اخبار داغ

مدیرکل صنعت،معدن‌وتجارت استان خبر داد؛

افزایش ۶۳درصدی صادرات در کهگیلویه‌وبویراحمد

افزایش ۶۳درصدی صادرات در کهگیلویه‌وبویراحمد
روزبهان گفت: صدور کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی استان کهگیلویه‌وبویراحمد امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش ۶۳درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس کریم روزبهان اظهار داشت: تاکنون ۷۵ فقره کارت بازرگانی در کهگیلویه و بویراحمد برای فعالان اقتصادی صادر شده که ۴۹ مورد آن امسال بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بیان کرد: برخی فعالان اقتصادی این استان اقدام به تهیه کارت بازرگانی می کنند که متاسفانه در برخی مواقع به دلیل نبود تجربه کاری در زمینه بازاریابی و فروش محصول در کشور هدف، بحث های بانکی، بیمه ای، مالیات و حمل بار با مشکل مواجه می شوند.

,

روزبهان با بیان اینکه کارت های بازرگانی در صورت رفع نشدن تعهد ارزی و تخلف تعلیق می شوند گفت: فعالان اقتصادی استان نباید کارت های بازرگانی خود را به سایر فعالان این بخش واگذار کنند زیرا این امر ممنوع و تخلف می باشد و مشکلاتی از جمله بحث های مالیاتی ایجاد می کند.

,

وی اظهار داشت: ۴۳۶ هزار و ۵۱۲ تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد امسال به خارج از کشور صادر شد.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش کالاهای صادراتی امسال بیش از سه میلیون و ۹۲۶ هزار دلار بوده است.

,

روزبهان افزود: کلینکر سیمان خاکستری، عصاره گیاهی، پودر و عصاره قالب شیرین بیان، موکت و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از مهمترین کالاهای صادراتی استان بوده است.

,

وی خاطر نشان کرد: کالاهای مذکور از کهگیلویه و بویراحمد به،آلمان،سوئیس، کویت،تاجیکستان،ترکمنستان ارمنستان،، عراق، افغانستان و سایر کشورها صادر شده است.

,

روزبهان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۸.۸ میلیون دلار برآورد شده است ادامه داد: واحدهای تولیدی که تجربه صادرات دارند و مقصد فروش خود را در بازارهای بین المللی پیدا کرده اند می توانند برای استفاده از تسهیلات اقدام کنند.

,

این مدر کل حوزه صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این تسهیلات برای توسعه زیرساخت های تولیدی و افزایش میزان صادرات غیرنفتی استان پرداخت خواهد شد افزود: سال گذشته همچنین ۲۳کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی استان صادر و ۲۶ کارت بازرگانی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد تمدید شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه