اخبار داغ

سرپرست فرمانداری کهگیلویه:

ترویج فرهنگ کتابخوانی از مبانی توسعه فرهنگی است

ترویج فرهنگ کتابخوانی از مبانی توسعه فرهنگی است
موسوی گفت: با افزایش خطرات شبکه‌های مجازی ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان مبنایی‌ترین اصل توسعه فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالعزیز موسوی، سرپرست فرمانداری کهگیلویه در حاشیه دیدار از نمایشگاه کتاب در دهدشت در گفت‌وگو با صبح زاگرس، فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان را مبنایی ترین اصل توسعه فرهنگی  دانست و گفت: کتاب نقش بسزایی در جامعه و به ویژه توسعه فرهنگی دارد و با برنامه ریزی صحیح می توان نهضت کتاب و کتابخوانی را در بین اقشار مردم رونق داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

عبدالعزیز موسوی تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی هنوز در بین خانواده‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است و باید این موضوع با مقوله فرهنگی نهادینه شود.

,

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه کتاب غذای روح؛ ابزار تفکر، رشد و تعالی انسان و جوامع است خاطرنشان کرد: اهمیت مطالعه و الفت با کتاب‌خوانی نزد اهل علم و ادب والا بوده و کتاب‌ حتی در عصر ارتباطات تمدن و فرهنگ اهمیت خود را از دست نداده، بلکه جلوه‌های تازه‌تر  یافته است.

,

موسوی با بیان اینکه گسترش دنیای مجازی همچنان نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد ادامه داد: تبلیغ این امر فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین برای برگزاری، تبلیغ برپایی نمایشگاه باید همه دستگاههای مرتبط مشارکت و تلاش کنند.

,

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب، هماهنگ و یکپارچه دستگاه‌های فرهنگی در امر کتاب و کتابخوانی یادآور شد: امروزه با افزایش خطرات شبکه های مجازی ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان مبنایی ترین اصل توسعه فرهنگی  است که باید مورد توجه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

,

این مقام مسئول، گسترش فرهنگ کتابخوانی را مهم ارزیابی نمودند که می تواند در همه جوامع آثار مثبتی به همراه داشته باشد و از اهالی رسانه و مسئولان شهرستان خواستند از تمام تلاش خود در این خصوص استفاده نمایند.

,

موسوی به قدمت و سابقه تاریخی ایران و ایرانی اشاره  و اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد دست به دست هم داده اند تا ایران و ایرانی را بد جلوه دهند در حالی که دنیا معترف به سابقه علمی و فرهنگی ما است لذا باید به تقویت داشته‌ها و فرهنگ خود بپردازیم.

,

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را فرصتی جهت دسترسی آسان دوستداران کتاب به کتاب‌های تازه تالیف و آشنایی با آثار نویسندگان و دانشمندان دانستند که می تواند در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر باشد.

,

موسوی در پایان با اشاره به اینکه  کتاب بهترین دوست و راهنمای انسان است گفت: کتابخوانی از ارزش های دینی و ملی مردم کشور ما است و ضروری دارد تا این ارزش بخوبی حفظ و حراست و به آیندگان انتقال داده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه