اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دماوند خبر داد:

اجرای ۲۰ پروژه گردشگری در دماوند

اجرای ۲۰ پروژه گردشگری در دماوند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دماوند گفت: هم‌اکنون ۲۰ پروژه گردشگری شامل بوم‌گردی، هتل و مجتمع گردشگری دربند در این شهرستان در حال ساخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام شریفی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به فعالیت‌های این اداره، اظهار کرد: دماوند یکی از بهترین شهرستان‌های استان تهران در حوزه میراث طبیعی، معنوی، تاریخی و فرهنگی است، به طوری که این شهرستان اکنون بیش از ۱۸۵ اثر تاریخی دارد که ۷۵ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
وی با بیان اینکه در سال جاری گویش دماوندی به ثبت ملی رسید، اضافه کرد: در حوزه ثبت آثار طبیعی نیز «درختچه‌های اُرس روستای دهنار دماوند» به ثبت ملی رسیده، همچنین ۱۰ پرونده ثبتی وجود دارد که طی هفته‌های آینده در شورای ثبت مطرح می‌شوند و امیدواریم به ثبت ملی برسند.
,
 
,
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان وجود دارد، همچنین پنج مجتمع گردشگری و ۲۰ پروژه گردشگری شامل بوم‌گردی، هتل، مجتمع گردشگری دربند در حال ساخت است که سه نمونه از آن‌ها جزو پروژه‌های گردشگری بزرگ محسوب می‌شود.
,
 
,
شریفی درباره برنامه این اداره برای حفاظت از میراث معنوی و فرهنگی، عنوان کرد: در این راستا پرونده ثبت تعدادی از رسوم، آیین‌ها و فضاهای محلی تشکیل شده که امید است در شورای میراث فرهنگی به نتیجه برسد.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ظرفیت صنایع دستی در شهرستان دماوند و دستاوردها در این حوزه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ درصد منابع تسهیلات اشتغال خانگی جذب و تسهیلات لازم به حوزه صنایع دستی اختصاص داده شده اشت.
,
 
,
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دماوند با اشاره به اجرای پایلوت حوله‌بافی سنتی در این شهرستان، افزود: از ابتدای سال جاری کلاس‌های آموزشی با هدف ترویج این هنر صنایع‌دستی در دماوند در حال برگزاری است.
,
 
,
شریفی متذکر شد: تاکنون بیش از ۲۰ هنرجوی حوله‌بافی سنتی مدرک خود را دریافت کرده‌اند و در یک ماه گذشته پروانه تولید کارگاه «سوزن‌دوزی» اخذ و افتتاح شده است، به طوریکه ۱۵ سوزن‌دوز در این کارگاه‌ها فعالیت مربوط به سوزن‌دوزی لباس‌ها را انجام می‌دهند.
,
 
,
وی با اشاره به راه‌اندازی دو کارگاه قالیبافی در دماوند، گفت: کلاس آموزش پته‌دوزی و چرم‌دوزی برگزار شده و کلاس‌ها در مناطق کمتر برخوردار به صورت رایگان با هدف حرفه‌آموزی و کمک به صنعت صنایع‌دستی برگزار می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه