اخبار داغ

در ادامه پیگیری مطالبات کارگران شهرداری سیستان و بلوچستان؛

پاسکاری مسئولان به زمین مدیریت‌های شهری رسید/ کارگران شهرداری نیکشهر همچنان بدون حقوق!

پاسکاری مسئولان به زمین مدیریت‌های شهری رسید/ کارگران شهرداری نیکشهر همچنان بدون حقوق!
جمعی از کارگران مجموعه شهرداری «نیکشهر» از چند ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خود انتقاد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، با توجه به حجم کاری بسیار بالای کارگران شهرداری و حجم بالای تولید زباله در شهرستان کارگران شهرداری از عقب افتادگی حقوق خود گلایه‌مند هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,

این کارگران ضمن گلایه از مسئولین عنوان کردند: زباله‌ای که توسط کسبه و دستفروشان در سطح شهر تولید می‌شود و با توجه به تعداد کم ماشین آلات شهرداری جمع کردن این زباله‌ها ازسطح محله‌ها و کوچه و خیابان‌های شهرکاری بسیار نفس گیر شده و توان زیادی از کارگران شهرداری می‌برد.

باتوجه به این موضوع، چند ماه حقوق عقب افتاده کارگران که با توجه به تورم، خود قشر ضعیف جامعه هستند باعث ایجاد نارضایتی توسط کارگران و خانواده‌های آنان شده است. 

در تماسی که پایگاه خبری استال پرس با سید اکبربن عضو شورای اسلامی شهرستان نیکشهر داشت، وی با بیان اینکه ازشروع به کار این دوره شوراهای اسلامی 13 ماه می‌گذرد، بیان کرد: حقوق کارگران شهرداری به موقع در حال پرداخت است البته شهرداری حقوق سه ماه از کارگران را به آنان بدهکار است ولی این بدهکاری مربوط به سالهای قبل است.

,
,
,
,
,

وی افزود: از روزی که ما شروع به کار کرده‌ایم ۶ ماه عقب بوده‌ایم که دراین مدت سه ماه از حقوق معوقه پرداخت شده است.

,

سیداکبربن اضافه کرد: درآمد و حقوق شهرداری نیکشهر ۶٠٠ تا۷٠٠ میلیون تومان است که از این مبلغ ۱۵٠تا۲٠٠میلیون حق بیمه است، اگرحساب کنیم حقوق معوقه کارگران حدود یک میلیاردتومان است که پرداخت یکجای آن برای شهرداری غیرممکن است.

,

وی با بیان اینکه اگر برای شهرداری ۱٠میلیارد پول واریز شود تنها می توانیم ماشین آلاتمان را بروز کنیم، افزود: استانداری اعتبار کل شهرداری هارا قطع کرده است اما استانداری‌ها اوراق اضافی و اوراق برگشتی از دیگر شهرها و استان‌ها در اختیار دارند اگر مبلغی از این اوراق برای نیکشهر جذب شود می‌توانیم کارخانه سنگ شکن را راه بیندازیم.

,

این عضو شورای شهر اضافه کرد: اگربخواهیم سنگ شکن را تجهیزکنیم حدود۱۲میلیاردتومان واگربخواهیم سنگ شکن رافقط راه بیاندازیم حدود۷میلیاردپول لازم داریم.

وی افزود: اگرسنگ شکن شروع به کارکند کل شهر ساپورت می شود و نه تنها حقوق کارگران به روز می شود حتی میتوانیم به آن ها وام هم بدهیم.

به گفته کارگران شهرداری نیکشهر؛ طی چندین سال فعالیت شغلی‌مان هیچگاه مطالبات مزدی‌مان به موقع پرداخت نشده است.

طبق اظهارات این کارگران که در واحد خدماتی و فضای سبز کار می‌کنند، مسئولانی که هم اکنون مدیریت شهر را برعهده دارند ناتوانی مالی شهرداری را برای پرداخت حقوق کارگران را بر گردن مدیران قبلی می‌اندازند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه