آن در طول روز مشمول ترافیک میشود.
,
ترافیک,
سرهنگ رازقی گفت: متاسفانه ما بیشترین تصادفات را در بزرگراهها داریم که حدود ۵۸ درصد از تصادفات فوتی ما در بزرگراهها اتفاق می افتد؛ بنابراین ضروری است رانندگان و شهروندان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی رابیش از پیش رعایت کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به شکل های مختلف نسبت به ایمن سازی سطح معابر بزرگراهی اقدام کند.
,
اقدام پلیس راهور برای مقابله با سرعت و سبقت غیرمجاز رانندگان در محورهای بزرگراهی دست به توقیف ساعتی خودروها در همان محل توقف زده تا برای رانندگان متخلف و عجول جریمه و تنبیهی باشد. حال باید دید این اقدام چقدر تاثیر گذار بوده و آیا جلوی رانندگان متخلف گرفته میشود؟!
,
پلیس راهور ,
]
به اشتراک گذاری این مطلب!
ارسال دیدگاه