اخبار داغ

کارشناس مسائل اروپا و آمریکا:

بایدن درصدد احیاء ناتوی سکته‌کرده است/ آمریکا اوکراین را قربانی تنش با پوتین کرد

بایدن درصدد احیاء ناتوی سکته‌کرده است/ آمریکا اوکراین را قربانی تنش با پوتین کرد
کریمی گفت: امریکا اوکراین را قربانی تنش بین روسیه و غرب کرد و از آن زمینی برای بازی شرق و غرب ساخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید وحید کریمی کارشناس مسائل اروپا و آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: اروپا در حال "گذار" از یک دوران سخت اما جدید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
کریمی افزود: اروپا دو بخش دارد، کشورهایی با محوریت بروکسل و پاریس که نگاه اروپایی دارند و نگاه دیگر آتلانتیس یا محوریت لندن است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه آتلانتیس ها معتقد بودند آمریکا باید چتر دفاعی خود را روی اروپا داشته باشد، اظهار داشت: پوتین از سال ۲۰۰۰ الی ۲۰۲۰ موفق بود.
,
 
,
کریمی به نفوذ پوتین به اروپا در بازه زمانی مذکور اشاره و تصریح کرد: خانم لوپن در فرانسه اعتقاد داشت روابط خوبی باید با روسیه داشته باشند.
,
 
,
وی ادامه داد: اگر لوپن رئیس جمهور می شد روش آنگلا مرکل را در آلمان دنبال می کرد تا نوعی همزیستی مسالمت آمیز با کشور روسیه داشته باشد.
,
 
,
کریمی با تاکید بر اینکه روسیه با خط لوله انرژی ممات و حیات اروپا را در دست داشت، گفت: موفقیت دیگر پوتین جدا کردن آمریکا از اروپا با ریاست جمهوری ترامپ بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: ترامپ اعتقادی به پیمان نظامی ناتو و باج دادن آمریکا به اروپا نداشت، معتقد بود نباید برای اروپا هزینه کرد یعنی موج سواری تمام شد.
,
 
,
کریمی تصریح کرد: روند مذکور موجبات نگرانی لندن را فراهم کرد، ترامپ از کاخ سفید خارج شد و جو بایدنی روی کار آمد که معتقد به متحدین و چندجانبه گرایی بود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه رویکرد بایدن به طبع لندن خوش آمد، گفت: ناتو به زعم مکرون سکته مغزی کرده بود و باید احیاء می شد یا روسیه نفوذ کرده در اروپا باید اخراج می شد.
,
 
,
کریمی به طغیانگری آلمان اشاره کرد و افزود: آلمان باید کنترل و تحقیر می شد، دولت بایدن این زمینه را فراهم کرد تا با فروش تسلیحات به اروپا مسلط شود.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه اوکراین قربانی تنش بین روسیه و غرب بود و زمین بازی شرق و غرب شد، گفت: در حال حاضر رقابت اصلی بین انگلیس و فرانسه است.
,
 
,
کریمی افزود: دو کشور مذکور از روسیه و آمریکا برای تفوق یکی بر دیگری استفاده می کنند، قبل از جنگ جهانی دوم رقابت بین انگلیس، فرانسه و آلمان بود.
,
 
,
وی ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم آلمان شکست خورد و رقابت بین انگلیس و فرانسه ادامه دارد، البته بین روابط بین الملل و سیاست بین الملل تفاوت وجود دارد.
,
 
,
کریمی با اشاره به اینکه روابط را روزنامه ها می نویسند اما سیاست ها پشت پرده است، گفت: روسیه اوکراین را بخشی از خاک خود می داند و خطر می بیند.
,
 
,
وی افزود: زمانی آلمان مرز بین شرق و غرب بود اما امروز اوکراین این مرز را شکل داده است، این یعنی حرکت لاک پشتی که غرب و ناتو به سمت روسیه داشته اند.
,
 
,
کریمی در بخش دیگری با اشاره به اینکه انتقال گازو نفت با کشتی قابل حصول است، اظهار داشت: ژاپن هم اعلام کردکشتی های LNG را روانه اروپا می کند.
,
 
,
وی به فعالیت شرکت های انتقال انرژی و قاچاق سوخت برای اروپا اشاره و تصریح کرد: کمبود گاز اروپا قابل حل است اما آنها با پر رنگ کردن موضوع درصدد مظلوم نمایی هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه