اخبار داغ

توقف صادرات یک کالای استراتژیک از کرمانشاه؛

"توقف صادرات یا توزیع گوشت منجمد" کدامیک بازار پرتلاطم گوشت را کنترل می کند؟

"توقف صادرات یا توزیع گوشت منجمد" کدامیک بازار پرتلاطم گوشت را کنترل می کند؟
به منظور جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه گوشت دام در استان کرمانشاه، توقف صادرات و توزیع گوشت منجمد در دستور کار وزارتخانه متبوع قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، صادرات دام زنده همواره یکی از راه های ارزآوری محسوب می شود و با توجه به بازار خوبی که برای دام کشور به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد، این نوع صادرات پیش روی بازرگانان و تجار ایرانی قرار گرفته است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

از آن سو بازار داخلی این روزها با افزایش قیمت گوشت مواجه شده و گرانی گوشت گوسفندی  که در چند روز گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافت و موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است.

,

, ,

از آنجا که موضوع آزادسازی صادرات گوشت قرمز توسط دولت، بر قیمت گوشت قرمز در داخل کشور اثرات منفی بسزایی خواهد داشت تامین نیاز داخلی و کنترل قیمت بازار همواره باید در اولویت باشد.

,

پیش بینی صادرات 150 هزار رأسی دام سبک زنده در استان کرمانشاه تا پایان سال

, پیش بینی صادرات 150 هزار رأسی دام سبک زنده در استان کرمانشاه تا پایان سال, پیش بینی صادرات 150 هزار رأسی دام سبک زنده در استان کرمانشاه تا پایان سال,

سیروس نوروزی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: صادرات دام زنده یکی از روش های افزایش درآمد دامداران و رونق اقتصادی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد،,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: از شهریورماه سالجاری تاکنون حدود 43 هزار راس دام زنده سبک از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است و با توجه به صدور مجوز  پیش بینی می‌شود تا پایان سال این صادرات به 150 هزار راس برسد.

,

وی با اشاره به اینکه دام‌های زنده سبک باید گوسفند نر مازاد بوده و بیش از 40 کیلوگرم وزن داشته باشند، خاطرنشان کرد: صادرات در توسعه دامپروری استان بسیار اثر گذار است و موجب انگیزه فعالیت دامداران می شود.

,

نوروزی در ادامه به بازار پسندی گوسفند نژاد سنجابی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: ، ارزش گوسفند نژاد سنجابی سه برابر دیگر نژادها است لذا باید برای تصاحب این بازارها برنامه ریزی کنیم.

,

این مسئول با بیان اینکه طبق دستورالعمل صادرات دام های مولد ممنوع است، تصریح کرد: دام های صادراتی باید پلاک کوبی شده و دوره قرنطینه را با تائیدیه دامپزشکی استان گذرانده باشند.

,

, ,

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش موثر شبکه تعاون روستایی در تنظیم بازار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در صورت صدور مجوز، شبکه تعاونی‌های روستایی استان آمادگی لازم برای صادرات بیشتر را دارد.

,

گفتنی است؛ طبق دستورالعمل صادرات دام های مولد ممنوع است و از طرفی باید صادرکنندگان دارای تائیدیه اهلیت سنجی از سامانه اعتبار سنجی صادر کنندگان و فاقد تعهد ارزی باشند.

,

دام زنده یک کالای استراتژیک است 

, دام زنده یک کالای استراتژیک است , دام زنده یک کالای استراتژیک است ,

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه دام زنده یک کالای استراتژیک است که صادرات آن ارزآوری بسیاری برای استان خواهد داشت اظهار داشت: گوسفند نژاد سنجابی که در کرمانشاه تولید می‌شود طرفداران زیادی در کشور‌های خلیج فارس دارد و عرب‌ها از جمله "قطر" حاضر هستند برای خرید این نوع دام به دلار پول بدهند.

,

وی رونق قاچاق دام را نتیجه ممنوعیت صادرات قانونی آن دانست و عنوان کرد: قاچاق دام تبعات منفی متعددی دارد که مهمترین آن عدم کنترل کیفیت و بهداشت دام‌های خروجی است که به برند دام صادراتی ایران صدمه جدی می‌زند.

,

رئیس شورای تأمین دام کشور نیز اظهار داشت: دولت سیزدهم با اقدامی جدی در خرید حمایتی دام  مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام و صدور مجوز صادرات از مهرماه سال 1400 شرایط را برای تولید جدید فراهم کرده است که این اقدام می‌تواند جلوی ضرر بیش از پیش دامداران را بگیرد.

,

پوریان گفت: بنابراین ادعای برخی درباره اینکه صادرات سبب افزایش قیمت‌ها شده است ادعای بی‌موردی است هدف این افراد استفاده از فرصت و ایجاد التهاب در بازار گوشت است تا بتوانند با استفاده از شرایط قیمت گوشت قرمز را افزایش دهند.

,

, ,

صادرات دام زنده تا اطلاع ثانوی در استان کرمانشاه متوقف شده است

, صادرات دام زنده تا اطلاع ثانوی در استان کرمانشاه متوقف شده است, صادرات دام زنده تا اطلاع ثانوی در استان کرمانشاه متوقف شده است,

علی چاله چاله در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه صادرات دام زنده از امروز تا اطلاع ثانوی در استان متوقف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عوامل متعددی در تعیین قیمت گوشت موثر است که یکی از آنها صادرات دام است، افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه دام زنده سبک صورت گرفته است.

,

وی افزود: وزارت جهادکشاورزی هم مکاتبات لازم را برای جلوگیری از صدور مجوز صادرات به دامپزشکی ابلاغ کرده است.

,

این مسئول  با بیان اینکه امید است که توقف صادرات دام سبک باعث کاهش قیمت گوشت شود، خاطرنشان کرد: با توزیع گسترده گوشت منجمد به نرخ دولتی در استان قیمت ها به زودی تعدیل می شود.

,

, ,

وی یادآوری کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ هزار رأس دام زنده از استان کرمانشاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

,

به گزارش مرصاد، مسئولان کشوری عدم تأمین گوشت داخل کشور را دلیل عدم صادرات دام عنوان می‌کنند در حالی که برخی کارشناسان اعتقاد دارند صادرات دام از تولید مازاد انجام می‌شود و نه تنها سبب افزایش قیمت گوشت در داخل کشور نمی‌شود بلکه قیمت آن را کاهش می‌دهد.

,

انتهایی پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه