اخبار داغ

امام جمعه بندرعباس مطرح کرد؛

حیات ملت ما به حیات شهدا گره خورده است/ شهیده فاطمه نیک نماد مقاومت زن مسلمان

حیات ملت ما به حیات شهدا گره خورده است/ شهیده فاطمه نیک نماد مقاومت زن مسلمان
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با بیان اینکه حیات ملت ما به حیات شهدا گره خورده است گفت: استان هرمزگان از شهدای شاخصی برخوردار است که شهیده فاطمه نیک می تواند نماد مقاومت برای زنان و مردان مسلمان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس صبح امروز چهارشنبه در همایش مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی در بندرعباس اظهار کرد: در این همایش با دو واژه شهید و شهادت و همچنین رابطه فرهنگ و تمدن سازی و احیای تمدن نوین اسلامی سروکار داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: در بیانات رهبر معظم انقلاب، از هر شهید به عنوان یک نماد نام بردند لذا تبدیل هر شهید به پرچم عزت و سربلندی ملت، کاری است که بر عهده همه آحاد جامعه به ویژه در فعالان عرصه فرهنگی و فرهیختگان است.

,

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به فرهنگ شهادت و مقاومت داریم چرا رسیدن به قله‌های ترقی و آرمان های یک ملت جز با فداکاری و ایثار میسر نیست جامعه که در خدمت آرمان‌های خودش قرار بگیرد باید این فرهنگ در تمام تار و پود جامعه خود کند.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: برکات فرهنگ ایثار و مقاومت، یک جامعه متعالی است و جامعه به استقلال و خودکفایی و خودباوری می رسد، فرهنگ شهید و شهادت بیش از همیشه مورد تاخت و تاز و نفرت دشمنان و استکبار واقع شده است چرا که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از فرهنگ شهید و شهادت هراس دارند، جامعه با این فرهنگ پویا است و این فرهنگ به جامعه حیات می بخشد.

,

وی ابراز داشت: حیات ملت ما به حیات شهدا گره خورده است امروز در مسیر یک نوین اسلامی در حرکت است این تمدن سه عنصر لازم دارد عنصر نخست، سخت افزار تمدن است که این برآیند دو عنصر دیگر است و آن اراده و عزمی که در آن جامعه برای تمدن سازی باشد.

,

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: در دنیایی که همه در مقابل حرکت بالنده ملت ایران و انقلاب اسلامی و جریان مقاومت قرار گرفته اند لذا راه عبور از آن ، تبدیل هر شهید به یک نماد است و شهید فاطمه نیک شاید برای مردم استان هرمزگان نام خیلی آشنا نباشد لذا معرفی این شخصیت بالا به عنوان یک نماد برای زن و مرد مسلمان می‌تواند نقشی را ایفا می‌کند که در مسیر تمدن ساز به دنبال آن هستیم.

,

وی بیان داشت: مفتخرم که استان هرمزگان ۱۵۰۰ شهید را در دامان خود قرار داده است، امید است با معرفی شهیده فاطمه نیک به عنوان یک نماد بتوانیم معرفی کنیم که ۸ شهید را در دامان خود پرورش داد و خود نیز به مقام رفیع شهادت نائل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه