اخبار داغ

در قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی یزد اعلام شد

آغاز به کار ۱۴۰ دفتر حدنگاری در استان یزد/ تیم جهادی ثبت اراضی در یزد تشکیل شد

آغاز به کار ۱۴۰ دفتر حدنگاری در استان یزد/ تیم جهادی ثبت اراضی در یزد تشکیل شد
اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت : طی دو ماه اخیر و در راستای اجرای قانون جامع حدنگار و لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، ۱۴۰ دفتر حدنگاری در سطح استان یزد آغاز به کار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مهدی اقبال امروز در جلسه قرارگاه استانی حدنگاری شهید سلیمانی استان یزد که در محل استانداری برگزار شد ، اظهار داشت: هویت سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌هاست و باید با جدیت دنبال می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود : در همین راستا و بعد از تشکیل قرارگاه مرکزی حدنگاری شهید سلیمانی در تهران، نخستین قرارگاه استانی یزد نیز در ۲۹ مردادماه امسال به ریاست استاندار و رئیس کل دادگستری ، تشکیل و از مهرماه قرارگاه های تمام شهرستانها به ریاست فرمانداران و روسای دادگستری برگزار شده است.

,

دبیر قرارگاه استانی حدنگاری شهید سلیمانی استان یزد ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات نخستین قرارگاه ، اطلاع رسانی در خصوص تبصره ذیل ماده ۱۱ قانون حدنگار مبنی بر منوط شدن ارائه خدمات به اسناد مالکیت دفترچه ای تعویض شده به کاداستری و سرعت بخشیدن به اجرای این قانون، جلساتی با بخشداران و دهیاران و اعضای شوراها برگزار شد.

,

اقبال با اشاره به پیشرفت ۱۰۰درصدی کاداستر اراضی ملی و پیشرفت ۳۲درصدی کاداستر اراضی کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه صدور اسناد کاداستری، مردم محور است با مدیریت بخشداران و همکاری بخشداران، دهیاران و اعضای شوراها، ۱۴۰ دفتر حدنگاری در نقاط مختلف شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها تشکیل شد.

,

وی ادامه داد: مسئولان این دفاتر که با ابلاغ فرمانداران، به صورت موقت فعالیت خواهند کرد در مرحله اول به جمع آوری اسناد مالکیت دفترچه ای که مهلت ارائه خدمات به آنها به اتمام رسیده، اقدام می کنند تا هم حضور مردم به واحدهای ثبتی و نقاط دور کاهش یابد و هم صدور اسناد کاداستری تک برگ تسریع شود.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به آموزش مرحله ای مسئولان دفاتر حدنگاری توسط کارشناسان ادارات ثبت افزود: گام‌های بعدی فعالیت این دفاتر، جمع آوری مدارک لازم جهت صدور اسناد کاداستر در مناطق مختلف استان از جمله شهرهای بالای  ۲۵ هزار نفر، زیر  ۲۵ هزار نفر و روستاها و نیز اراضی زراعی و کشاورزی خواهد بود.

,

اقبال با اشاره به همکاری مطلوب فرمانداری ها و دادگستری های و برخی دستگاههای استان در اجرای قانون حدنگار بر لزوم تقویت همکاری ها و تداوم آن بویژه توسط ادارات کل راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، اوقاف و امور خیریه و اقتصاد و دارایی تأکید کرد.

,

عضو شورای قضایی استان یزد همچنین از آمادگی کامل ثبت اسناد از نظر اعتباری جهت کار جهادی در اجرای کاداستر و حمایت شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال جهت اجرای کامل قانون حدنگار در سطح استان خبر داد.

,

وی با اشاره برخی دیگر از فعالیتها در راستای تسریع در اجرای قانون حدنگار بیان داشت: یکی از فعالیت های اخیر ما به مناسبت هفته بسیج و لزوم لبیک به منویات مقام عظمای ولایت در راستای جهاد تبیین و بیان خدمات و فعالیت های ثبت اسناد و املاک و تسریع در امور ثبتی مردم استان و همچنین سرعت بخشی در هویت سازی املاک و اراضی، تشکیل یک تیم جهادی با عنوان تیم جهاد ثبتی منتظران ظهور اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد است.

,

مدیرکل ثبت اسناد استان یزد افزود: قرار شده تا این گروه ، بصورت جهادی و انقلابی و با هدف حل مشکل پرونده های مهم واحدهای ثبتی و کمک به تسریع در صدور اسناد مالکیت شهرستانها ، پنجشنبه و جمعه هر هفته در یک واحد ثبتی مستقر شده و بصورت ویژه به پرونده های مسن و قدیمی و همچنین پرونده های موجود واحد ثبتی رسیدگی نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه