اخبار داغ

پرستاران یزد در پی عدالت شغلی و اجتماعی؛

زنگ خطر مهاجرت پرستاران یزد به صدا درآمد/وعده‌های مسئولان به پرستاران طرحی کرونا فراموش شد

زنگ خطر مهاجرت پرستاران یزد به صدا درآمد/وعده‌های مسئولان به پرستاران طرحی کرونا فراموش شد
جراحی، نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: متاسفانه امروزه شاهد افزایش مهاجرت کادر پرستاری هستیم و علت این موضوع درآمد پایین، فشار کاری زیاد و نبود انگیزه کافی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر جراحی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: پرستاری یکی از شغل های سخت و طاقت فرسای جامعه است که آنگونه که باید، به آن توجه نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

*قوانین مرتبط با کادر پرستاری به درستی اجرا نمی شود

, *قوانین مرتبط با کادر پرستاری به درستی اجرا نمی شود, *قوانین مرتبط با کادر پرستاری به درستی اجرا نمی شود,

وی افزود: قوانین و مقررات مرتبط یا شغل پرستاری در کشور و در سطح استان به صورت کامل اجرا نمی شود و همین مسئله یاعث شده که این قشر از جامعه کمتر دیده شوند.

,

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به سختی کار پرستاری گفت: پرستار علاوه بر شیفت های طولانی و دراز مدت، در معرض انواع بیماری های عفونی، مواد شیمیایی و ....است و علاوه بر این موارد مشکلاتی از قبیل عدم پرداخت به موقع معوقات آنها و کارانه را نیز دارند.

,

وی افزود: از دو بعد کمی و کیفی باید مسائل و مشکلات پرستاران بررسی و نسبت به حل آنها اقدام شود تا بتوان بخشی از سختی های این شغل را کاهش داد.

,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به دوران کرونا و ایثارگری کادر درمان به ویژه پرستاران گفت: اگر بخواهیم مشکلات نظام پرستاری را از بعد کمی بررسی کنیم باید به مشکلات و خلا های موجود در سیستم های اداری نگاهی دوباره بیندازیم.

,

, ,

, ,

*کمبود کادر پرستار در استان بسیار جدی است

, *کمبود کادر پرستار در استان بسیار جدی است, *کمبود کادر پرستار در استان بسیار جدی است,

وی افزود: تعداد پرستار کافی نه تنها در کشور، بلکه در استان نیز نداریم و کمبود نیروی پرستار بسیار به چشم می خورد.

,

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: تعداد استاندار پرستار نسبت به تخت های موجود در بیمارستان سنجیده می شود و باید به ازای هر تخت ۱/۸ نیرو وجود داشته باشد و این در حالیست که در کشور این رقم زیر یک نفر و در سطح استان ۱/۱ است.

,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به کمبود نیروی پرستار در استان اظهار کرد: بنابر استاندارهای موجود، تعداد نیروی پرستار که بتواند خدمات خوب ارائه دهد کافی نیست و هر چه نیرو کمتر باشد، احتمال خطا انسانی نیز افزایش می یابد و موجب نارضایتی مردم می شود.

,

وی افزود: برای حل این مشکل باید جذب نیروهای کاری بیشتر شود و در این زمینه می توان با استخدام و یا تغییر وضعیت پرستاران و نیروهای شرکتی، گام بزرگی برداشت تا از بعد کمی بخش بزرگی از مشکلات این قشر حل شود.

,

*دانشکده ها پرستار ماهر تربیت نمی کند

, *دانشکده ها پرستار ماهر تربیت نمی کند, *دانشکده ها پرستار ماهر تربیت نمی کند,

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به افزایش آموزش پرستاری و صندلی های رشته پرستاری در دانشگاه ها تصریح کرد: از یک سو صندلی های دانشگاهی افزایش می یابد و از سوی دیگر با کمبود پرستار مواجه هستیم و این خود بیانگر این است که آموزش ها باید هدفمند تر و کاربردی تر شوند و دانشکده ها باید قوی تر عمل کنند.

,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد گفت: دانشجوی پرستاری در دانشگاه مهارت تئوری بیشتری کسب می کنند و هنگامی که وارد مرحله کارورزی می شوند با بخش حرفه ای و عملی کار آشنایی لازم را ندارند.

,

وی افزود: استخدام پرستاران، بهبود عملکرد دانشگاه ها و قوی تر شدن آموزش های عملی و افزایش استاندارد نیرو به تخت از جمله مواردی است که می تواند در حل مشکلات موجود در مسیر پرستاری راهگشا باشد.

,

, ,

, ,

*کمبود پرستار مرد مشکل جدی بیمارستان های استان

, *کمبود پرستار مرد مشکل جدی بیمارستان های استان, *کمبود پرستار مرد مشکل جدی بیمارستان های استان,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد ادامه داد: در بخش های مختلفی از بیمارستان ها مانند بخش اورژانس، کمبود نیروی پرستار مرد بسیار به چشم می خورد و این در حالیست که جذب نیروی پرستار مرد باید افزایش یابد.

,

وی افزود: شرایط شغلی باید به گونه ای باشد که جذب نیروی کادر پرستار مرد متناسب با سختی این شغل افزایش یابد.

,

*بیمارستان های خصوصی قانون ارتقا بهره وری را به درستی اجرا نمی کنند

, *بیمارستان های خصوصی قانون ارتقا بهره وری را به درستی اجرا نمی کنند, *بیمارستان های خصوصی قانون ارتقا بهره وری را به درستی اجرا نمی کنند,

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در بعد کیفی جهت بهبود شرایط شغلی پرستاران عنوان کرد: تصویب قانون ارتقا بهره وری از سال ۸۶ و اجرایی شدن آن، یکی از اقدامات مهم است تا با کاهش ساعت شیفت های متوالی پرستاران، عملکرد آنها بهبود یابد و خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند.

,

وی افزود: متأسفانه این قانون در بیمارستان های خصوصی به درستی اجرا نمی شود و خواهش ما این است که بیمارستان های خصوصی قانون ارتقا بهره وری را به صورت کامل اجرا کنند و تمامی بندهای آن را مورد توجه قرار دهند.

,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در مورد اجرایی شدن تعرفه گذاری پرستاری بیان کرد: از سال گذشته مقرر شد تا بحث تعرفه گذاری پرستاری به درستی در کشور اجرا شود و در نهایت مقرر شد از دی ماه سال گذشته پرداختی ها اعمال شود.

,

وی افزود: متأسفانه این قانون نیز تا کنون به درستی اجرایی نشده و مقرر شد از روز پرستار سال جاری، معوقات پرداخت شود.

,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به تعرفه پرستاری اظهار کرد: این تعرفه در استان مقرر شد به صورت علی الحساب پرداخت شود و محاسبات این تعرفه بر اساس خدمات انجام شده، عملکرد و بخش کاری در بیمارستان محاسبه می شود.

,

وی افزود: تعرفه‌ گذاری برای پرستاران مزایایی از جمله تعیین جایگاه شغلی مشخص و شخصیت بخشی به جامعه پرستاران، کاهش هزینه های پرداختی بیماران و افزایش دریافتی پرسنل است.

,

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با تاکید بر تاخیر پرداخت کارانه های پرستاری گفت: پرداختی های غیرمستمر کادر درمان تقریبا با ۶ ماه تاخیر انجام می شود و امید است با پیگیری های مجلس و افراد ذی ربط، بیمه ها هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدامات لازم را انجام دهند تا وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی بتوانند کارانه های کادر درمان را به موقع پرداخت کنند.

,

*شغل پرستاری یک شغل فصلی نیست

, *شغل پرستاری یک شغل فصلی نیست, *شغل پرستاری یک شغل فصلی نیست,

وی با اشاره به عدم اجرایی شدن قانون زمان پرداخت فوق العاده خاص گفت: متاسفانه این قانون علیرغم پیگیری های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، پرداخت فوق العاده خاص برای کادر درمان تاکنون صورت نگرفته و برخلاف حضور پررنگ و ویژه این عزیزان در دوران کرونا، شاهد بی مهری و کم لطفی به کادر درمان در این ایام هستیم.

,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به اینکه شغل پرستاری، فصلی نیست و همیشه باید در حالت آماده باش باشند تصریح کرد: در دوران کرونا پرستاران طرحی برای کمک به بهبود شرایط و افزایش سرعت کاری به خدمت گرفته شدند و در آن دوران طرح آنها تمدید می شد اما متاسفانه با آرام شدن شرایط نه تنها پرستاران طرحی به کار گرفته نشدند بلکه طرح آن ها دیگر تمدید نشد.

,

, ,

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: خواست ما این است حداقل به افرادی که در دوران کرونا فداکاری کرده و پا به میدان گذاشتند امتیازی تعلق گیرد و یا تغییر وضعیت در رده شغلی آنها داده شوو و یا به کار گرفته شوند

,

وی افزود: در شورای عالی کشور و مسئولان استانی و دانشگاهی رایزنی هایی انجام شده و امید است که این رایزنی ها به سرانجام برسد.

,

, ,

*افزایش مهاجرت در بین کادر درمان

, *افزایش مهاجرت در بین کادر درمان, *افزایش مهاجرت در بین کادر درمان,

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ کادر پرستاری در سطح استان وجود دارد گفت: متاسفانه امروزه شاهد افزایش مهاجرت کادر پرستاری هستیم و علت این موضوع درآمد پایین، فشار کاری زیاد و نبود انگیزه کافی است.

,

وی افزود:باید به کادر درمان انگیزه داد تا این قشر از جامعه در کشور به خدمت رسانی مشغول باشند نه اینکه سایر کشورها با فراهم آوردن شرایط کاری و اجتماعی بهتر، این عزیزان را راغب به رفتن از ایران کنند.

,

*شغل پرستاری را باید با دید باز انتخاب کرد

, *شغل پرستاری را باید با دید باز انتخاب کرد, *شغل پرستاری را باید با دید باز انتخاب کرد,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد ادامه داد: تمام مشکلات پرستاران گفته شد اما شخصی که تصمیم می گیرد که وارد رشته پرستاری شود باید نسبت به این مشکلات آگاه باشد و با آگاهی وارد این شغل شوند.

,

وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند کشور گفت: در آینده نیاز جامعه به پرستار افزایش خواهد یافت و نیاز است که از سیستم پزشکی و بهداشت پیگیری شود که مسائل و مشکلات موجود در این شغل کاهش یابد و عدالت شغلی در این کار سخت برقرار شود.

,

نائب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور تاکید کرد: حل مشکلات پرستاری در نهایت به نفع مردم است زیرا کیفیت خدمت پرستاران افزایش خواهد یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه