اخبار داغ

گزارشی از رنج درمان در سیستان و بلوچستان؛

۱۲۰ کیلومتر طی مسافت برای دریافت خون/ تنها مرکز تالاسمی مهرستان همچنان غیرفعال

۱۲۰ کیلومتر طی مسافت برای دریافت خون/ تنها مرکز تالاسمی مهرستان همچنان غیرفعال
شهرستان مهرستان یکی از شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان با وجود 85 بیمار تالاسمی اما تنها مرکز تالاسمی آن غیرفعال است و بیماران‌ مجبورند مسافت‌های طولانی را تا شهر برای درمان طی و خستگی راه و سردرگمی در شهر به درد بیماری آنها افزوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در پی گلایه برخی از شهروندان مهرستانی از عدم فعالیت تنها مرکز تالاسمی این شهرستان ، خبرنگار ما این موضوع را جهت  پیگیری در دستور کار خود قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون, ،,

حسینی یکی از شهروندان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بیمار تالاسمی علاوه بر درد و رنج بیماری باید برای دریافت خون مسیر مهرستان به سراوان را با وجود خطرات جاده در ماه دو بار طی کند.
 
طی مسافت‌های طولانی ‌تا شهر برای درمان

وی افزود: در هر رفت و برگشت حدود یک میلیون تومان هزینه باید صرف شود که پرداخت این هزینه برای برخی از بیماران که توان مالی خوبی ندارند بسیار سنگین است.
 
وی ادامه داد: برخی همراه هان بیمار متاسفانه چون مکانی برای استراحت ندارند مجبورن تا اتمام کار تزریق خون بیمار خود در جلوی بیمارستان در گرما وسرمای هوا معطل بمانند.

کمبود نیروی انسانی تنها مرکز تالاسمی مهرستان را تعطیل کرد
 
رئیس شورای شهرمهرستان با اشاره به اینکه مشکل مرکز تالاسمی مهرستان تجهیزات و تامین خون نیست بیان کرد: عدم ارائه خدمات به بیماران در این مرکز به دلیل عدم وجود نیروی انسانی است.
 
اربابی بیان کرد: در جلساتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر داشتیم قول های داده شد تا در اینده نزدیک مشکل نیروی انسانی این مرکز حل شود تا ۸۵ بیمار تالاسمی این شهرستان که اکثرا کودک و نوجوان هستند مجبور به طی کردن مسیر سراوان برای دریافت خون نباشند.
 
وی خاطر نشان کرد: در این مرکز مشکل تجهیزات نداریم و بانک خون هم راه اندازی شده است و در تامین داروی بیماران هم هیچ مشکلی نداریم.
 
رفع مشکل بیماران تالاسمی مهرستان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

در ادامه در تماسی که این پایگاه خبری با بیابانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر داشت، وی گفت: این موضوع بررسی و نتیجه آن به این پایگاه خبری ارسال می شود.

این پایگاه خبری پس از دریافت خبر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
 
به گفته مسئولین حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان  ۳ هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی دارد که ۸۵ درصد از مصرف خون را در استان به خود اختصاص داده اند.
 
سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بیماران تالاسمی را در کشور دارد این درحالی است که عدم توجه به آزمایشات ژنتیک و مشاوره های قبل از ازدواج  عامل اصلی افزایش بیماران تالاسمی در این استان است.
 
انتهای پیام/ 

,
,
, طی مسافت‌های طولانی ‌تا شهر برای درمان,
,
,
,
,
,
, کمبود نیروی انسانی تنها مرکز تالاسمی مهرستان را تعطیل کرد,
,
,
,
,
,
,
,
, رفع مشکل بیماران تالاسمی مهرستان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه