اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان وبلوچستان:

نقش مهم GIS در توسعه شبکه‌های برق‌رسانی سیستان و بلوچستان

نقش مهم GIS در توسعه شبکه‌های برق‌رسانی سیستان و بلوچستان
خلیل عوض‌زاده گفت: GIS علمی است که در حوزه شبکه‌های برق به ویژه برق‌رسانی و توسعه این شبکه‌ها قابلیت زیادی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، خلیل عوض‌زاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان به مناسبت روز جهانی  GIS بیان کرد: این دانش علاوه بر نمایش اطلاعات مکانی یک منطقه، افراد و سازمان‌ها را در انتخاب یک تصمیم درست هدایت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

وی ادامه داد: دسترسی سریع به اطلاعات، جمع‌بندی انواع مختلف داده‌ها و تحلیل اطلاعات به صورت یکجا و با سرعت عمل بالا از جمله مزایای این دانش است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه این علم برای صنعت برق بسیار با اهمیت است تصریح کرد: گستردگی شبکه های توزیع، توپوگرافی منطقه، حوادث طبیعی، رفع پیچیدگی در مکان یابی و طراحی، تغییرالگو و تقاضای مشترکان، تغییرالگوی شهرسازی و از سوی دیگر ایجاد شبکه‌های هوشمند، مولدهای تولید پراکنده وغیره بر پیچیدگی‌های مدیریت شبکه برق می افزاید که یکی از سیستم‌های موثر در مدیریت شبکه های توزیع، سیستم های مبتنی بر اطلاعات جغرافیایی (GIS) است.

وی ادامه داد: در مهندسی شبکه های توزیع از جمله شبکه های فشار متوسط و ضعیف بررسی مکان ها  و جغرافیای شهراز اهمیت ویژه ای برخوردار است و ایجاد زیر ساخت های استاندارد  و خدمت رسانی پایدار به مردم به طور قطع با بهره گیری از این دانش ارزشمند است.

,
,
,
,
,
"۱۰۰ درصد شبکه فشار متوسط شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در سامانه gis ثبت شده است"
, "۱۰۰ درصد شبکه فشار متوسط شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در سامانه gis ثبت شده است",

ناظر gis دفتر کنترل برنامه و پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ درصد شبکه فشار متوسط، ۱۰۰ درصد پست‌های توزیع و فوق توزیع، ۹۸ درصد مشترکان و ۹۸ درصد شبکه فشار ضعیف این شرکت تاکنون در سامانه gis ثبت شده است.

سکینه گلزار به مناسبت روز جهانی gis، بیان کرد: استقرار و کاربردی سازی gis این شرکت از مرداد ماه سال ۱۳۹۵ آغاز و در ابتدا برداشت، ورود اطلاعات و پیاده سازی از طریق نرم افزار Arc Geo Net در شهرستان های زاهدان، نصرت آباد، و میرجاوه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اطلاعات شهرستان های چابهار، کنارک، نگور، پلان و به ترتیب تمامی امورها برداشت و ورود اطلاعات آن‌ها طبق اولویت انجام شده است، گفت: اکنون ورود اطلاعات شبکه های برق شهرستان ایرانشهر در دست اقدام است که این فرآیند تا پایان دی ماه به اتمام خواهد رسید.

ناظر gisدفتر کنترل برنامه و پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: کار برداشت و ورود اطلاعات gis از سال ۹۹ در سامانه Web Geo Net انجام و خاتمه پروژه برداشت، تا پایان دی ماه سال جاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دسترس بودن اطلاعات شبکه های توزیع برای تمامی کاربران امورهای استان، پیشگیری از تحمیل هزینه‌ها، دسترسی نقطه به نقطه شبکه ها، ارتباط gis با نرم افزارهای شرکت مانند سیستم جامع مشترکین، نرم افزار تذرو و سامانه هما از جمله مهمترین مزیت های این برنامه است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه