اخبار داغ

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه خبر داد؛

پیش بینی تولید ۲۲۵۰۰ تن ماهی در استان کرمانشاه/ سرانه مصرف ماهی به ۱۰ کیلوگرم رسید

پیش بینی تولید ۲۲۵۰۰ تن ماهی در استان کرمانشاه/ سرانه مصرف ماهی به ۱۰ کیلوگرم رسید
فرزاد افضلی گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید آبزیان در استان کرمانشاه به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با آغاز فعالیت آبزیان در قالب چند مزرعه محدود و در سطح ۲۵۰ تن در سال ۱۳۷۳ سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه به طور میانگین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم بود که خانواده های مرفه نشین در آن سهم عمده تری داشتند.

وی افزود: پس از آغاز فعالیت های آبزی پروری در کرمانشاه به عنوان یک استان غیر ساحلی، اقدامات آموزشی و ترویجی، ایجاد تاسیسات زیربنایی و مجتمع های تولیدی و آبزی پروری در نقاط گرمسیری برای تولید ماهیان گرمابی و مجتمع های تولید ماهیان سردابی مثل تولید قزل آلا در مناطق سردسیری انجام شد و سال به سال حجم تولیدات و راندمان تولید افزایش یافت.

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، در سال ۱۳۹۷ در رابطه با سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه مطالعاتی انجام شد که برمبنای آن میانگین مصرف ماهی ۹ کیلوگرم برآورد شد که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ کیلوگرم رسید که البته میانگین مصرف ماهی در کشور ۱۲.۵ کیلوگرم است.

 افضلی تصریح کرد: در سال قبل با دارا بودن ۴۶۰ واحد شیلاتی میزان تولید آبزیان در استان کرمانشاه به ۲۱ هزار تن رسید که پیش بینی می شود امسال به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی پروژه مجتمع شهدای قصرشیرین برای تولید ماهیان گرمابی، مجتمع ریجاب برای تولید ماهیان سردابی، مجتمع داریان پاوه و مجتمع سفید برگ جوانرود برای تولید ماهیان سردابی را از جمله مهمترین پروژه های در دست اقدام اداره شیلات استان کرمانشاه اعلام کرد.

افضلی درباره اهمیت برگزاری جشنواره طبخ آبزیان، خاطرنشان کرد: برخلاف اینکه برخی گمان می کنند برگزاری جشنواره طبخ آبزیان کاری لوکس است این موضوع بسیار حیاتی است و علاوه بر تولید ماهی نحوه مصرف آن نیز مقوله ای علمی است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اذعان کرد: نحوه طبخ آبزیان بسیار مهم است زیرا باید شرایطی ایجاد شود که مواد مغذی آنها از بین نرود.

افضلی با تاکید بر ضرورت داشتن تغذیه ای مغذی، گفت: به طور معمول سطح ویتامین دی در بدن افراد پایین است که مصرف ماهی و آبزیان به عنوان منابع غنی امگا۳  و حمام آفتاب در این رابطه بسیار اثرگذار است.



 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه