اخبار داغ

عضو کمیسیون بودجه مجلس مطرح کرد؛

بررسی موضوع تغییرات شاخص‌های محرومیت‌زدایی در کمیسیون بودجه مجلس/ سازمان برنامه در بروزرسانی شاخص‌های محرومیت‌زدایی اقدام خاصی انجام نداده

بررسی موضوع تغییرات شاخص‌های محرومیت‌زدایی در کمیسیون بودجه مجلس/ سازمان برنامه در بروزرسانی شاخص‌های محرومیت‌زدایی اقدام خاصی انجام نداده
جعفر قادری گفت: بررسی موضوع تغییرات شاخص های محرومیت زدایی در دستور کار کمیسیون بودجه مجلس قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره بررسی موضوع تغییرات شاخص های محرومیت زدایی در کمیسیون بودجه مجلس، اظهار داشت: این موضوع روز گذشته در کمیسیون بودجه مجلس قرائت شد اما جمع بندی آن هفته آینده انجام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مدتها است شاخص های محرومیت زدایی تغییری نکرده نمایندگان عضو کمیسیون بودجه مجلس به این نتیجه رسیدند که باید شاخص های دقیق تر، ریزتر و جزئی تری که بتواند معرف محرومیت مناطق باشد، تعیین شود تا بر مبنای این شاخص ها مناطق محروم مورد شناسایی قرار گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد بررسی این موضوع که کدام یک از شاخص ها می تواند معرف محرومیت زدایی باشد در کمیسیون بودجه مجلس انجام و گزارش آن به صحن ارائه شود.

قادری تصریح کرد: به دنبال دریافت دو گزارش با موضوع تحقیق و تفحص و مرتبط با اعمال آیین نامه های داخلی، به درخواست شماری از نمایندگان موضوع مذکور در دستور کار کمیسیون بودجه قرار گرفت و از آنجا که سازمان برنامه و بودجه بر اساس تکالیف خود در راستای بروز رسانی شاخص های محرومیت زدایی اقدام خاصی انجام نداده نمایندگان کمیسیون مربوطه به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گزارش مقدماتی درباره شاخص های محرومیت زدایی به کمیسیون بودجه مجلس ارائه شده و طی هفته آینده با تشکیل جلسه ای، شاخص های مذکور نهایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه درباره شاخص های محرومیت زدایی اختلاف نظرهایی وجود دارد، افزود: این موضوع که به صورت کلی یک منطقه ای محروم انتخاب شود یا شاخص به شاخص محرومیت ها تعیین شوند همچنان مورد بحث قرار دارد.

قادری خاطرنشان کرد: ممکن است یک منطقه از نظر دسترسی به آب شرب و امکانات بهداشتی محروم باشد اما در باقی شاخص ها از وضعیت خوبی برخوردار باشد اگرچه در این باره هنوز به جمع بندی نرسیده ایم اما شاید به صورت ریز نتوانیم وضعیت محرومیت مناطق را بر اساس شاخص ها تعیین کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین وضعیت محرومیت مناطق بر اساس شاخص ها مستلزم انجام یک کار دقیق است تا در حوزه های مختلف شاخص ها مشخص شوند بر همین مبنا باید کمیسیون بودجه به بررسی و جمع بندی موضوع بپردازد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه