اخبار داغ

مسئول بخش تالاسمی خاش مطرح کرد؛

افزایش آمار بیماران تالاسمی با عدم توجه به آزمایشهای قبل از ازدواج

افزایش آمار بیماران تالاسمی با عدم توجه به آزمایشهای قبل از ازدواج
مسئول بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خاش گفت: بی توجهی والدین در ازدواج های فامیلی و انجام ندادن آزمایش های قبل از ازدواج هر ساله منجر به افزایش و بالا رفتن آمار بیماران تالاسمی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، فاطمه ثوری مسئول بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خاش گفت: با توجه به درخواست های مکرر و آگاهی بخشی در راستای اهمیت آزمایش های قبل از ازدواج و جلوگیری از تولد بیماران تالاسمی متأسفانه والدین و زوجین همکاریهای لازم را انجام نداده و هرساله شاهد افزایش بیماران تالاسمی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصرهامون,

وی بیان کرد: تعداد بیماران تالاسمی در سطح شهرستان ۱۹۰ نفر می باشند که امسال در چند ماه اول سال شش بیمار  تالاسمی دیگر شناسایی شد این افزایش ناشی از بی توجهی والدین می باشد با توجه به پایین بودن کیفیت زندگی در این بیماران میطلبد خانواده ها بیش از پیش در انجام اقدامات قبل از ازدواج جدیت بخرج دهند چرا که آینده و زندگی یک انسان به آنها وابسته است.

ثوری با توجه به اینکه زندگی سالم حق هر انسانی هست و والدین میتوانند با کمترین هزینه در این راستا نقش مهم و عمده ای ایفا کنند گفت: با توجه به برگزاری کلاس ها و اطلاع رسانی و بیانات علما در سطح شهرستان هنوز هستند خانواده هایی که به این امر مهم و حیاتی بی توجه باشند؛ فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها و زوجین قبل از ازدواج میتواند در قطع چرخه تالاسمی مؤثر واقع شود.

مسؤل بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی(ره)خاش اظهار کرد: علائم تالاسمی عمدتا از سن شش ماهگی با علائمی همچون بی حالی، نخوردن شیر، ضعف،بیقراری و تب همراه است که پس از مراجعه و انجام آزمایشات تشخیص داده میشود و از همان سن نیاز به تزریق خون خواهند داشت.

ثوری در پایان از والدین، زوجین، علما و تمام کسانی که میتوانند در فرهنگ سازی و قطع این بیماری ژنتیکی در راستای اهدای زندگی بهتر برای نسلی سالم تر کمک کنند خواست با آگاه سازی و انجام ازمایشات قبل از ازدواج از بدنیا آمدن بیماران تالاسمی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه