اخبار داغ

روزی به نام پرستاران؛

حضرت زینب(س) الگوی صبر و ایثار/ وقتی دستان ُپر مهر پرستاران، مرهم رنج بیمار می‌شود

حضرت زینب(س) الگوی صبر و ایثار/ وقتی دستان ُپر مهر پرستاران، مرهم رنج بیمار می‌شود
پرستاران با تلاش و تحمل سختی های شغل پرستاری اما صبورانه خدمت می کنند تا درد و دل‌نگرانی بیماران را به امید مبدل کنند و لبخند سلامتی را به آنها هدیه دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، واژه های مهربانی و ایثار با نام پرستار عجین شده است، پرستارانی سپید پوش که با صبری زینب گونه بر بالین بیمار حاضر می شوند و با روی گشوده و نهایت مهربانی برای تسکین درد بیماران تلاش می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

مشقت و سختی های شغل پرستاری بر هیچ کسی پوشیده نیست اما پرستاران با نهایت عشق و علاقه ای که به این حرفه دارند و همچنین با الگوی گیری از بانوی دشت کربلا در این مسیر خدمت می کنند.

,

تقدیم ۲۳۰ مدافع سلامت در ایام کرونا

, تقدیم ۲۳۰ مدافع سلامت در ایام کرونا, تقدیم ۲۳۰ مدافع سلامت در ایام کرونا,

پرستاران در ایام کرونا سنگ تمام گذاشت، مدافعان سلامت در سخت ترین شرایط لحظه ای عقب نشینی نکردند و برای نجات جان بیماران کرونایی نهایت تلاش خود را به کار گرفتند و ۲۳۰ نفر از مدافعان سلامت طی دوران کرونا به درجه شهادت نائل شدند.

,

جای ماسک هایی که روی صورتشان باقی مانده بود یا دلتنگی برای دیدن عزیزان خانواده، مانعی برای انجام خدمت نشد و علیرغم همه مشکلات و سختی ها اما در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادند و روز پرستار بهترین فرصت برای قدردانی از کسانی است که شبانه روز برای تسکین دردهای بیماران تلاش می کنند.

,

روز پنجم جمادی الاول ولادت حضرت زنیب(س) به این دلیل به روز پرستار نامگذاری شده که بانوی قهرمان کربلا علاوه بر اینکه پرچمدار نهضت عاشورا بود، نگهداری از مجروحان و مصیبت زدگان حادثه کربلا را نیز بر عهده داشت و اوج صبر را به نمایش گذاشت و امروز الگویی برای سپید پوشان جامعه شده است.

,

پیامبر اکرم(ص) فرمودند کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل(ع) محشور خواهد کرد و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می‌کند.

,

,

, ,

۲۳ سال تلاش در حرفه پرستاری

, ۲۳ سال تلاش در حرفه پرستاری, ۲۳ سال تلاش در حرفه پرستاری,

پروین قبادی مدیر خدمات پرستاری بیمارستان شهید مدنی خرم آباد که به عنوان پرستار نمونه کشوری انتخاب شده است، در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: پرستاری شغلی است که پرستاران با تاسی از حضرت زینب(س) با صبر و حوصله در این حرفه تلاش می کنند چرا که پرستاری بدون عشق و علاقه امکان پذیر نیست.

,

وی افزود: ۲۳ سال است که مشغول به حرفه پرستاری هستم، هر لحظه این شغل توام با لحظاتی تلخ و شیرین است چرا که وقتی بهبودی یک بیمار را می بینیم بهترین لحظه ای است که خستگی پرستار برطرف می شود و زمانی که نتوانیم برای بیمار کاری انجام دهیم لحظات تلخ و سختی است.

,

پرستار نمونه کشوری تصریح کرد: وقتی بر بالین بیمار می روم، فکر می کنم که این بیمار هم عزیز خانواده ای است و همه تلاشم را انجام می دهم که بتوانم از درد و رنج بیمار بکاهم و همین که در نهایت لبخند رضایت بر لبان بیمار بنشیند، برایم کافی است.

,
, ,

اثرات دعای خیر بیماران در مسیر زندگی

, اثرات دعای خیر بیماران در مسیر زندگی, اثرات دعای خیر بیماران در مسیر زندگی,

قبادی عنوان کرد: کار پرستاری به گونه ای است که بیشتر وقتها ممکن است در ایام تعطیل و مناسبتها در منزل و در کنار خانواده نباشد ولی تلاش برای بهبود حال بیمار مهمترین هدفی است که سبب می شود تا پرستار با علاقه در بیمارستان حاضر شود.

,

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد دعای خیر بیماران همراه ما بوده و به عینه خودم این را در زندگی و کار تجربه کرده ام و همین سبب می شود تا با عشق بیشتری به بیماران خدمت نمایم و همه تلاشم را برای کاهش درد بیماران انجام دهم.

,

این پرستار لرستانی به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا پرستاران سختی های بسیار زیادی را تحمل کردند ولی حتی یک لحظه هم برای نجات بیمار کوتاهی نکرده و تلاش خود را طی این مدت به بیماران انجام دادند، در این ایام پرستارانی به شهادت رسیدند که نشان دادند تا آخرین لحظه برای بهبود حال یک بیمار کرونایی تلاش می کنند.

,

قبادی افزود: اولین سالی است که به عنوان پرستار نمونه کشوری معرفی می شوم ولی سال های قبل به عنوان نمونه استانی معرفی شده ام و هر سال که می گذرد تلاش برای ارائه خدمات پرستاری به بیماران بیشتر می شود.

,

,

, ,

۸۰ پرستار نمونه تجلیل می شوند

, ۸۰ پرستار نمونه تجلیل می شوند, ۸۰ پرستار نمونه تجلیل می شوند,

علی بختیاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به فرا رسیدن روز پرستار اظهار داشت: ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده که فرصتی برای تجلیل و قدردانی از زحمات و خدمات پرستارانی است که شبانه روز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران تلاش می کنند.

,

وی افزود: در لرستان چهار هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشغول به خدمت هستند که به مناسبت روز پرستار از پرستاران نمونه استانی و کشوری تجلیل می شود.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: ۱۸ پرستار نمونه کشوری هستند و ۸۰ پرستار نمونه در مراسمی که در استان برگزار می شود مورد تجلیل قرار می گیرند.

,

وی تصریح کرد: در استان لرستان کمبود پرستار داریم که تعداد پرستاران براساس چند تخت بیمارستانی است ولی تلاش شده تا بهترین خدمات به بیماران ارائه گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه