اخبار داغ

نماینده مردم زاهدان در مجلس تشریح کرد؛

رفع کمبودات دارو اولویت کمیسیون بهداشت و درمان/ پیگیر اجرای تعرفه پرستاران هستیم

رفع کمبودات دارو اولویت کمیسیون بهداشت و درمان/ پیگیر اجرای تعرفه پرستاران هستیم
شهریاری با اشاره به عملکرد کمیسیون بهداشت و درمان در یکسال گذشته گفت: عمده تمرکز کمیسیون بهداشت و درمان در بحث دارو بود که بیشترین مکاتبات با سران سه قوه و مسئولین بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به مهم ترین اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان که تصمیماتش تاثیر مستقیمی بر سلامت مردم می‌گذارد، بیان کرد: دارو یکی از مهمترین ارکان نظام سلامت کشور است و در یک سال گذشته بیشترین پیگیری ها، تذکرات و مکاتبات با سران سه قوه و مسئولین درخصوص مشکلات دارو بوده که باعث نگرانی مردم شده اما به صورت ویژه در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به مسئله تعرفه پرستاری افزود: علی رغم اینکه مجلس ۵ میلیارد تومان درخصوص تعرفه پرستاری تصویب کرده بود اما در حالی که باید از ابتدای سال آغاز می شد درحال حاضر به صورت ناقص ادامه دارد که این مسئله در حال پیگیری است.

شهریاری با اشاره به طرح دارویار تصریح کرد: طی یک سال گذشته جلسات زیادی در خصوص طرح دارویار در کمیسیون بهداشت و درمان و در صحن اصلی مجلس و کمیته های مرتبط پیگیری شد اما آنطور که انتظار می رفت اجرایی و عملیاتی نشده است.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیک ادامه داد: نسخه الکترونیک تنها جزیی از پرونده الکترونیک سلامت است و باید بیمه ها و داروخانه ها مشکلات سد راه را حل کنند و یک کمیته مسئولیت آن را برعهده دارد.

وی گفت: دارو، تعرفه پرستاری، طرح دارویار و نسخه الکترونیک در این یکسال اخیر در مجلس، کمیسیون ها و حتی نماینده هایی که مسئول اجرایی نیستند دائم در حال پیگیری این مسائل هستند.

شهریاری ساماندهی افراد فاقد بیمه‌های درمانی را از دیگر اولویت‌های کمیسیون بهداشت و درمان عنوان و تاکید کرد: بیمه برای حمایت و پشتیبانی از مردم در مواقع مناسب و ضروری ایجاد شده و طی یک گزارش جامع از بیماران صعب العلاجی که فاقد بیمه هستند به مجلس ارائه شده است.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به سایر اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان طی یکسال گذشته خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه هایی که اشاره شد، طرح ۱۰۰ سوال از وزیر بهداشت و درمان در کمیسیون بهداشت و درمان، پاسخ دهی وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس، برگزاری ۵۸ جلسه با ۱۲۱ ساعت و ۵۷ جلسه کمیته ها اعم اقدامات و برنامه های کمیسیون بهداشت و درمان بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه