اخبار داغ

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری:

صنعت فرش در خراسان شمالی رها شده است/ اعلام آمادگی دانشگاه علمی و کاربردی برای ایجاد رشته فرش در استان

صنعت فرش در خراسان شمالی رها شده است/ اعلام آمادگی دانشگاه علمی و کاربردی برای ایجاد رشته فرش در استان
ناصر فخر موحدی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تعاونی‌های حوزه فرش استان غیرفعالند، گفت: صنعت فرش به عنوان بخش رها شده حوزه اقتصادی است درحالی که با توجه به اهمیت ویژه این صنعت باید شاهد اثربخشی آن در توسعه اقتصادی استان باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، ناصر فخر موحدی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در کمیته فرش دستباف خراسان شمالی اظهار داشت: با هدف رفع مشکلات قالی بافان استان خراسان شمالی، سعی در احصا مشکلات حوزه فرش توسط متولیان آن و تدوین سند توسعه فرش دستباف به عنوان یک نقشه راه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با تاکید بر این موضوع که کمیته تدوین سند فرش دستباف باید به صورت مستمر برگزار شود، ادامه داد:  نکته قابل توجه این است که تمام موضوعات باید در این سند تعریف شود که لازمه تحقق این سند اعمال نظرات بخش خصوصی، بانک ها، تعاونی ها و اتاق بازرگانی است.

,

فخر موحدی خاطر نشان کرد: سند توسعه فرش استان در مرحله پیش نویس قرار دارد که برای تدوین این سند تغییر دیدگاه مدیران متولی و ورود جدی تر آنان به صنعت فرش امری ضروری است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی در استان این اعلام آمادگی را داشته تا در رشته فرش جذب دانشجو داشته باشد، افزود: تاکنون آموزش و پرورش اقدامی در راستای ایجاد رشته تحصیلی فرش نداشته، اما می‌توان با بررسی ظرفیت‌های دانشگاه علمی و کاربردی این امر را محقق کرد.

,

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تعاونی‌های حوزه فرش استان فعال نیستند، خاطر نشان کرد: صنعت فرش به عنوان بخش رها شده حوزه اقتصادی است که این درحالی است که با توجه به اهمیت ویژه این صنعت باید شاهد اثربخشی آن در توسعه اقتصادی استان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه