اخبار داغ

براساس گزارش مرکز آمار ایران؛

اسب سرکش تورم همچنان می تازد/ تورم یزد ٤٦ درصدی شد

اسب سرکش تورم همچنان می تازد/ تورم یزد ٤٦ درصدی شد
مرکز آمار ایران با انتشار تغییرات نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آبان استانها اعلام کرد: میزان نرخ تورم ۱۲ماه خانوارهای یزدی به۴۶.۶درصد رسیده که نسبت به ماه گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم دوازده ماه خانوارهای یزدی منتهی به آبان به ۴۶.۶درصد رسیده است که نسبت به ماه گذشته ۱.۱ رشد داشته است اما جایگاه استان از رتبه۱۲ در ماه مهر به رتبه ۱۳ در ماه آبان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
براساس این گزارش متوسط نرخ تورم دوازه ماه خانوارهای کشور برای ماه منتهی به آبان۴۴درصد می باشد که نشان از آن دارد که میزان نرخ تورم خانوارهای استان یزد همچنان بالاتر از میانگین کشور است.
,
 
,
, ,
 
,
در بخش دیگری از گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماه خانوارهای روستایی استان یزد برای ماه منتهی به آبان ۴۲.۳درصد ذکر شده است که نسبت به ماه گذشته ۵دهم درصد کاهش را نشان می دهد و این در شرایطی که نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور در ماه آبان ۴۷.۴ درصد بوده است که نشان از پائین تر بودن نرخ تورم خانوارهای روستایی یزد نسبت به کل کشور است.
,
 
,
جایگاه استان یزد در زمینه نرخ تورم خانوارهای روستایی در سطح کشور جایگاه بسیار خوبی است به نحوی که در ماه آبان جایگاه ۲۹ را به خود اختصاص داده است و این یعنی تنها روستاهای ۲ استان کشور نرخ پائین تر از یزد را دارند.
,
 
,
 بررسی نرخ تورم ۴ ماه اخیر مناطق روستایی استان نمایانگر تقریبا ثابت بودن نرخ تورم روستایی خانوارهای استان نیز است زیرا نرخ تورم در طول این چهارماه بین۴۲.۳ درصد تا ۴۲.۸درصد متغیر بوده است.
,
 
,
ثابت بودن نرخ تورم خانوارهای روستایی استان یزد برعکس کل کشور بوده است زیرا که نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور در این ۴ ماه روند صعودی داشته است و از ۴۴.۴ درصد در ماه مهر به۴۷.۴ درصد در ماه آبان افزایش یافته است.
,
, ,
 
,
 
,
همچنین براساس این گزارش نرخ تورم دوازده ماه خانوارهای شهری یزد برای ماه منتهی به آبان ۴۷.۲درصد می باشد که این عدد نیز نسبت به ماه گذشته ۱.۲ درصد رشد داشته است و متاسفانه همچنان از متوسط کشوری که۴۳.۳درصد می باشد بالاتر می باشد.
,
 
,
صعودی شدن نرخ تورم خانوارهای یزد در ۴ ماه اخیر موضوعی است که باید به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی شود زیرا که تا تیر۱۴۰۱ تقریبا روند تورم استان کاهشی بوده است اما در ۴ ماه اخیر مجددا روند صعودی به خود گرفته است و از ۴۴.۱ درصد در ماه تیر  به ۴۶.۶ درصد در ماه آبان رسیده است.
,
 
,
انتهای پیام/ک
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه