اخبار داغ

پیش‌بازی اختصاصی؛

ایرانی‌ها در انتظار جشن صعود/ آمپر هیجان امشب به اوج می‌رسد

ایرانی‌ها در انتظار جشن صعود/ آمپر هیجان امشب به اوج می‌رسد
تیم ملی فوتبال ایران امشب در حساس‌ترین بازی خود در چارچوب مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف آمریکا می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز تیم ملی شاید در مهم‌ترین دیدار تاریخ خود باید به مصاف آمریکا برود. علاوه بر مسائل و مشکلات تاریخی و سیاسی بین دو کشور که خود عاملی مهم برای حساسیت دوچندان بخشیدن به این بازی است، تیم ملی هیچ‌گاه این اندازه تا صعود به مرحله حذفی مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا نزدیک نبوده و به نوعی سرنوشت شاید برای اولین بار باشد که در دست پسران ایرانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

شاگردان کارلوس کی‌روش باوجود اینکه نمایش بدی را مقابل انگلستان استارت زدند ولی در یک نمایش کم‌نظیر و تماشایی توانستند از سد قرمزپوشان ولز به شایستگی بگذرند و در رده دوم گروه B مسابقات قرار گیرند. با نگاه کردن به اسکواد ولزی‌ها که اکثرا در لیگ‌ جزیره مشغول به بازی هستند، حتی می‌توان آن‌ها را تیم ملی ب انگلیس نیز نام نهاد و این نکته بیش از پیش عیان می‌شود که نتیجه بازی با شاگردان ساوتگیت بیشتر یک اتفاق بوده که سپیدپوشان ایرانی به بهترین شکل از آن درس گرفتند.

,

حال ایران باید برای تحقق بخشیدن به آرزوی دیرینه و صعود به مصاف آمریکایی برود که قبلا یک تقابل تاریخی با آن‌ها را در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تجربه کرده است. در اهمیت و حساسیت این بازی همین بس که دیدار مذکور دو تیم، «بازی قرن» لقب گرفت و مرور صحنه‌های مهم بازی و بازبینی فریاد حمید استیلی بعد از گل هنوز هم قند را در دل آب می‌کند.

,

با اینکه ورزش و فوتبال اساسا باید عاری از سیاست باشند ولی نمی‌توان رگه‌هایی از سیاسی‌گری در مسابقه‌ای که نام ایران و آمریکا هم‌زمان در آن باشد را نیافت. نمونه‌های زیادی می‌توان برای این موضوع مثال زد از جمله سوالات گاه و بیگاه از کارلوس کی‌روش و ملی پوشان راجع به وقایع غیرفوتبالی که البته به نشست خبری «گرگ برهالتر» سرمربی آمریکا نیز کشیده شد.

,

این مسابقه البته گردی از نوستالژی و حماسه‌آفرینی را هم بر خود می‌بیند و به نوعی همه چیز برای برد ایران و ایجاد حماسه‌ای جدید مهیاست. تقارن تاریخ این مسابقه با پیروزی تاریخی ایران در ملبورن و البته سپردن گزارش این مسابقه به جواد خیابانی همگی نشانه‌های مثبت، خودساخته و غیرخودساخته هستند که دوست داریم باور کنیم درنهایت به یک خاطره خوش دیگر منجر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه