اخبار داغ

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان مطرح کرد؛

پایش وضعیت بیماران پس از ترخیص توسط کلینیک پرستار پیگیر/ علوم پزشکی سمنان پیشرو در پرداخت تعرفه خدمات پرستاری

پایش وضعیت بیماران پس از ترخیص توسط کلینیک پرستار پیگیر/ علوم پزشکی سمنان پیشرو در پرداخت تعرفه خدمات پرستاری
حسین داوری گفت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در زمره دانشگاه های پیشرو در زمینه پرداخت تعرفه خدمات پرستاری بوده و تعرفه پرستاران سمنان تا ما مرداد به صورت علی الحساب پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین داوری رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان، در گفتگو با مرآت، اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه یک هزار و ۴۴ نفر پرسنل گروه پرستاری که شامل کادر پرستاری بیهوشی اتاق عمل و کمک پرستار می شوند در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان و مهدیشهر مشغول به فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه بیان کرد: ۸۷۶ نفر از پرسنل مذکور در مراکز درمانی شهرستان های سمنان و مهدیشهر، ۲۳۱ نفر در شهرستان دامغان و ۱۷۳ نفر در شهرستان های آرادان و گرمسار مشغول به خدمت هستند.

,

وی افزود: علی رغم آن که با توجه به استاندارد جهانی، در استان سمنان نیز مانند سایر استان های کشور با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم اما با توجه به میانگین کشوری در وضعیت خوبی به سر می بریم.

,

, ,

داوری با اشاره به استخدام های صورت گرفته در گروه پرستاری پس از شروع کرونا، اذعان داشت: تبدیل وضعیت استخدامی گروه ایثارگری به طور کامل انجام شده و علاوه بر آن در اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده، حدوداً ۱۵ هزار نفر نیروی گروه پرستاری از طریق آزمون استخدامی و با اولویت پرسنلی که در دوره کرونا خدمت‌رسانی انجام داده اند در کشور جذب خواهند شد.

,

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان این که بیشترین مطالبات پرستاران در زمینه تعرفه‌گذاری و معوقات حقوقی بوده است عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان جزو دانشگاه های پیشرو در زمینه پرداخت تعرفه خدمات پرستاری بوده و تعرفه پرستاران سمنان تا ما مرداد به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

,

داوری با اشاره به مزیت های استفاده از خدمات پرستاری خارج از بیمارستان، تأکید کرد: در حال حاضر ۱۶ مرکز خدمات پرستاری در شهرستان های سمنان، دامغان و گرمسار فعال بوده و استفاده از خدمات این مراکز باعث کاهش بار ترافیکی مراجعه به بیمارستان ها و عدم اشغال تخت‌های بیمارستانی برای دریافت خدمات درمانی مانند تزریق سرم می شود. همچنین استفاده از این خدمات باعث پیشگیری از ابتلای بیماران به عفونت های بیمارستانی خواهد شد.

,

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه بیان کرد: البته به علت عدم پوشش بیمه ای برای دریافت این خدمات شاهد اقبال کمی از سوی مردم جهت دریافت خدمات پرستاری خارج از بیمارستان هستیم و فرهنگسازی در این مورد نیازمند توجه و ایجاد خدمات بیمه ای توسط دولت در این زمینه است.

,

وی با اشاره به افتتاح کلینیک های پرستار پیگیر در بیمارستان های زیر نظر علوم پزشکی سمنان، تاکید کرد: در حال حاضر خدمات پرستار پیگیر برای پنج بیماری مزمن شامل بیماری های تنفسی کلیوی افرادی که دچار سکته شده اند بیماران سرطانی و دیابتی به صورت رایگان صورت می پذیرد.

,

داوری در ادامه بیان کرد: خدمات پرستار پیگیر شامل ارتباط تلفنی و حضوری بیماران، بررسی وضعیت بیمار پس از ترخیص، راهنمایی در خصوص نحوه مصرف دارو ها و رژیم غذایی و همچنین در صورت لزوم اخذ نوبت برای ویزیت پزشک است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه