اخبار داغ

ایران صفر - آمریکا یک؛

جام جهانی فوتبال| پایان تلخ یک داستان شیرین؛ رؤیای صعود یوزها بر باد رفت!

جام جهانی فوتبال| پایان تلخ یک داستان شیرین؛ رؤیای صعود یوزها بر باد رفت!
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا با شکست و حذف ملی‌پوشان کشورمان خاتمه یافت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از قطر؛ تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۲:۳۰ امشب (سه‌شنبه - ۸ آذرماه) در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه و در چارچوب سومین، آخرین و مهم‌ترین مصاف خود در گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی فوتبال ایالات متحدۀ آمریکا، موردانتظارترین رقیب خود در این مسابقات رفت.

,
یوزهای سپیدپوش پارسی با کسب برتری ۲ بر صفر و ۳ امتیاز مسابقه قبل مقابل تیم ملی ولز، خود را در جایگاه دوم گروه قرار داده و با یک امتیاز اختلاف نسبت به یانکی‌های آمریکایی از شانس به مراتب بیش‌تری برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی برای بار نخست و تاریخ‌سازی در ۸ آذری دیگر قرار گرفتند.
,
 
,
کارلوس کی‌روش نسبت به بازی گذشته مقابل تیم ملی ولز تنها علی‌رضا بیرانوند را به جای سیدحسین حسینی درون ترکیب اصلی قرار داد. گرگ برهالتر اما چند تغییر نسبت به بازی قبلی در ترکیب آمریکایی‌ها ایجاد کرد و زیمرمن در خط دفاعی را به نیمکت فرستاد و سرجنت را به جای رایت به زمین آورد. دو سرمربی پیش از بازی دیدار و خوش‌وبشی هم با یک‌دیگر داشتند.
,
 
,
, ,
 
,
نیمه نخست؛ یک گل و یک خوش‌شانسی
, نیمه نخست؛ یک گل و یک خوش‌شانسی, نیمه نخست؛ یک گل و یک خوش‌شانسی,
 
,
تیم ملی فوتبال کشورمان از همان دقایق ابتدایی نیمه نخست تحت آماج حملات یانکی‌ها قرار داشت و از این رو، کاملاً در لاک تدافعی قرار گرفت و دل به ضدحملات بست. شاگردان گرگ برهالتر مصرانه قصد در تهدید دروازه تیم ملی داشتند و بارها مدافعان ایران را مورد آزار قرار دادند تا بالاخره توپ از خط دروازه بیرانوند توسط کریستین پولیسیچ گذشت.
,
 
,
پس از این گل آمریکایی‌ها دست از حمله نکشیدند و باز هم پرس را بالا نگه داشتند. ایران روی چند موقعیت شانس تصاحب توپ را داشت اما بی‌دقتی کار دست شاگردان کی‌روش داد. در واپسین ثانیه‌ها تیموتی وه‌آ دروازه تیم ملی را به زیبایی روی یک ضدحمله گشود اما داور به آفساید اعتقاد داشت و این نیمه با برتری یک بر صفر یانکی‌ها پایان یافت.
,
 
,
, ,
 
,
نیمه دوم؛ پایان تلخ یک رؤیای شیرین
, نیمه دوم؛ پایان تلخ یک رؤیای شیرین, نیمه دوم؛ پایان تلخ یک رؤیای شیرین,
 
,
در این نیمه ملی‌پوشان فوتبال ایران بسیار هجومی‌تر از نیمه نخست بازی را دنبال کردند و چند تعویض کارلوس کی‌روش هم برای تقویت قوای هجومی تیم ملی صورت گرفت. با این حال یانکی‌ها باز هم در ضدحملات خطرناک ظاهر می‌شدند و فرصت‌هایی داشتند. هر ۲ تیم به مانند نیمه نخست پراشتباه بودند.
,
 
,
آبی‌پوشان آمریکایی در این نیمه قصد در مدیریت بازی برای پیروزی و در نهایت صعود را داشتند اما کی‌روش تمام قوای هجومی‌اش را به زمین آورد. در اواخر بازی ایران یک موقعیت بسیار عالی داشت که توپ راهی به دروازه مت ترنر پیدا نکرد. در دقایق پایانی یک شان برای پنالتی وجود داشت که داور روی مهدی طارمی خطایی تشخیص نداد.
,
 
,
در پایان این بازی تیم ملی با کسب سه امتیاز از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی باز ماند و حذف شد. آمریکا و انگلیس به مرحله بعد راه یافتند.
,
 
,
, ,
 
,
ایران صفر
گل: -
, ایران صفر, ایران صفر,
,
 
,
آمریکا یک
گل: کریستین پولیشیچ - ۳۸
, آمریکا یک, آمریکا یک,
,
 
,
 
,
ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند،‌ رامین رضاییان، مجید حسینی، میلاد محمدی (۳+۴۵ - علی کریمی)، مرتضی پورعلی‌گنجی، احمد نوراللهی (۷۱ - مهدی ترابی)، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی (۷۱ - ابوالفضل جلالی)، علی قلی‌زاده (۷۸ - کریم انصاری‌فرد)، سردار آزمون (۴۶ - سامان قدوس) و مهدی طارمی.
,
ترکیب تیم ملی آمریکا: مت ترنر، سرجینیو دست، تایلر آدامز، آنتون رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرس، تیموتی وه‌آ و جاشوا سرجنت.
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛,
 
, , , کی‌روش: برای بازنده‌ها هیچ‌چیزی در کار نیست/ این بار می‌خواهیم به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم, کی‌روش: برای بازنده‌ها هیچ‌چیزی در کار نیست/ این بار می‌خواهیم به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم,
 
, , انصاری‌فرد: مطمئناً مقابل آمریکا یک روز تاریخی دیگر را رقم می‌زنیم/ نمی‌خواهیم به بازی مقابل انگلیس برگردیم, انصاری‌فرد: مطمئناً مقابل آمریکا یک روز تاریخی دیگر را رقم می‌زنیم/ نمی‌خواهیم به بازی مقابل انگلیس برگردیم,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه