اخبار داغ

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد:

تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کرمانشاهی/ دانشگاه رازی مرجعیت علمی غرب کشور

تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کرمانشاهی/ دانشگاه رازی مرجعیت علمی غرب کشور
مصطفی مصطفایی گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناواران برتر که روز ۱۴آذرماه در محل دانشگاه رازی برگزار خواهد شد از ۸۳ پژوهشگر تجلیل بعمل می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، مصطفی مصطفایی عصر امروز در نشست خبری بمناسبت هفته پژوهش و فناوری ایجاد دو سویه رسانه و دانشگاه ها و اطلاع رسانی فعالیت های مراکز آموزشی با اقدامات آگاهی بخشی به جامعه هدف را مهم ارزیابی کرد و  اظهار داشت: رسانه ها نقشی مهم و اثرگذاز در نهادینه ساختن فرهنگ پژوهش در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره پژوهش و فناوری طبق روال هر ساله در دو بخش استانی و کشوری برگزار می شود، افزود: برنامه های استانی این هفته از ۱۲ تا ۱۷ آذر و برنامه های کشوری هم از ۱۹ تا ۲۴ این ماه برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه شعار امسال هفته پژوهش و فناوری را پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را عنوان و بیان داشت: دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان معین در استان متولی اصلی هفته پژوهش و فناوری است و مسئولیت دبیرخانه ستاد استانی، کمیته علمی و انتخاب برگزیدگان بر عهده این دانشگاه است.

این مسئول عنوان کرد: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناواران برتر که روز ۱۴آذرماه در محل دانشگاه رازی برگزار خواهد شد  از ۸۳ پژوهشگر تجلیل بعمل می آید و نیز بخش استانی تجلیل از پژوهشگران و فناوران منتخب استان ۱۷ آذر در تالار فرهنگ دانشگاه رازی برگزار می شود.

مصطفایی ادامه داد: امسال دانشگاه رازی با ارتقا نسبت به سال گذشته توانست بین دانشگاه های جامع کشور رتبه دوازدهم را کسب کند این در حالی است که رتبه قبل دانشگاه ۲۳ بوده که این موفقیت با تلاش اعضای هییت علمی، یاوران علمی و دانشجویان بوده است و براساس اعلام پایگاه های استنادی معتبر و ‌مستقل جهانی این دانشگاه در رده بالای دانشگاه های غرب قرار دارد و به عنوان مرجعیت علمی غرب کشور به شمار می رود همچنین رتبه سیزدهم در میان دانشگاه های جهان اسلام را داراست.

وی خاطر نشان کرد: امسال در هفته پژوهش از دکتر مجتبی شمسی پور به عنوان سرآمد علمی کشور تجلیل بعمل خواهد آمد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه خاطر نشان کرد: هشت عضو هییت علمی این دانشگاه در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان هستند و ۱۷ نفر هم به عنوان پژوهشگران پراستناد دو درصد جهان هستند، که از همه این افراد طی هفته پژوهش تقدیر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در آبان امسال دانشگاه رازی موفق به کسب مجوز تاسیس پارک علم و فناوری از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم شد، ادامه داد: با تاسیس این پارک جزو استان هایی خواهیم بود که دو پارک علم و فناوری را خواهد داشت که این موضوع موجب ارتقای فعالیت های فناورانه در دانشگاه خواهد شد.

مصطفایی عنوان کرد: همچنین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در محل برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برپا خواهد شد و همچنین نمایشگاهی هم توسط پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان طی روزهای سوم تا پنجم دی ماه در محل نمایشگاه کرمانشاه برگزار شود.

این مسئول گفت:  در این نمایشگاه ها هسته های فناور واحدهای فناوری شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه ها معرفی و ۲۹ محصول از این شرکت ها در نمایشگاه ارائه خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری تورهای صنعتی مختص اعضای هییت علمی و دانشجویان برپا خواهد شد که هدف از این تورها بازدید از مراکز صنعتی و مراکز ویژه هستند که منجر به شناسایی نیازهای واحدها و دسترسی به فرصت های مطالعاتی جامعه می شود.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه