اخبار داغ

امیر ایرانی:

امروزه در ساخت زیردریایی ناوشکن ناوچه موشک انداز، پهپاد و انواع تجهیزات خودکفا هستیم

امروزه در ساخت زیردریایی ناوشکن ناوچه موشک انداز، پهپاد و انواع تجهیزات خودکفا هستیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نهضت خودکفایی در نیروی دریایی ارتش گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که آن‌قدر در این راه پیشرفت حاصل شد که امروزه زیردریایی ناوشکن ناوچه موشک انداز، هواناو دیزل دریایی، پهپاد و انواع تجهیزات مورد نیازمان را خودمان طراحی کرده و می‌سازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتشدر مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی ارتش که با حضور جمعی از وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه برگزار شد، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای نیروی دریایی ارتش را گرامی داشت و اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که این فرصت را به ما داد تا بتوانیم در چهل و دومین سالگرد نامگذاری روز نیروی دریایی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خدمت شما عزیزان باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در تاریخ هر کشوری روزهایی وجود دارند که موجب مباهات غرور و افتخار آن ملت هستند، تصریح کرد: هفتم آذر در تقویم این کهن دیار یکی از این روزهای تاریخی و فراموش نشدنی است بر خود می‌بالیم که بیش از ۴ دهه سربازان سفید پوش ولایت در زیر پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و نگهبان منافع این ملت شریف در آب‌های جهان هستیم.

,

وی ادامه داد: در آن روزهایی که رژیم بعثی با حمایت تمام عیار استکبار جهانی و با هدف از پای درآوردن نهال نوپای انقلاب ، اسلامی تهاجمی گسترده و ناجوانمردانه را آغاز نمود قصد داشت یک شبه خرمشهر و سه روزه تهران را فتح کند. بزرگ‌مردانی همچون شهیدان محمد علی صفا و محمد کاظم شفیعی مردانه ایستادند تا دشمن این خیال خام را با خود به گور ببرد.

,

امیر ایرانی خاطرنشان کرد: هر چند این دفاع ملی جانانه برای ملت سرافراز ایران هشت سال به طول انجامید لیکن در عرصه دریا طومار نیروی دریایی دشمن متجاوز تنها پس از ۶۷ روز و با انجام سلسله عملیات‌های اشکان، شهید صفری و مروارید در هم پیچیده شده و سیادت کامل دریایی حاصل شد.

,

وی افزود: این موفقیت بزرگ حاصل نشد مگر با مجاهدت، ایثار و از خود گذشتگی پیشکسوتان و همکاران سرافرازمان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه از جمع دریادلان آن زمان نیروی دریایی این افتخار را داریم که جانباز سرافراز شمس الدین حیدری و پیشکسوتان گرانقدری همچون امیر دریادار بیغم و امیر دریادار دوم محمد باقر گرجی آرا را در جمع سربازی‌مان داشته باشیم.

,

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدام دشمنان در انهدام ناوشکن های ایران در دفاع مقدس بیان کرد: در روزهای پایانی جنگ بود که استکبار ذلیل و منفور بطور مستقیم وارد نبرد با جمهوری اسلامی ایران شده و در یک نبرد نابرابر همکارانی از ناوهای سهند و سبلان و جوشن جاودانه شده و در بستر خلیج همیشه فارس آرام گرفتند ما آن دشمنی‌ها را هرگز فراموش نکرده و نخواهیم کرد.

,

وی ادامه داد: با اتمام جنگ نیروی دریایی پا در مسیر مسئولیت حساس و سنگین دیگری گذاشته و علی رغم اعمال تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه کار تعمیرات اساسی و نیمه اساسی شناورها و تجهیزات را در کنار بومی سازی و ساخت آغاز کرد.

,

امیر ایرانی با اشاره به نهضت خودکفایی در نیروی دریایی ارتش گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که آن‌قدر در این راه پیشرفت حاصل شد که امروزه زیردریایی ناوشکن ناوچه موشک انداز، هواناو دیزل دریایی، پهپاد و انواع تجهیزات مورد نیازمان را خودمان طراحی کرده و می‌سازیم.

,

وی افزود: در تلاش برای تامین امنیت دریایی کشور دست در دست برادرانمان در نیروی دریایی سپاه و دریابانی فراجا نهاده و نه تنها امنیت پایدار را در تمامی آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی برقرار کرده ایم بلکه در اقصی نقاط جهان در حال دفاع از منافع ملی کشور عزیزمان هستیم.

,

فرمانده نیروی دریایی ارتش از ماموریت های ناوگروه های این نیرو در آب های آزاد خبر داد و گفت: هم اکنون که ما روز نیروی دریایی را در این مکان جشن می‌گیریم دو ناوگروه از نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام وظیفه در پهنه‌های اقیانوسی بوده و یک ناوگروه نیز در حال اعزام است.

,

امیر ایرانی با اشاره به فعالیت های نیروی دریایی ارتش در حوزه بین‌المللی تصریح کرد: ما توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیروهای دریایی کشورهای همسایه و دوست را همواره مدنظر قرار داده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده ایم و به عنوان یکی از اعضای فعال سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند (آیونز) ریاست مشترک دو کارگروه از سه کارگروه آن را عهده دار بوده و سومین نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز را در اکتبر گذشته در تهران برگزار کردیم.

,

وی ادامه داد: در تلاش برای ارتقای سطح امنیت جمعی در منطقه اقیانوس هند مرکز بین‌المللی همکاریهای امنیت دریایی را در سواحل مکران در شمال این اقیانوس راه اندازی نمودیم.

,

فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن اشاره به سایر فعالیت‌های این نیرو خاطرنشان کرد: دید و بازدیدهای متقابل بندری، انجام رزمایش‌های مشترک و مرکب، تعاملات و تبادلات آموزشی و عملیاتی مشارکت در اجلاس ها و نشست‌های مختلف دریایی و میزبانی و مشارکت در مسابقات نظامی از جمله فعالیت‌های این نیرو در توسعه دیپلماسی و عمق بخشی به امتدادهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

,

وی افزود: ما در نیروی دریایی ارتش با اعزام بیش از ۸۷ ناوگروه عملیاتی به دریاهای دور دست نه تنها تامین امنیت ناوگان تجاری کشور را برقرار کرده‌ایم بلکه به کشتی‌ها و شناورهای سایر کشورها در خطوط کشتیرانی بین‌المللی کمک کردیم.

,

امیر ایرانی در پایان بیان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خداوند متعال و سرلوحه قرار دادن تدابیر مقام معظم رهبری انقلاب خواهد کرد تا یک نیروی دریایی بسازد که در شان ملت ایران باشد و فرماندهی کل قوا، قدم‌های خود را محکم‌تر مصمم تر و امیدوارانه تر بر خواهد داشت و تمام تلاش خود را در گام دوم انقلاب خواهد کرد تا نیروی دریایی در شأن ملت ایران بسازد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه